וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפה יששכר לוואלה! NEWS: "לא יכולה לשמוח עד שלא אראה את נעמה"

בעוד ראש הממשלה עושה דרכו למוסקבה, אמה של נעמה יששכר הכלואה ברוסיה ממתינה לטלפון המיוחל על שחרורה. בדרך לבית הכלא בה מוחזקת בתה, סיפרה יפה יששכר על הבטחותיו של פוטין כי יחזיר ארצה את נעמה כדי שתקים משפחה. "רוצה להחזיק לה את היד מחוץ לכותלי בית הכלא"

עריכה: אסף דרורי

יפה יששכר, אימה של נעמה הכלואה מאז אפריל במוסקבה בשל החזקת חשיש, התבשרה אתמול כי מושל מוסקבה חתם על בקשת החנינה של בתה. הבוקר (רביעי), בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו עושה דרכו למוסקבה, היא ממתינה בדריכות לטלפון המיוחל שיבשר לה כי הנשיא ולדימיר פוטין חתם עליה גם הוא. "אני עדיין נמצאת באי ודאות. אני לא יכולה לשמוח כל עוד לא אראה את נעמה יוצאת ואחזיק לה את היד מחוץ לכותלי בית הכלא", אמרה לוואלה! NEWS.

יפה מוצפת מאתמול בטלפונים ממכרים, חברים ואנשי דיפלומטיה, המחזקים ומעודדים אותה בסיכויים הגבוהים על אישור החנינה לנעמה. אתמול היא נסעה בליווי שליח חב"ד במוסקבה, הרב שייע דייטש, לבית הכלא, שם החליטה להמתין עד לשחרור בתה. במהלך הנסיעה, סיפרה על פגישתה עם פוטין בו לטענתה אמר לה כי הוא יודע שבית המשפט החמיר איתה, אך הוא יחזיר אותה לישראל, שם תקים משפחה כמו שהיא רצתה.

נעמה יששכר בדיון בבית משפט במוסקבה, רוסיה, 19 בדצמבר 2019. AFP, GettyImages
נעמה יששכר בדיון בבית המשפט, בחודש שעבר/GettyImages, AFP

אולם, כשהגיעה אל שערי בית הכלא, הבחינה בגדודי התקשורת המקומיים, ונאלצה לחכות בתוך המכונית במשך שעות. לקראת ערב, משהבינה כי תשוב בידיים ריקות, החליטה לחזור לבית המלון, שם התבשרה כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי להגיע בהמשך היום למוסקבה, לפגישה עם פוטין.

"אני מחכה מתוחה מאוד", סיפרה יפה יששכר. "אני רוצה להודות לראש הממשלה על כל המאמצים שעשה. אני אופטימית ומבקשת לשמוע מהנשיא פוטין אם זה קורה". לדבריה, היא בטוחה שנעמה מרגישה שאלו הימים האחרונים שלה בכלא. "נסעתי אתמול לכלא אבל לא נפגשתי איתה, עכשיו נראה מה יקרה. אני ממש במתח, מתרגשת, זה ערבוב של הרבה תחושות. הרגע שכל כך חיכיתי לו עשרה חודשים מגיע. לא יודעת אם זה יקרה היום או מחר".

עוד בוואלה!

מושל מוסקבה חתם על בקשת החנינה של נעמה יששכר; נתניהו יטוס מחר לרוסיה

לכתבה המלאה
פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו רעייתו שרה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בבית ראש הממשלה בירושלים. בצילמים, מפגש עם אימה של נעמה יששכר, יפה.23 בינואר 2020. צילום: עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
פגישתה של של יששכר עם נתניהו ופוטין/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום: עמוס בן גרשום

אתמול נודע כי בתום ביקורו בוושינגטון, צפוי נתניהו להגיע לרוסיה, שם יעדכן את הנשיא פוטין בהתהפחויות המדיניות של הימים האחרונים ובתכנית המאה.

הקרמלין הודיע שלשום כי פוטין קיבל את בקשת החנינה של יששכר, וכי "מתנהלים ההליכים המשפטיים הנחוצים כדי שבעתיד הקרוב יוכל הנשיא לקבל את החלטתו בנושא זה". צוות ההגנה של הצעירה הישראלית אמר כי "נעמה, משפחתה ועורכי דינה מקווים שנשיא רוסיה, בהתאם לסמכותו החוקתית, יאמץ במהירות החלטה על חנינה ושחרורה". עו"ד אלכסיי קובלנקו אמר כי "אנחנו מקווים שבחינת הגשת החנינה לא תיקח הרבה זמן, והבקשה תתקבל בהקדם האפשרי, כבר בימים הקרובים" והביע תקווה "שנוכל לראות אותה חוזרת הביתה יחד עם אמה ובני משפחתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully