וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט דחה את בקשת נתניהו, משפטו ייפתח בשבוע הבא

10.3.2020 / 13:50

השופטת רבקה פרידמן-פלדמן דחתה את בקשתו של ראש הממשלה לעכב את פתיחת משפטו, בטענה שבשלב זה לא נדרש ממנו להשיב לאישומים, שכן מדובר בדיון הקראה בלבד. בהתאם לכך, הדיון יתקיים במועד המתוכנן ביום שלישי

עריכה: טל רזניק

בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לעכב את פתיחת משפטו נדחתה היום (שלישי). בהתאם לכך, הדיון יתקיים במועד המתוכנן, יום שלישי הבא ב-17 במרץ. בהחלטה, השופטת רבקה פרידמן-פלדמן טענה שבשלב זה לא נדרש ממנו להשיב לאישומים, שכן מדובר רק בדיון הקראת כתב האישום ולא בדיון מענה.

הבקשה הוגשה על ידי סנגוריו של נתניהו בטענה כי טרם קיבלו לידם את חומרי החקירה. "לפני מספר חודשים הגישו כתב אישום נגד ראש הממשלה, רק שעד עכשיו לא קיבלנו את החומרים", נמסר מטעם ראש הממשלה. "לכן פנינו לבית המשפט בבקשה טכנית לדחות את מועד הדיון, כך שקודם כל נקבל את חומרי החקירה ורק אחר כך נתייצב בבית המשפט".

מנוסח הבקשה עולה כי הסנגורים ביקשו לדחות את מועד הדיון ב-45 ימים, וזאת כדי לתת לצוות ההגנה "שהות כדי לקבל את החומר ולגבש הערכה, ולו ראשונית, של משך הזמן שיידרש ללמוד החומר ולהיערך לקיומם של הליכים מקדמיים (ככל שיהיה בכך צורך) ובכלל זה בקשות לקבלת חומרי חקירה ועתירות להסרת חיסיון".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 8 במרץ 2020. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
משפטו ייפתח בשבוע הבא. נתניהו/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

החלטתה של השופטת, שתעמוד בראש הרכב השופטים במשפטו של נתניהו, מגיעה יום לאחר שפרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה לבית המשפט המחוזי בירושלים כי היא מתנגדת לבקשה. "המדינה אינה עומדת על כך שהנאשמים ישיבו לאשמה במועד הדיון הקבוע, אך מבקשת כי במועד הדיון יתקיים דיון תזכורת בנוכחות הצדדים לצורך קביעת מועדי הדיונים בתיק", נכתב.

עוד בוואלה!

פחדנותם של המשפטנים הופכת את "חוק נתניהו" ממיותר לצורך חיוני

לכתבה המלאה

כתב האישום מייחס לראש הממשלה עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים בתיקים 1000, 2000 ו-4000. הוא הוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים על ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לאחר שנתניהו משך את בקשת החסינות שהגיש לכנסת. בראש הרכב השופטים שידונו במשפט תעמוד השופטת פרידמן-פלדמן, יחד עם השופטים משה בר-עם ועודד שחם.

הרכב השופטים שידון במשפט נתניהו. -, אתר רשמי
הרכב השופטים שידון במשפט נתניהו/אתר רשמי, -

בתיק 1000, פרשת המתנות, נתניהו מואשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. נתניהו מואשם בתיק זה במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס. באותן שיחות, השניים לכאורה עסקו בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". היועמ"ש השתכנע כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא מואשם בהצעת שוחד.

תיק 4000 עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי יותר ממיליארד שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאיש העסקים שאול אלוביץ'. בתמורה, על פי כתב האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. זהו התיק החמור מבין השלושה, ובישיבות שקיים היועמ"ש עם בכירי משרד המשפטים והפרקליטות, זהו התיק היחיד שבו הסכימו כלל הגורמים כי סעיף האישום צריך להיות שוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully