וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירועי פורום השואה: פוטין חנך אנדרטה, צ'ארלס ביקר במוזיאון ישראל

נשיא רוסיה הגיע לביקור במסגרת האירוע הבינלאומי, ואמר כי "הכול יהיה בסדר" בעניינה של נכמה יששכר. גם סגן נשיא ארה"ב הגיע לביקור קצר וייפגש עם נתניהו. הנשיא נועד עם יורש העצר ונטע עמו עץ במעונו. פורום השואה התכנס ביד ושם לטקס המרכזי

צילום: רשות שדות התעופה, עריכה: עמית שמחה

יומו השני של פורום השואה הבינלאומי נפתח היום (חמישי) עם הגעתם של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וסגן נשיא ארצות הברית מייק פנס לביקור בן יום אחד. השניים צפויים לשאת דברים באירוע המרכזי של פורום השואה הבינלאומי שנערך ביד ושם. שר החוץ ישראל כץ קיבל את פניהם של פוטין ושל פנס בנתב"ג.

משם המשיך פוטין לפגישתו עם נתניהו במעון ראש הממשלה שאליה הצטרפה גם יפה יששכר, אמה של נעמה יששכר. נשיא רוסיה אמר בהצהרה משותפת לאחר הפגישה כי "אמרתי לאמה של נעמה, ואגיד עוד פעם, שהכול יהיה בסדר". פוטין הוסיף כי "ברור שנעמה יוצאת ממשפחה מאוד טובה. ידועה לי עמדתו של ראש הממשלה ונחליט בצורה נבונה. כל זה נלקח בחשבון בזמן קבלת החלטה. היום תבקר את נעמה האחראית על שמירת זכויות אדם ברוסיה".

בפתח הפגישה אמר נתניהו לפוטין כי "אני רוצה לקבל בברכה את ידידנו הגדול נשיא רוסיה כאן בירושלים ולהודות לך על קשר האמיץ בין רוסיה וישראל שמשרת את העמים שלנו ואת השלום והיציבות באזור". נשיא רוסיה ביקש להודות על ההזמנה לישראל ואמר כי "אנחנו עובדים באופן סדיר עם ראש הממשלה. אני בטוח שזה יסייע לקדם את היחסים שלנו, היום אנחנו מזכירים את קורבנות השואה. אני רוצה להודות שוב לראש הממשלה ולרעייתו על ההזמנה לביקור בישראל".

נשיא רוסיה, ולדימר פוטין עם נחיתתו בשדה התעופה בן גוריון 23 בינואר 2020. ראובן קסטרו
אופטימיות בירושלים בנוגע לביקורו. פוטין עם נחיתתו בישראל/ראובן קסטרו
סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס עם נחיתתו בשדה התעופה בן גוריון 23 בינואר 2020. רשות שדות התעופה, אתר רשמי
סגן הנשיא ינאם בטקס המרכזי וייפגש עם נתניהו. פנס בנתב"ג/אתר רשמי, רשות שדות התעופה

נשיא המדינה ראובן ריבלין ממשיך את סבב הפגישות עם המנהיגים המשתתפים בפורום השואה הבינלאומי. ריבלין נפגש עם יורש העצר הנסיך צ'ארלס ונטע עמו עץ בבית הנשיא. ריבלין אמר לצ'ארלס כי "אני רוצה לברך את הוד מעלתו. זה כבוד גדול ותענוג גדול לארח כאן מישהו ממשפחת המלוכה. אנחנו עדיין מצפים שאימך תבקר כאן, אני בטוח שהיא תבוא מתישהו".

לאחר מכן הגיע יורש העצר לביקור במוזיאון ישראל. מוקדם יותר נפגש הנשיא עם יו"ר בית הנבחרים של ארצות הברית ננסי פלוסי. "היחסים ביננו איתנים מתמיד", אמר הנשיא לפלוסי. "הקשר העמוק בנינו אינו תלוי בעמדות פוליטיות ונשען על חיבור פנימי עמוק בין העם הישראלי והעם האמריקני". הנשיא התייחס לנעשה בבית הדין הפלילי בהאג ואמר שלמדינת ישראל החובה להגן על עצמה כשם שזו זכותה, עוד הוסיף: "מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית היודעת לחקור עצמה".

לאחר שעלתה ביקורת על כך שמתוך כ-700 מקומות ישיבה שהוקצו לטקס המרכזי שיתקיים בצהריים, רק 30 ניצולי שואה הוזמנו. נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי אמר כי משלחת אוקראינה תעביר את המקומות שהוקצו לה למען הניצולים. "הבנו שניצולים רבים לא יכלו להגיע לאירוע פורום השואה הבינלאומי. המשלחת שלנו העבירה להם את המושבים, כפי שעשו שרים רבים בישראל", כתב זלנסקי בטוויטר. "האנשים האלו ראויים לכבוד יותר מכל אחד אחר, אנחנו נשתתף בכל הפגישות והאירועים שנקבעו".

נשיא המדינה, ראובן ריבלין במהלך פגישתו עם הנסיך צ'ארלס בבית הנשיא, ירושלים 23 בינואר 2020. הדס פרוש/פלאש90, אתר רשמי
"כבוד גדול ותענוג גדול לארח כאן מישהו ממשפחת המלוכה". הנסיך צ'ארלס בפגישתו עם ריבלין, היום/אתר רשמי, הדס פרוש/פלאש90

הציוץ של נשיא אוקראינה

פגישת נשיא המדינה, ראובן ריבלין ועמיתו הרוסי ולדימר פוטין בבית הנשיא, ירושלים 23 בינואר 2020. רויטרס
פוטין וריבלין, היום/רויטרס
נעמה יששכר בדיון בבית משפט במוסקבה, רוסיה, 19 בדצמבר 2019. AFP, GettyImages
"נחליט בצורה נבונה". נעמה יששכר במוסקבה/GettyImages, AFP

אחרי הפגישה עם נתניהו, פוטין נפגש להיפגש עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, ושלושת המנהיגים חנכו יחדיו אנדרטה חדשה בגן סאקר בירושלים לזכר הרוגי המצור על לנינגרד. זוהי האנדרטה השנייה שפוטין חונך בישראל, בהמשך לאנדרטת הניצחון שהוקמה בנתניה ב-2012, כחלק ממאמץ מתמשך ואינטנסיבי של הקרמלין לעצב את הזיכרון ההיסטורי של מלחמת העולם השנייה, ולהנציח את תרומתה המכרעת של בניצחון על גרמניה הנאצית. האנדרטה, שמתנוססת לגובה של 8.5 מטרים, עשויה נחושת וברונזה ומייצגת להבת נר, ומכונה אנדרטת נר הזיכרון.

נתניהו פנה לפוטין ואמר כי "בקרוב נחנוך אנדרטה בירושלים לזכר נופלי המצור בלנינגרד. אדוני הנשיא, אני מבקש להזמין אותך להיות אורח הכבוד שלנו שם. אין ראוי ממך".

אוהל הטקס ביד ושם בירושלים 23 בינואר 2020. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
האוהל שהוקם לכבוד הטקס המרכזי של פורום השואה הבינלאומי/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90
מטוסו של נשיא רוסיה, ולדימר פוטין עם נחיתתו בשדה התעופה בן גוריון 23 בינואר 2020. ראובן קסטרו
מטוסו של פוטין נוחת בנתב"ג, היום/ראובן קסטרו

בטקס צפויים השתתפו כ-600 מוזמנים, בהם וטרנים שהשתתפו במלחמת העולם השנייה וניצולי המצור על לנינגרד, ראש עיריית ירושלים משה ליאון, מושל סנט פטרסבורג אלכסנדר ביגלוב, וכן בכירים בקהילה היהודית ברוסיה. בנוסף אליהם, השתתפו בטקס אנשי העסקים מיכאל מירילשווילי, מבעלי ערוץ 20, וויקטור וקלסברג, אוליגרך רוסי המקורב מאוד לנשיא פוטין וכן לנשיא טראמפ, שסייעו במימון האנדרטה יחד עם קק"ל, קרן היסוד, ועיריות סנט פטרסבורג וירושלים.

אינפו לו"ז מנהיגים ירושלים שואה. עיבוד תמונה
אינפו לו"ז מנהיגים ירושלים שואה/עיבוד תמונה
פעילות המשטרה הבוקר מהקרקע ומהאוויר לקראת פורום השואה הבינלאומי ביד ושם 23 בינואר 2020. דוברות משטרת ישראל
כוחות המשטרה מאבטחים את הגעת המנהיגים בנתב"ג, היום/דוברות משטרת ישראל
פעילות שוטרי משטרת ישראל ומג"ב במסגרת אירועי פורום השואה העולמי, 22 בינואר 2020. דוברות משטרת ישראל
כוחות המשטרה מאבטחים את הגעת המנהיגים בנתב"ג, היום/דוברות משטרת ישראל
פעילות המשטרה הבוקר מהקרקע ומהאוויר לקראת פורום השואה הבינלאומי ביד ושם 23 בינואר 2020. דוברות משטרת ישראל
כוחות המשטרה מאבטחים את הגעת המנהיגים בנתב"ג, היום/דוברות משטרת ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully