וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא צרפת תועד צועק על שוטרים בירושלים: "צאו החוצה!"

22.1.2020 / 18:55

מקרון, שהגיע לישראל כדי להשתתף בפורום השואה הבינלאומי, תועד מתעמת עם המאבטחים את ביקורו בכנסיית סנטה אנה, השייכת למסדר נזירים צרפתי בעיר העתיקה. "כולם יודעים את החוקים, אני לא אוהב את מה שאתם עושים", אמר הנשיא. העימות מהדהד את ביקורו של ז'אק שיראק ב-1996

אתר רשמי

עימות התעורר היום (רביעי) בין נשיא צרפת עמנואל מקרון לבין המאבטחים את ביקורו בעיר העתיקה בירושלים. העימות תועד במהלך ביקורו בכנסיית סנטה אנה, שבה לפי המסורת הנוצרית קבורה מריה אמו של ישו - כנסייה השייכת למסדר נזירים צרפתי ונחשבת לשטח בריבונות צרפתית. מהתיעוד עולה כי מקרון אמר למאבטחים שניסו להיכנס איתו לכנסיה: "כל אחד יודע את החוקים. צאו החוצה. אני לא אוהב את מה שאתם עושים. עשיתם עבודה נפלאה בעיר. בבקשה, תכבדו את החוקים".

בעקבות התקרית החריגה, בשב"כ פרסמו הבהרה לגבי השתלשלות האירועים בתקרית. "היום בשעות הצהריים שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל איבטחו את נשיא צרפת, בעת ביקורו בעיר העתיקה בירושלים. בעת הגעתם לכנסיית סנטה אנה שבעיר העתיקה, התנהל שיח בין גורמי האבטחה לבין המאבטחים הצרפתיים בדבר הכניסה לתוך הכנסייה יחד עם הנשיא", אמרו בשב"כ.

"נשיא צרפת ביקש מהכוח לכבד את הכללים הנהוגים במקום, ובהתאם לתיאום שבוצע מראש לצורך סידורי האבטחה, ליוו את נשיא צרפת ואנשיו בתוך הכנסייה שוטר ואיש שירות הביטחון הכללי. עם צאתו, יישרו את ההדורים וצוותו של הנשיא התנצל על האירוע, הנשיא לחץ את ידם של הכוחות והמשיך בביקורו בעיר העתיקה בליווי הכוחות והאמצעים הדרושים לצורך שמירה על ביטחונו כאישיות רמת דרג המבקרת בישראל", הוסיפו.

עימות בין נשיא צרפת עמנואל מקרון לבין המאבטחים את ביקורו בעיר העתיקה במהלך ביקורו בכנסיית סנטה אנה בירושלים, 22 בינואר 2020. טוויטר, צילום מסך
"צאו החוצה!". מקרון צועק על המאבטחים בעיר העתיקה, היום/צילום מסך, טוויטר

מקרון הגיע לארץ יחד עם כ-49 משלחות מהעולם ויותר מ-40 מנהיגים בינלאומיים - בהם נשיאים, ראשי ממשלה, מלכים, נסיכים ויושבי ראש פרלמנט, שישתתפו בפורום השואה הבינלאומי, שאותו מארחים הנשיא ראובן ריבלין ויד ושם. העימות שלו עם אנשי הביטחון מהדהד לביקור של נשיא צרפת ז'אק שיראק בעיר העתיקה ב-1996, אז התעמת גם הוא עם אנשי הביטחון הישראלים שניסו לדעתו למנוע ממנו מפגש עם אזרחים פלסטינים שביקשו ללחוץ את ידו.

מוקדם יותר היום, מקרון נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במעונו בירושלים. נתניהו קרא לנשיא הצרפתי להצטרף ללחץ ולסנקציות נגד איראן, בעקבות צעדיה בתחום הגרעין ופעולותיה התוקפניות באזור. שני המנהיגים החלטו על דיאלוג אסטרטגי כדי להמשיך ולחזק את שיתוף הפעולה בין המדינות וכדי להשיג את היעדים גם ביחס לסוגיות האזוריות. נתניהו אמר בסיום הפגישה כי "זה שינוי חשוב מאוד במדיניות החוץ של ישראל, זה יכול לסייע לנו למען דברים שהם חשובים מאוד לביטחון המדינה".

בהמשך נפגש מקרון עם ריבלין, ואל פגישתם הצטרף הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי. מקרון אמר בתום הפגישה כי "ערעור על קיומה של מדינת ישראל הוא סוג של אנטישמיות. יש להזכיר כל הזמן לאן הובילה האנטישמיות במאה הקודמת. לא נאפשר לאיראן להגיע ליכולת גרעינית, אבל צריך לעשות הכל כדי למנוע הסלמה באזור". בהמשך היום ייפגש גם עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה.

עוד בוואלה!

פורום השואה העולמי יצא לדרך: נתניהו ומקרון נפגשו, ריבלין נועד עם מנהיגים

לכתבה המלאה
פגישת הנשיא ראובן ריבלין ונשיא צרפת עמנואל מקרון, בית הנשיא ירושלים, 22 בינואר 2020. אורן בן חקון, פול צלמים
"ערעור על קיומה של מדינת ישראל הוא סוג של אנטישמיות". מקרון וריבלין, היום/פול צלמים, אורן בן חקון

אתמול, מקרון נחת בנתב"ג והתקבל על ידי שר החוץ ישראל כץ. האירוע המרכזי של פורום השואה הבינלאומי ייערך מחר בצהריים ביד ושם, בטקס תחת הכותרת "זוכרים את השואה, נלחמים באנטישמיות" שמתקיים לקראת ציון יום השנה ה-75 לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ ויום הזיכרון הבינלאומי לקורבנות השואה, בו צפויים לנאום נציגי כל המעצמות שלקחו חלק בשחרור מחנה ההשמדה. עוד קודם לכן, הערב, הנשיא ריבלין יארח בבית הנשיא את כל המנהיגים לארוחת ערב רשמית שתפתח את האירועים.

(עדכון ראשון: 17:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully