וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הנחיות נתניהו: צווי החירום לא נחתמו - והעובדים התבקשו להגיע כרגיל

כחלק מהצעדים למאבק בקורונה הורה רה"מ על מגבלות העבודה במגזר הציבורי שנכנסו לתוקפן הבוקר, אולם העובדים נדרשו להמשיך בשגרה מאחר שהממשלה טרם חתמה על הצווים. "מכינים אותנו כל ערב לקטסטרופה ואחרי זה לא חותמים". נציבות שירות המדינה: "נפעל עפ"י התקנות כשייחתמו"

עריכה: אסף דרורי

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הורה ביום שני האחרון על שורת הנחיות ומגבלות עבודה במגזר הציבורי והפרטי בעקבות משבר הקורונה שנכנסו לתוקפן הבוקר (רביעי). אלא שמאתמול עובדי משרדי הממשלה השונים קיבלו הודעות שבישרו להם כי צווי תקנות החירום טרם נחתמו על ידי הממשלה ולכן עליהם להגיע כרגיל לעבודה.

"לעובדים שלום, התקנות לשעת חירום טרם נחתמו לצערנו ולכן כל עובדי המשרד אשר מעוניינים להגיע לעבודה היום, יום רביעי 18 במרץ, יוכלו לעשות זאת", נכתב בהודעה שנשלחה לעובדי משרד ממשלתי. "עם זאת, ולאור הודעת ראש הממשלה והנחיות משרד הבריאות מאמש, עובדים אשר יבחרו לקחת יום חופש ולא להגיע יוכלו לעשות זאת תוך עדכון הממונה הישיר".

הודעה שקיבלו עובדי משרדי הממשלה בניגוד להנחיות משרד הבריאות מפני שהממשלה לא חתמה על תקנות החירום. 18 במרץ 2020.. אתר רשמי, אתר רשמי
"ממשיכים בשגרה". הודעה שנשלחה לעובדי אחד ממשרדי הממשלה/אתר רשמי, אתר רשמי

אחד העובדים סיפר על התחושות במשרד. "אנשים באים לעבודה כועסים, כי לפי ההנחיות צריך לשמור על מרחק של שני מטרים, אבל בתנאים הפיזיים כשבן אדם יושב במשרד שלו הוא לא יושב עם עצמו בחדר, אז אין מרחק של שני מטר ממך", שיתף. "המנכ"ל עוד לא הוציא הנחיות הרי, אז כולם כועסים ויש הרבה בלבול. כל העובדים קיבלו הנחיה לבוא לעבוד כרגיל כי אין צווי חירום".

עובד נוסף תיאר אף הוא את הבלבול במשרד. לדבריו, "אני רואה שהעבודה פה מדוללת, אבל אין הנחיה אם לבוא או לא לבוא. יש פה די בלבול. זה חוסר אחריות של המדינה. איך נותנים הוראות מפחידות יומיים לפני ובפועל כאילו כלום, קוראים לנו להגיע לעבודה".

הודעות סמס שקיבלו עובדי משרדי ממשלה בהמשך להנחיות הרשויות על עבודה תחת מגבלות הקורונה. צילום מסך, צילום מסך
"עובדי המשרד אשר מעוניינים להגיע, יוכלו לעשות זאת". הודעה נוספת שנשלחה לעובדי משרד ממשלתי/צילום מסך, צילום מסך
הודעות סמס שקיבלו עובדי משרדי החקלאות בהמשך להנחיות הרשויות על עבודה תחת מגבלות הקורונה. צילום מסך, צילום מסך
ההודעה שנשלחה לעובדי משרד החקלאות/צילום מסך, צילום מסך

במשרד ממשלתי אחר נשלחה אתמול ההודעה הבאה: "עובדים יקרים שלום, נבקש לעדכן כי ממשלת ישראל לא חתמה עדיין על התקנות לשעת חירום. על כן מחר ממשיכים בשגרה כפי שהייתה היום, ככל שיהיו עדכונים במהלך הלילה נדאג להעבירם אליכם".

במהלך הצהרתו אמש קרא נתניהו לאזרחים בצעד חריג לא לצאת מהבית, אלא אם הם מחויבים להגיע לעבודה, אלא שבפועל ההנחיות שלו כלפי המגזר הציבורי המעסיק 35 אלף עובדים לא מיושמות בשטח. אחת העובדות מחתה על אופן ההתנהלות במשרדי הממשלה. "מכינים אותנו כל ערב לפני השינה לקטסטרופה למי שבוחר לצאת ואחרי זה לא חותמים על תקנות החירום איך זה יכול להיות?".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרתו בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 16 במרץ 2020. עמוס בן גרשום/לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
קרא לאזרחים לא לצאת מהבית, אך צווי החירום טרם נחתמו. נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום/לע"מ

על פי הנחיות ראש הממשלה, בימים הקרובים נציבות שירות המדינה יחד עם משרד האוצר ישלחו את הוראות נציבות שירות המדינה להגעה לעבודה במסגרתן יחולקו העובדים לארבע קבוצות: עובדים חיוניים לטיפול מיידי בקורונה, עובדים חיוניים לצורך שמירת הרציפות התפקודית, עובדים שאינם חיוניים ויכולים לעבוד מהבית ועובדים שיוצאים לחל"ת.

על כל מנכ"ל משרד ממשלתי הוטל להחליט באופן עצמאי על חלוקת העובדים לקבוצות, בהתאם להנחיות שהיו אמורות להיכנס לתוקף היום. ואולם כד כה, הממשלה לא חתמה על צווי החירום וההנחיות נדחו.

העובדים מבולבלים גם בעיריית באר שבע

גם עובדי עיריית באר שבע קיבלו אתמול הודעה שבה התבקשו לא להגיע לעבודה בעקבות הנחיות הממשלה. "אנו נמצאים בימים לא פשוטים בצילו של נגיף הקורונה", נכתב בהודעה. "מדובר בתקופת משבר ואי ודאות בה כולנו נמצאים ופועלים בהתאם להנחיות שאנו נדרשים למלא. לאור התפשטות נגיף הקורונה והחלטות משרד הבריאות הוחלט על ידי ממשלת ישראל על צמצום העבודה במשק, לאור זאת הינך מתבקש/ת שלא להגיע לעבודה. העובדים יצאו לחופשה מרוכזת עד לאחר חופשת פסח על חשבון מכסת חופשה שנתית צבורה. עובד/ת שאין ברשותו/ה ימי חופשה ניתן לאשר לו/ה יתרה שלילית".

אולם הבוקר נאמר להם כי ההנחיות עדיין לא נחתמו והעבודה כרגיל. אגף משאבי אנוש בעירייה כתב לעובדים כי "עובד שלא ייבחר להגיע או לא יכול להגיע ינוכה לו יום חופש".

הודעות סמס שקיבלו עובדי עיריית באר שבע בהמשך להנחיות הרשויות על עבודה תחת מגבלות הקורונה. צילום מסך, צילום מסך
ההודעה שקיבלו עובדי עיריית באר שבע/צילום מסך, צילום מסך

מנציבות שירות המדינה נמסר בתגובה: "הנציבות תפעל על פי תקנות שעת חירום ברגע שהן יחתמו על ידי הממשלה".

(עדכון ראשון: 10:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully