וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט נפגש עם נתניהו: "ניכנס לממשלה אם תהיה לנו השפעה"

22.4.2020 / 21:14

שר הביטחון ערך עם ראש הממשלה פגישה שהוגדרה על ידי שני הצדדים כ"חיובית". השניים סיכמו לקבוע פגישה נוספת ולדברי בנט, בימינה יקבלו בשבועות הקרובים החלטה לגבי כניסה לממשלה. "לא נולדתי שר וגם לא חבריי", הוא הדגיש במסיבת עיתונאים בפייסבוק

צילום: טל עוז -משרד הביטחון, עריכה: ניר חן

על רקע חילוקי הדעות הפנימיים במפלגתו, שר הביטחון נפתלי בנט הצהיר היום (רביעי) כי ימינה תיכנס לממשלה - רק אם תהיה בעלת השפעה בה. את הדברים אמר לפני פגישה שקיים הערב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בסיום הפגישה, הליכוד וימינה פרסמו הודעה משותפת שבה הודיעו כי "הפגישה הייתה חיובית. סוכם כי תיקבע פגישת המשך".

לפני כן, אמר בנט על הפגישה עם נתניהו כי "הוא הזמין אותנו. נגיע, נשמע. ואני מניח שבשבועות הקרובים נקבל החלטה". בנט קיים מסיבת עיתונאים בפייסבוק, על רקע משבר הקורונה, ואמר כי במפלגתו רוצים להיות בממשלה, "ובלבד שספינת הממשלה הולכת לכיוון שאנחנו רוצים ויש לנו סיי סביר".

על השאלה האם הוא מעוניין להיכנס לממשלה אמר: "בוודאי, באתי לפוליטיקה כדי להשפיע. זו בדיוק הנקודה". עם זאת, הוא הדגיש כי "בכניסה לממשלה אנחנו שואלים שתי שאלות - האם הממשלה היא בסך הכול לכיוון שאנחנו מאמינים בו וכמה אנחנו יכולים להשפיע? אם אנחנו בסך הכול בכיוון שמאמינים בו ואפשר להשפיע, נהדר. אבל אם הממשלה הולכת לכיוון הפוך, נניח לצעדים שמחזקים את ועדי השאלטר או לחוסר תעוזה בתחום הכלכלי, ונראה שאין לנו סיי, אז לא".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון, נפתלי בנט במהלך ישיבת בלוק הימין בכנסת 5 מרץ 2020. ראובן קסטרו
"לא נולדתי שר וגם לא חבריי". בנט עם נתניהו, במרץ/ראובן קסטרו

דבריו של בנט מגיעים יומיים לאחר ההסכם הקואליציוני שעליו חתמו נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ. במסגרת ההסכם, הצדדים קיבלו את דרישת נתניהו להתחיל במהלכי חקיקה להחלת ריבונות כבר מ-1 ביולי, ללא זכות וטו של כחול לבן. נתניהו מחויב, לפי ההסכם, להתייעץ עם גנץ, אך לא מעבר לכך. בנט אמר היום כי "אנחנו שמחים על הריבונות, נתמוך בזה בכל מקרה. האם נתמוך בכל מחיר? ממש לא. אם יש לנו השפעה ראויה, ניכנס. ואם לא, אז לא. לא נולדתי שר וגם לא חבריי".

בימינה דורשים לקבל מהליכוד שלושה תיקים אך בליכוד מוכנים להעניק למפלגה שני תיקים בלבד, אחד מהם תיק בכיר - החינוך. במפלגתו של בנט לא מוכנים להתפשר על דרישתם ומאיימים לשבת באופוזיציה בין היתר בשל חילוקי דעות בין ראשי המפלגה - בנט, איילת שקד, בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ. כל אחד מהם סבור כי הוא ראוי לכהן בתפקיד שר, אך בשלב זה אין מספיק תיקים לכולם.

עוד בוואלה!

אחרי שהוליכו שולל את הבוחרים, גנץ ואשכנזי חתמו על המסמך השערורייתי מכולם

לכתבה המלאה
שר החינוך, רפי פרץ במהלך הצהרה בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 12 במרץ 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, צילום מסך
בנט אמר על היחסים ביניהם כי "אנחנו מיושרים, הכול בסדר". פרץ/צילום מסך, אולבייה פיטוסי/פלאש90

נתניהו מעוניין להכניס את המפלגה כולה לתוך הממשלה, לאור כך שיחד עם הח"כים צבי האוזר ויועז הנדל, יש להם רוב של 61 ח"כים המזוהים עם הימין. עם זאת, בליכוד העלו בימים האחרונים גם אפשרות לפורר את המפלגה ולהכניס רק חלקים ממנה, בהם את רפי פרץ בלבד, כדי שיוכלו להציג כי לציונות הדתית יש ייצוג בממשלה.

בנט הדגיש כי "הכול פתיר" בנוגע לחלוקת התיקים בינו לבין יתר ראשי ימינה. "אין לנו הסכמים פנימיים במפלגה. עם העניינים הפנימיים נסתדר", טען. "השאלות הן האם הממשלה הולכת לכיוון שאנחנו מאמינים בו והאם תהיה לנו השפעה. תנאי הסף שלנו: האם הממשלה היא בגדול תואמת את תפיסותינו והאם אנחנו נוכל להיות בעלי השפעה".

בנט נשאל מה יעשה אם הרב רפי פרץ ייכנס לממשלה לבד, והשיב: "אעשה מה שאבא של הרשל'ה עשה באותה בדיחה - הלך לישון. אני בקשר עם הרב רפי יומיומי, אנחנו מיושרים, הכול בסדר".

(עדכון ראשון: 19:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully