וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרמלין: נעמה יששכר טרם הגישה בקשת חנינה - ולא תוכל להשתחרר בלעדיה

24.1.2020 / 12:14

דובר הקרמלין הצהיר כי מאחר והצעירה הישראלית לא הגישה בקשה רשמית, אי אפשר לדון בשחרורה. זאת על רקע פגישת פוטין עם אמה יפה במהלך ביקורו בישראל, בה אמר לה כי "הכול יהיה בסדר". בראיון שנתנה לתקשורת הרוסית אמרה נעמה כי "יש בה תקווה" והיא מאמינה להבטחות פוטין

צילום: באדיבות תאגיד כאן, עריכה: עמית שמחה

הקרמלין אמר היום (שישי) כי שחרורה האפשרי של נעמה יששכר, שנידונה לשבע וחצי שנות מאסר ברוסיה לאחר שהורשעה בהברחת סמים, מושהה, מאחר ועדיין לא הגישה בקשת חנינה רישמית. דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, אמר כי אין באפשרותם לדון בחנינה עבורה אם לא תבקש אותה ראשונה באופן רשמי.

הדברים נאמרו כשברקע פגישתם אתמול של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, עם אימה של נעמה, יפה יששכר, במהלך ביקורו בישראל. נשיא רוסיה אמר בהצהרה משותפת לאחר הפגישה כי "אמרתי לאמה של נעמה, ואגיד עוד פעם, שהכול יהיה בסדר". פוטין הוסיף כי "ברור שנעמה יוצאת ממשפחה מאוד טובה. ידועה לי עמדתו של ראש הממשלה ונחליט בצורה נבונה. כל זה נלקח בחשבון בזמן קבלת ההחלטה".

בסיום הפגישה, בה נכח גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמרה יששכר כי היא "אופטימית", וכי כרגע אין עוד תאריך שחרור לבתה. "הוא מקסים, לא ציפיתי לפגוש נשיא מעצמה כזו גדולה ולפגוש אדם כמוני, הוא היה מדהים דיברנו ממש קרוב והוא הבטיח שהוא יחזיר לי את הילדה הביתה ואני נאחזת במשפט שהוא אמר". עוד אמרה יששכר כי "הוא לא נתן תאריך אבל יש פרוצדורות. אני חוזרת למוסקבה מחר ועורך הדין בדרך לנעמה. אני מודה לראש הממשלה ולרעייתו ולכל מי שפעל. יצאתי מחויכת, הוא אמר לי אני מחזיר לך את הילדה הביתה". נתניהו אמר לאמה של נעמה יששכר על החנינה לבתה כי "זה יקרה תוך זמן קצר".

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו רעייתו שרה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בבית ראש הממשלה בירושלים. בצילמים, מפגש עם אימה של נעמה יששכר, יפה.23 בינואר 2020. צילום: עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
פגישת נתניהו ויפה יששכר עם פוטין, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום: עמוס בן גרשום

בריאיון שהעניקה אתמול נעמה יששכר נעמה יששכר לתקשורת הרוסית, הביעה אופטימיות לגבי שחרורה בהקדם מהכלא. הצעירה הישראלית סיפרה כי צפתה בפגישה של אמה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך ביקורו בישראל. "כשראיתי את אימא בטלוויזיה עם אנשים כאלה חשובים מאוד התרגשתי", תיארה. "הוא (פוטין) אמר שהכול יהיה בסדר עם המשפחה המקסימה שלי. אני אמנם עדיין כאן אבל אני מאמינה למה שהוא אמר, אם הוא אמר שיהיה בסדר זה אומר שיהיה בסדר".

עוד בוואלה!

פוטין נפגש עם נתניהו ועם אמה של נעמה יששכר: "הכול יהיה בסדר"

לכתבה המלאה
נציבת זכויות האדם של רוסיה ביקרה את נעמה יששכר בכלא, 23 בינואר 2020. אתר רשמי
נעמה יששכר ונציבת זכויות האדם ברוסיה, בביקור בבית הכלא בו היא מוחזקת, אתמול/אתר רשמי

במקביל, נציבת זכויות האדם של רוסיה, טטיאנה מוסקלקובה, ביקרה אתמול את יששכר בכלא. מוסקלקובה בדקה את תנאי המחייה של יששכר בכלא ואת מצבה הרפואי. לדבריה, הצעירה הישראלית סיפרה לה כי אין לה תלונות ולא חסר לה דבר בתא בו היא מוחזקת, שכולל מים חמים, מקרר, טלוויזיה ומזון. כמו כן, יששכר סיפרה כי כדי לתקשר עם סביבתה היא למדה כמה מילים ברוסית, וכן אמרה כי היא לא סובלת מבעיות רפואיות, ובמהלך מאסרה אף ביקרה אצל רופא שיניים. הנציבה הרוסית תיארה כי יששכר "באופן כללי במצב רוח טוב ומעודד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully