וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין נפגש עם נתניהו ועם אמה של נעמה יששכר: "הכול יהיה בסדר"

נשיא רוסיה נפגש עם נתניהו בי-ם כשלפגישה הצטרפה אמה של הצעירה הישראלית. בסיומה, הוא רמז להתפתחות חיובית. "קשר אמיץ שמשרת את העמים שלנו", אמר נתניהו. פוטין: "בטוח שהביקור יסייע לקדם את היחסים שלנו". יפה יששכר: "הוא הבטיח שיחזיר לי את הילדה הביתה"

צילום: באדיבות תאגיד כאן, עריכה: עמית שמחה

פגישת פוטין ונתניהו | כל הפרטים

  • נשיא רוסיה נפגש עם רה"מ במענו, לפגישה הצטרפה גם אמה של נעמה יששכר
  • פוטין אמר לאחר הפגישה עם אמה של נעמה יששכר כי "הכול יהיה בסדר"
  • נשיא רוסיה הודיע כי האחראית על שמירת זכויות האדם ברוסיה תבקר את נעמה יששכר
  • יפה יששכר: הוא הבטיח שיחזיר לי את הילדה הביתה
  • נתניהו על חנינה לנעמה יששכר: "זה יקרה תוך זמן קצר"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגש היום (חמישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במעונו בירושלים, לפגישה הצטרפה גם יפה יששכר, אמה של של נעמה שנידונה לשבע וחצי שנות מאסר ברוסיה לאחר שהורשעה בהברחת סמים. נשיא רוסיה אמר בהצהרה משותפת לאחר הפגישה כי "אמרתי לאמה של נעמה, ואגיד עוד פעם, שהכול יהיה בסדר". פוטין הוסיף כי "ברור שנעמה יוצאת ממשפחה מאוד טובה. ידועה לי עמדתו של ראש הממשלה ונחליט בצורה נבונה. כל זה נלקח בחשבון בזמן קבלת החלטה. היום תבקר את נעמה האחראית על שמירת זכויות אדם ברוסיה".

גורמים בלשכת ראש הממשלה מסרו כי "ההתקדמות המשמעותית התאפשרה בזכות היחסים הקרובים והאישיים בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא פוטין. ראש הממשלה שוחח עם הנשיא בנושא כמה פעמים. יחד עם שיחות ראש המל"ל - השניים שוחחו מול הרוסים כ-20 פעמים בנושא מאז שנעמה נאסרה". בלשכה ציינו כי זו הפגישה ה-14 שמקיימים המנהיגים מאז ספטמבר 2015.

בסיום הפגישה אמרה יששכר כי היא "אופטימית", וכי כרגע אין עוד תאריך שחרור לבתה. "הוא מקסים, לא ציפיתי לפגוש נשיא מעצמה כזו גדולה ולפגוש אדם כמוני, הוא היה מדהים דיברנו ממש קרוב והוא הבטיח שהוא יחזיר לי את הילדה הביתה ואני נאחזת במשפט שהוא אמר. הוא לא נתן תאריך אבל יש פרוצדורות. אני חוזרת למוסקבה מחר ועורך הדין בדרך לנעמה. אני מודה לראש הממשלה ולרעייתו ולכל מי שפעל. יצאתי מחויכת, הוא אמר לי אני מחזיר לך את הילדה הביתה". נתניהו אמר לאמה של נעמה יששכר על החנינה לבתה כי "זה יקרה תוך זמן קצר".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשיא רוסיה ולדימר פוטין שרה נתניהו ויפה יששכר במהלך הצרות לתקשורת במעון רה"מ, ירושלים 23 בינואר 2020. אוהד צויגנברג, אתר רשמי
"נחליט בצורה נבונה". פוטין ונתניהו עם אמה של נעמה יששכר/אתר רשמי, אוהד צויגנברג

בפתח הפגישה אמר נתניהו לפוטין כי הוא "רוצה לקבל בברכה את ידידנו הגדול נשיא רוסיה כאן בירושלים ולהודות לך על קשר האמיץ בין רוסיה וישראל שמשרת את העמים שלנו ואת השלום והיציבות באזור". נשיא רוסיה ביקש להודות על ההזמנה לישראל ואמר, "אנחנו עובדים באופן סדיר עם ראש הממשלה. אני בטוח שזה יסייע לקדם את היחסים שלנו, היום אנחנו מזכירים את קורבנות השואה. אני רוצה להודות שוב לראש הממשלה ולרעייתו על ההזמנה לביקור בישראל".

נעמה יששכר בדיון בבית משפט במוסקבה, רוסיה, 19 בדצמבר 2019. AFP, GettyImages
אמה הצטרפה לפגישה. יששכר/GettyImages, AFP

אחרי הפגישה עם נתניהו, פוטין נפגש עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, ושלושת המנהיגים יחנכו יחדיו אנדרטה חדשה בגן סאקר בירושלים לזכר הרוגי המצור על לנינגרד. זוהי האנדרטה השנייה שפוטין חונך בישראל, בהמשך לאנדרטת הניצחון שהוקמה בנתניה ב-2012, כחלק ממאמץ מתמשך ואינטנסיבי של הקרמלין לעצב את הזיכרון ההיסטורי של מלחמת העולם השנייה, ולהנציח את תרומתה המכרעת של בניצחון על גרמניה הנאצית. האנדרטה, שמתנוססת לגובה של 8.5 מטרים, עשויה נחושת וברונזה ומייצגת להבת נר, ומכונה אנדרטת נר הזיכרון.

אחותה של נעמה יששכר במעון רה"מ 23 בינואר 2020. שלומי גבאי
"אנחנו מצפים, מחכה לבשורות טובות". ליעד, אחותה של נעמה יששכר במעון רה"מ/שלומי גבאי

בקשת החנינה ליששכר עומדת במרכז תשומת הלב הציבורית במהלך שהותו בישראל של פוטין, כשבירושלים הביעו בימים האחרונים אופטימיות באפשרות שיודיע על היענות לבקשת חנינה ליששכר ולהעברתה להמשך ריצוי עונשה בישראל, כשבהמשך הנשיא ריבלין יעניק לה חנינה. לקראת הביקור ובמהלך המגעים בעניינה של יששכר, ישראל הסכימה לבצע חבילת מחוות כלפי פוטין, ובראשם הסכמה להעברת השליטה בנכסי נדל"ן של הכנסייה הרוסית בירושלים. מדובר בדרישות שהקרמלין מעלה בפני ירושלים זה שנים, אך עד כה נתקלו בסירוב.

פגישת נשיא המדינה, ראובן ריבלין ועמיתו הרוסי ולדימר פוטין בבית הנשיא, ירושלים 23 בינואר 2020. רויטרס
פוטין וריבלין בפגישתם בבית הנשיא, היום/רויטרס

השר זאב אלקין, העומד בראש ועדה בין-ממשלתית משותפת לישראל ולרוסיה, הוביל בחודשים האחרונים צוות בין-משרדי שעסק בנושא ועדכן אתמול את חברי המשלחת הרוסית בכמה צעדים והחלטות שהתקבלו באחרונה בנוגע לנכסי הכנסייה הרוסית בישראל ודרכי ניהולם, בהם העברת הבעלות על מתחם חצר אלכסנדר בעיר העתיקה בירושלים והקלות פרוצדורליות נוספות לגבי נכסים נוספים בירושלים. בנוסף לכך, אלקין חתם אתמול עם סגן שר החוץ הרוסי על הסכם אימוץ המסדיר את כל יחסי האימוץ בין המדינות, הסכם שהדיונים לגביו נמשכו כעשור והושלמו באחרונה, והצדדים דנו גם בקידום הבנות בין ישראל לרוסיה בנוגע להקלות באשרות כניסה לישראל ברקע מתיחות נמשכת בין המדינות סביב שיעורים גבוהים של עיכובי וסירובי כניסה של אזרחים רוסים.

(עדכון ראשון: 11:19)

אינפו לו"ז מנהיגים ירושלים שואה. עיבוד תמונה
אינפו לו"ז מנהיגים ירושלים שואה/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully