וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורום השואה העולמי יצא לדרך: נתניהו ומקרון נפגשו, ריבלין נועד עם מנהיגים

22.1.2020 / 17:06

האירוע המרכזי בטקס לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ ייערך מחר, ומנהיגים מיותר מ-40 מדינות מגיעים לישראל וייפגשו בשולי האירועים. נתניהו קרא לצרפת להצטרף לסנקציות על איראן. נשיא צרפת: "יש למנוע הסלמה באזור". מקרון תועד מתעמת עם מאבטחים בירושלים. עדכונים שוטפים

צילום: דוברות רשות שדות התעופה, עריכה: עמית שמחה

כ-49 משלחות מהעולם ויותר מ-40 מנהיגים בינלאומיים - נשיאים, ראשי ממשלה, מלכים, נסיכים ויושבי ראש פרלמנט, ישיקו הערב (רביעי) בירושלים את אירועי פורום השואה הבינלאומי, אותו מארחים הנשיא ריבלין ויד ושם. האירוע המרכזי של הפורום ייערך מחר בצהריים ביד ושם, בטקס תחת הכותרת "זוכרים את השואה, נלחמים באנטישמיות" שמתקיים לקראת ציון יום השנה ה-75 לשחרור אושוויץ ויום הזיכרון הבין-לאומי לקורבנות השואה, בו צפויים לנאום נציגי כל המעצמות שלקחו חלק בשחרור מחנה ההשמדה. עוד קודם לכן, הערב, הנשיא ריבלין יארח בבית הנשיא את כל המנהיגים לארוחת ערב רשמית שתפתח את האירועים.

הרכבת האווירית לישראל החלה כבר ביום שני, עם נחיתתו של המושל הכללי של אוסטרליה, שהיה האורח הראשון להגיע לישראל, ועד מחר בבוקר יהיה בנתב"ג מצעד של נחיתות וקבלות פנים על השטיח האדום. בראש המנהיגים שמגיעים לטקס עומדים נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נשיא צרפת עמנואל מקרון, נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר, סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס, והנסיך צ'ארלס הבריטי, בנוסף לראשי מדינות ונציגים בכירים מעוד עשרות מדינות, בהן כמעט כל מדינות האיחוד האירופי. הפורום יושק הערב בארוחת ערב רשמית בבית הנשיא בה יתארחו 250 איש, כולל כל המנהיגים מלבד פוטין ופנס, שינחתו בישראל רק מחר בבוקר.

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש עם נשיא גרמניה פרנקואלטר שטיינמאייר, ינואר 2020. צילום מסך
ריבלין ונשיא גרמניה, היום/צילום מסך

17:05 עימות התעורר בין נשיא צרפת עמנואל מקרון לבין המאבטחים את ביקורו בעיר העתיקה, במהלך ביקורו בכנסיית סנטה אנה, שבה לפי המסורת הנוצרית קבורה מריה אמו של ישו - כנסייה השייכת למסדר נזירים צרפתי ונחשבת לשטח בריבונות צרפתית. מתיעוד מהמקום עולה כי מקרון אמר למאבטחים שניסו להיכנס איתו לכנסיה: "כל אחד יודע את החוקים. צאו החוצה. אני לא אוהב את מה שאתם עושים. עשיתם עבודה נפלאה בעיר. בבקשה, תכבדו את החוקים".

העימות של מקרון עם אנשי הביטחון מהדהד לביקור של נשיא צרפת ז'אק שיראק בעיר העתיקה ב-1996, אז התעמת גם הוא עם אנשי הביטחון הישראלים שניסו לדעתו למנוע ממנו מפגש עם אזרחים פלסטינים שביקשו ללחוץ את ידו.

עוד בוואלה!

יותר מ-40 משלחות ומנהיגים: אירועי פורום השואה העולמי ייפתחו הערב בי-ם

לכתבה המלאה

תיעוד העימות של מקרון עם המאבטחים:

14:03 השר להגנת הסביבה זאב אלקין קיים ישיבת הכנה עם משלחת רוסית בכירה שכללה את השגריר הרוסי בישראל, ובכירים מהממשל הרוסי בהם סגן שר החוץ וסגני שרים נוספים. במהלך הפגישה השר אלקין עדכן את הנציגות הרוסית על מספר צעדים והחלטות ישראליות במספר סוגיות הקשורות לנכסי הכנסייה הרוסית בישראל ודרכי ניהולם, בעקבות הדיאלוג שנוהל בנושא זה בחודשים האחרונים בין ישראל לרוסיה.

13:55 יו"ר כחול לבן בני גנץ ומספר 2 במפלגה יאיר לפיד, נפגשו עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון. מדובר בפגישה הראשונה של גנץ ומקרון. גנץ אמר, כי הוא מביע את הערכתו בפני הנשיא על החלטת צרפת, גרמניה ואיטליה להגביר את הלחץ על איראן באמצעות הפעלתו של סעיף מיוחד בהסכם הגרעין - הצעד החריף ביותר שנקטו נגד הפרובוקציות האיראניות עד כה.

13:24 הנשיא ריבלין ניפגש עם נשיא גרמניה, פרנק-ואלטר שטיינמאייר בבית הנשיא בירושלים. "אנחנו נמצאים ביחסים טובים עם הממשלה ועם העם הגרמני ומודים לכם על כל מה שעשיתם לטובת ישראל לאחר המלחמה חרף העבר שלא ניתן לשכוח. אנו שמחים לארח אותך פה ויחד נילחם באנטישמיות, בגזענות ובפשיזם".

12:28 מקרון בתום פגישתו עם ריבלין: "ערעור על קיומה של מדינת ישראל הוא סוג של אנטישמיות. יש להזכיר כל הזמן לאן הובילה האנטישמיות במאה הקודמת". מקרון הוסיף כי "לא נאפשר לאיראן להגיע ליכולת גרעינית, אבל צריך לעשות הכל כדי למנוע הסלמה באזור".

פגישת נשיא המדינה ראובן ריבלין ונשיא צרפת עמנואל מקרון , ינואר 2020. לשכת העיתונות הממשלתית
גם כוכבי נכח בפגישה. ריבלין ומקרון, היום/לשכת העיתונות הממשלתית
פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא צרפת עמנואל מקרון , ינואר 2020. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
רה"מ קרא לנשיא צרפת להצטרף לסנקציות על איראן. נתניהו ומקרון, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

עדכונים שוטפים

12:21 ריבלין נפגש עם מקרון ואל פגישתם הצטרף הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי. הנשיא אמר כי "הפנייה של הפלסטינים לבית הדין הבינלאומי היא שגויה, אין לגרור את הנושא הפוליטי והמדיני במקום לפתור זאת בין הצדדים. לבית הדין הבינלאומי אין רשות לעסוק בנושאים אלה. פנייה זו תגרום לו להתפרק מיושרתו השיפוטית. הסכסוך הישראלי פלסטיני מורכב ומצריך בניית אמון בין הצדדים ולשם אנחנו צריכים לחתור ושם אתה צריך לעזור. לא נקבל ערעור על עצם קיומו וזכותנו להתקיים כמדינה דמוקרטית".

מקרון מתעד במצלמה את ריבלין ונשיא קפריסין

12:14 גנץ נפגש עם נשיא קפריסין, ניקוס אנסטסיאדיס. יו"ר כחול לבן הודה לנשיא על הנחישות שהפגינה ממשלתו בקרב נגד אנטישמיות והביע את הערכתו על כך שקפריסין אימצה לאחרונה את ההגדרה לאנטישמיות של IHRA.

12:12 נתניהו אמר בסיום פגישתו עם מקרון כי "הפגישה הזאת הקיפה הרבה מאוד נושאים - איראן, עיראק, סוריה, לבנון, טורקיה, לוב ועוד כמה נושאים. שיבחתי את עמנואל מקרון על עמידתו האיתנה נגד האנטישמיות". ראש הממשלה קרא לנשיא מקרון להצטרף ללחץ ולסנקציות נגד איראן, בעקבות צעדיה בתחום הגרעין ופעולותיה התוקפניות באזור.

פגישת נשיא המדינה ראובן ריבלין ונשיא צרפת עמנואל מקרון , ינואר 2020. לשכת העיתונות הממשלתית
"הסכסוך הישראלי פלסטיני מורכב ומצריך בניית אמון בין הצדדים". ריבלין ומקרון עם הרמטכ"ל כוכבי, היום/לשכת העיתונות הממשלתית

10:51 יו"ר כחול לבן, בני גנץ נפגש עם נשיא רומניה, קלאוס יוהאניס, שהגיע לישראל לקראת אירועי פורום השואה הבינלאומי. גנץ, שאביו היה ניצול שואה מרומניה, הביע את הערכתו האישית לקשר ההיסטורי העמוק בין ישראל לרומניה והקשר החזק שממשיך לאחד את שני העמים.

10:21 הנשיא ריבלין נפגש עם נשיא צפון מקדוניה,סטבו פנדרובסקי, לפגישת עבודה. אחריו התקבל בבית הנשיא נשיא אלבניה, איליר מטה, לפגישת עבודה אף הוא. החל מאתמול ועד ליום שישי, כ"ז בטבת, 24 בינואר, יקיים הנשיא רצף של פגישות מדיניות עם עשרות מבין המנהיגים. עד עתה פגש הנשיא את המושל הכללי של אוסטרליה, נשיאת גיאורגיה, נשיא רומניה, נשיא בולגריה ונשיא פורטוגל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
ריבלין בפגישה עם נשיא אלבניה, היום/מערכת וואלה, צילום מסך

10:16 ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון במעון ראש הממשלה בירושלים.

8:20 במהלך האירועים צפויים שיבושים בקווי התחבורה הציבורית עם דגש על אזורי הכניסה לעיר, מרכז העיר והר הרצל והיא תוסט לדרכים חלופיות. בנוסף לכך, ביום חמישי ייערך הטקס המרכזי ביד ושם, ובשל כך תפעל הרכבת בין השעות 11:00-18:00 בין תחנת חיל האוויר לתחנת כיכר דניה בלבד.

בני גנץ ויאיר לפיד בפגישה עם עמנואל מקרון נשיא צרפת , ינואר 2020. לשכת העיתונות הממשלתית
גנץ ולפיד בפגישה עם מקרון, היום/לשכת העיתונות הממשלתית
פגישה בין יו"ר כחול לבן, בני גנץ ונשיא רומניה קלאוס יוהאניס 22 בינואר 2020. דוברות כחול לבן, אתר רשמי
גנץ בפגישתו עם נשיא רומניה, היום/אתר רשמי, דוברות כחול לבן
אינפו פורום השואה. עיבוד תמונה
אינפו פורום השואה/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully