וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ לממשלת חירום: חודשו המגעים בין הליכוד לכחול לבן

10.4.2020 / 19:29

לאחר שיחתם של נתניהו וגנץ, הדיונים לקראת גיבוש הסכם משותף נמשכו - ללא פגישות או שיחות רשמיות. בכחול לבן ממשיכים לעמוד בסירובם לערוך שינויים בוועדה למינוי שופטים, ואילו בליכוד טוענים כי קיימת שורת נושאים שטרם נסגרו. בשלב זה לא נקבעו ישיבות רשמיות בהמשך

צילום: רוני כנפו, לע"מ, עריכה: טל רזניק

הליכוד וכחול לבן חידשו היום (שישי) את המגעים להקמת ממשלה, זאת בהמשך לשיחתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ ערב החג. בין הצדדים לא התקיימו פגישות או שיחות מו"מ רשמיות, אך הועברו מסרים בין צוותי המו"מ.

בכחול לבן טוענים כי ההסכם מוכן לחתימה ללא כל שינוי, וממשיכים לעמוד בסירובם לעשות שינויים בכל הנוגע לוועדה למינוי שופטים, ואילו בליכוד טוענים כי יש עוד שורה של נושאים שצריך לדון בהם שטרם נסגרו. בשלב זה טרם נקבעו פגישות או שיחות רשמיות להתקדמות לקראת חתימה.

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, הקריה ת"א, 27 באוקטובר 2019. אלעד מלכה
נתניהו וגנץ, אוקטובר/אלעד מלכה

לאור אי-ההסכמות בין הצדדים בנוגע לוועדה לבחירות שופטים, לפני החג הבהיר גנץ כי לא יאפשר פגיעה בדמוקרטיה ובשלטון החוק. "הודענו להם שאנו חפצים בהקמת ממשלת חירום לאומית - אבל לא בכל מחיר. איחוד כוחות בשעת משבר הוא חשוב - אבל דווקא בשעות כאלו, שמירה על הדמוקרטיה ושלטון החוק למען עתיד ישראל, חשובה קריטית", כתב גנץ בפייסבוק.

בתגובה, בליכוד אמרו כי ה"ספינים" של כחול לבן מרחיקים את הקמת ממשלת האחדות. במפלגה מסרו: "מהרגע הראשון הוסכם כי ממשלת האחדות השיוויונית תקום על שני קווי יסוד ברורים: קבלת החלטות משותפת בכל הנושאים וקידום החלת הריבונות. לצערנו ברגע האחרון כחול לבן היא שחזרה בה מהסכמות אלו, שהן בסיס הכרחי לכל ממשלה שיוויונית. ברגע שכחול לבן תחזור להסכמות המקוריות ניתן יהיה להשלים את ההסכם ולהקים ממשלת אחדות. ספינים תקשורתיים כוזבים של כחול לבן אינם מקרבים את האחדות אלא מרחיקים אותה".

עוד בוואלה!

בניגוד להנחיות: ריבלין אירח את בתו בליל הסדר

לכתבה המלאה

כחול לבן והליכוד מאשימות אחת את השנייה באחריות להפסקת המגעים להקמת הממשלה, אחרי שהשיחות הגיעו למבוי סתום לפני יומיים. בכחול לבן טוענים כי ההסכם כבר היה סגור ומוכן לחתימה, וברגע האחרון הליכוד ביקשו לפתוח את ההסכם ולשנות את ההבנות בנוגע לוועדה למינוי שופטים. בליכוד, מצד שני, טוענים כי כחול לבן נסוגה מסיכום מוקדם לפיו כל ההחלטות במשרד המשפטים יתקבלו בהסכמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully