וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הגעת נתניהו: אמה של נעמה יששכר מחכה לטלפון המיוחל על החנינה

טרם הגעתו הצפויה של ראש הממשלה, יפה יששכר עדיין ממתינה להחלטת פוטין בנוגע לבקשת החנינה של בתה. בצל אי-הוודאות, היא נסעה לקונסוליה הישראלית כדי להעביר לבתה מגזינים ופריטי לבוש חמים. על פי ההערכה, מחר תועבר הצעירה הישראלית לנמל התעופה שממנו ימריא נתניהו

עריכה: אסף דרורי

משעות הצהריים היום (רביעי), מחכה אמה של נעמה יששכר לטלפון המיוחל שבו תתבשר על ההכרעה בנוגע לבקשת החנינה של בתה, שהוגשה על ידי עורכי דינה. עד עתה, יפה יששכר נמצאת בדריכות גבוהה לקראת ההחלטה, שתתקבל ככל הנראה עם נחיתתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור במדינה.

למרות הגעתו הצפויה של נתניהו מחר לפגישה עם הנשיא ולדימיר פוטין, יפה טרם קיבלה עדכון מלשכתו בנוגע לשאלה - האם הגעתו קשורה לשחרורה האפשרי של נעמה. יחד עם זאת, ההערכות הן כי מחר בבוקר צפויים להעבירה ישירות לנמל התעופה שממנו ממריא נתניהו. בצל אי-הוודאות, היום נסעה האם לקונסוליה הישראלית כדי להעביר לנעמה מגזינים ופריטי לבוש חמים.

אמה ואחותה של נעמה יששכר בדיון בבית משפט במוסקבה, רוסיה, 19 בדצמבר 2019. AFP, GettyImages
מחכה לטלפון המיוחל. יפה יששכר עם אחותה של נעמה/GettyImages, AFP

נתניהו ינחת מחר בבוקר ברוסיה בתום ביקורו בוושינגטון ויעדכן את פוטין בהתפתחויות המדיניות של הימים האחרונים וב"עסקת המאה". גורם ישראלי בכיר שעסק בקידום החנינה טען היום כי לא בוצעה עסקה עם רוסיה, אלא שמדובר ב"מחווה של הנשיא פוטין לנתניהו". לפי הגורם הישראלי הבכיר, "המחוות שישראל נקטה כלפי רוסיה נועדו להדק את הקשרים גם נוכח נושאים נוספים שבין שתי המדינות".

עוד הוא הבהיר כי "המדינה פעלה בעניינה לא רק בגלל הערבות ההדדית, שנכונה גם למקרים נוספים, אלא מתוך רצון לפתור פרשה שיכלה לפגוע ביחסים הרגישים בין ישראל לרוסיה, וכן לאור ההערכה שעמדת המדינה בעניין אחר פעלה לרעת נעמה".

עוד בוואלה!

גורם ישראלי בכיר על החנינה לנעמה יששכר: לא הייתה עסקה עם רוסיה

לכתבה המלאה
נעמה יששכר בדיון בבית משפט במוסקבה, רוסיה, 19 בדצמבר 2019. AFP, GettyImages
"מרגישה שאלו הימים האחרונים שלה בכלא". נעמה יששכר/GettyImages, AFP

הטיפול במקרה בוצע על ידי צוות בין-משרדי שכלל את ראש המל"ל מאיר בן שבת, השר זאב אלקין, משרד החוץ, משרד המשפטים והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, והסוגיות הובאו להכרעת השרים הרלוונטיים וראש הממשלה. בקשת החנינה אושרה תחילה על ידי ועדת החנינות ועל ידי מושל מוסקבה. שלשום, הודיע הקרמלין כי פוטין קיבל את הבקשה, ו"מתנהלים ההליכים המשפטיים הנחוצים כדי שבעתיד הקרוב יוכל הנשיא לקבל את החלטתו בנושא זה".

הבוקר, יפה יששכר סיפרה כי היא מוצפת מאתמול בטלפונים ממכרים, חברים ואנשי דיפלומטיה, המחזקים ומעודדים אותה בסיכויים הגבוהים על אישור החנינה לנעמה. אתמול היא נסעה בליווי שליח חב"ד במוסקבה, הרב שייע דייטש, לבית הכלא, שם החליטה להמתין עד לשחרור בתה. אולם, כשהגיעה אל שערי בית הכלא, הבחינה בגדודי התקשורת המקומיים, ונאלצה לחכות בתוך המכונית במשך שעות. לקראת ערב, משהבינה כי תשוב בידיים ריקות, החליטה לחזור לבית המלון, שם התבשרה על הגעתו הצפויה של נתניהו.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשיא רוסיה ולדימר פוטין שרה נתניהו ויפה יששכר במהלך הצרות לתקשורת במעון רה"מ, ירושלים 23 בינואר 2020. אוהד צויגנברג, אתר רשמי
יפה יששכר עם פוטין ונתניהו במעון ראש הממשלה, בשבוע שעבר/אתר רשמי, אוהד צויגנברג

"אני מחכה מתוחה מאוד", היא סיפרה הבוקר לוואלה! NEWS. לדבריה, היא בטוחה שנעמה מרגישה שאלו הימים האחרונים שלה בכלא. "נסעתי אתמול לכלא אבל לא נפגשתי איתה, עכשיו נראה מה יקרה. אני ממש במתח, מתרגשת, זה ערבוב של הרבה תחושות. הרגע שכל כך חיכיתי לו עשרה חודשים מגיע", סיפרה. עוד הוסיפה: "אני לא יכולה לשמוח כל עוד לא אראה את נעמה יוצאת ואחזיק לה את היד מחוץ לכותלי בית הכלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully