וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פומפאו על ההסכם בין גנץ לנתניהו: סיפוח הגדה - החלטה של ישראל

רויטרס וגיא אלסטר

22.4.2020 / 20:10

שר החוץ האמריקני בירך על ההסכם הקואליציוני שנחתם בין הליכוד לכחול לבן. לדבריו, ארה"ב תציג בפני הממשלה החדשה את עמדתה בנושא - בפרטיות, זאת בעקבות הסעיף המאפשר להתחיל בקידום הריבונות כבר מיולי. אבו מאזן: אם ישראל תספח שטח כלשהו - ההסכמים עם ארה"ב מבוטלים

הצהרת לפיד בעקבות הקמת ממשלת נתניהו - גנץ/מערכת וואלה! NEWS

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו אמר היום (רביעי) כי הוא שמח על הממשלה החדשה בישראל, בהתייחסות ראשונה להסכם הקואליציוני שנחתם בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ. בנוגע לאפשרות של החלת ריבונות, פומפאו הוסיף כי סיפוח הגדה המערבית הוא "החלטה של ישראל".

פומפאו הסביר כי ארצות הברית תציג את עמדתה בנוגע להחלת ריבונות בפני הממשלה החדשה שתקום - בפרטיות. "הישראלים הם אלה שיבצעו את ההחלטות האלה. נפעל מקרוב כדי לחלוק איתם את השקפותינו, בפורום פרטי", אמר.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הזהיר בתגובה לדברי פומפאו כי אם ישראל תספח חלק כלשהו מהגדה - הרשות תראה בהסכמיה עם ארצות הברית בטלים. אבו מאזן הוסיף כי הוא עדכן את הצדדים הבינלאומיים הרלוונטיים, כולל ארצות הברית וישראל, ש"לא נעמוד בחיבוק ידיים אם ישראל תכריז על סיפוח כל חלק מארצנו".

שר החוץ, מייק פומפאו במהלך הצהרתו בנושא נגיף הקורונה בבית הלבן 8 באפריל 2020. רויטרס
"הישראלים הם אלה שיבצעו את ההחלטות האלה". פומפאו, החודש/רויטרס

דבריו של שר החוץ האמריקני מגיעים לאחר שהתקבלה דרישתו של נתניהו להתחיל במהלכי חקיקה להחלת ריבונות כבר מ-1 ביולי, ללא זכות וטו של כחול לבן. נתניהו מחויב, לפי ההסכם, להתייעץ עם גנץ, אך לא מעבר לכך. בליכוד רואים זאת כהישג משמעותי שיאפשר לקדם החלת ריבונות עוד לפני תום כהונת ממשל טראמפ בנובמבר.

בנוסף לדבריו בנוגע להחלת הריבונות, פומפאו אמר במסיבת עיתונאים שקיים בוושינגטון כי יש להטיל על איראן את האחריות על שיגור הלוויין על ידי משמרות המהפכה. "אני חושב שאיראן צריכה לשאת באחריות על מה שהם עשו. יש להם עכשיו ארגון צבאי שמוגדר בארצות הברית כארגון טרור והיא אפשרה לו לשגר לוויין", אמר פומפאו, לאחר שבמהלך הלילה שוגר לראשונה לוויין צבאי איראני לחלל בהצלחה, שזכה לשם "נור", אחרי שורת כישלונות בשנים האחרונות.

עוד בוואלה!

בתמיכת גנץ: החקיקה שתאפשר לנתניהו לכהן כרה"מ חלופי גם אם יורשע בשוחד

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ במהלך חתימתם על ממשלת אחדות 20 באפריל 2020. -, אתר רשמי
ללא זכות וטו של כחול לבן. נתניהו וגנץ עם חתימת ההסכם/אתר רשמי, -

בחודש ינואר הציג נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ את "עסקת המאה", תכנית השלום של הממשל האמריקני לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני, לאחר שנפגש עם נתניהו וגנץ. התכנית כוללת הקמת מדינה פלסטינית שבירתה תכלול חלקים ממזרח ירושלים, לצד הכרה אמריקנית בגושי ההנתחלויות, כולל בבקעת הירדן.

עם זאת, הבית הלבן הבהיר כי הוא מתנגד לצעדים לפני הבחירות ודרש שהחלת הריבונות תתואם דרך צוות משותף. כשבוע בלבד לפני הבחירות לכנסת ה-23, התכנס לראשונה צוות המיפוי המשותף לישראל ולארצות הברית, שאמור לתאם את החלת הריבונות במסגרת התכנית. נתניהו הצהיר על כוונתו להחיל ריבונות בבקעת הירדן, צפון ים המלח, וביישובים היהודיים ביהודה ושומרון לאחר הבחירות.

יו"ר צוות המו"מ של הליכוד, השר יריב לוין, אמר לאחר חתימת ההסכם בין נתניהו לגנץ כי "העת הזו מזמנת לנו אפשרות וחלון הזדמנויות לביצוע מהלכים היסטוריים שכבר על הפרק. החלת הריבונות על ישובים ביהודה ושומרון היא משאת נפשו של העם היהודי ואין זמן טוב יותר למהלך חשוב זה מאשר בממשלת אחדות לאומית רחבה ואיתנה".

(עדכון ראשון: 18:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully