וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ופוטין נפגשו במוסקבה: "מודה על השחרור המהיר של נעמה יששכר"

שני המנהיגים קיימו פגישה מדינית בקרמלין, ורה"מ עושה את דרכו לשדה התעופה משם ימריא חזרה לישראל עם הצעירה הישראלית ואמה. תניהו הודה לנשיא: "בשם כל עם ישראל על ההחלטה המהירה". פוטין: "מאחל לה כל טוב, אבל אסור לשכוח שמצאו אצלה סמים בתיק"

צילום: דנה ירקצי, עריכה: עמית שמחה

נתניהו ופוטין נועדו במוסקבה - כל העדכונים

  • נתניהו ופוטין נפגשו בקרמלין לאחר שחרור נעמה יששכר
  • רה"מ: "מחווה שמרגשת את כולנו וכל אזרחי ישראל"
  • פוטין: "החלטתי לתת חנינה הרבה בזכות המפגש עם אימא שלה"
  • בתום הפגישה ימריא נתניהו חזרה לישראל יחד עם הצעירה ואמה

לאחר חנינתה ושחרורה של נעמה יששכר, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (חמישי) במוסקבה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. בפתח פגישתם הודה נתניהו לפוטין "בשם כל עם ישראל על ההחלטה המהירה שלך לתת חנינה לנעמה יששכר. זה דבר שמרגש את כולנו והתודה שלנו ניתנת מכל אזרחי ישראל, מכל הלב". נתניהו נחת בבירת רוסיה בתום ביקורו המדיני בוושינגטון וצפוי לשוב הערב לישראל יחד עם הצעירה הישראלית ואמה יפה.

פוטין הסביר כי פגישתו בשבוע שעבר עם יפה יששכר סייעה בקבלת החלטתו לחון את הצעירה הישראלית. "החלטתי לתת לה חנינה וזה הרבה בזכות המפגש עם אימא שלה", אמר הנשיא. "אבל צריך לזכור שגם מצאו אצלה סמים בתיק. אני מאחל כל טוב לה ולבני משפחתה".

כמו כן, השניים צפויים לדון במהלך פגישתם בפרטי תכנית השלום של ממשל טראמפ שנחשפה השבוע בטקס חגיגי בבית הלבן. לדברי ראש הממשלה, "אני חושב שנוצרה פה הזדמנות חדשה ואולי ייחודית, והייתי רוצה לשוחח איתך ולשמוע כמובן את התובנות שלך ולראות כיצד אנו יכולים לשלב את כל הכוחות למען הביטחון והשלום". נתניהו הוסיף כי "אני חייב לומר שהיחסים בין רוסיה לישראל הם האיתנים והחזקים אי פעם. רוצה להודות לך על ההובלה האישית והמנהיגות האישית שלך".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה בקרמלין במוסקבה, 30 בינואר 2020. רויטרס
פגישה מדינית ראשונה לאחר פרסום עסקת המאה. פוטין ונתניהו בקרמלין, היום/רויטרס

השניים נועדו בשבוע שעבר בישראל, במהלך ביקורו של פוטין לרגל פורום השואה הבינלאומי. בפתח הפגישה אמר נתניהו לפוטין כי הוא "רוצה לקבל בברכה את ידידנו הגדול נשיא רוסיה כאן בירושלים ולהודות לך על קשר האמיץ בין רוסיה וישראל שמשרת את העמים שלנו ואת השלום והיציבות באזור". נשיא רוסיה ביקש להודות על ההזמנה לישראל ואמר, "אנחנו עובדים באופן סדיר עם ראש הממשלה. אני בטוח שזה יסייע לקדם את היחסים שלנו, היום אנחנו מזכירים את קורבנות השואה".

אל פגישתם הצטרפה גם יפה יששכר, שבתה ישבה בכלא הרוסי במשך כעשרה חודשים בגין החזקת סמים. בהצהרה משותפת לאחר הפגישה אמר הנשיא הרוסי כי "אמרתי לאמה של נעמה, ואגיד עוד פעם, שהכול יהיה בסדר".

(עדכון ראשון: 10:32)

עוד בוואלה!

מרגעי הייאוש ועד לחתימת פוטין: המאבק של יפה יששכר הסתיים בשחרור נעמה

לכתבה המלאה
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין מקבל את רה"מ, נתניהו במסגרת פגישתם בקרמלין 30 בינואר 2020. דנה ירקצי
פוטין ונתניהו בקרמלין, היום/דנה ירקצי
נעמה יששכר בדיון בבית משפט במוסקבה, רוסיה, 19 בדצמבר 2019. AP
יצאה לחופשי. יששכר בבית המשפט/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully