וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בקרמלין: פוטין ייפגש עם אמה של נעמה יששכר בעת ביקורו בישראל

22.1.2020 / 15:59

לקראת ביקורו בישראל של נשיא רוסיה במסגרת פורום השואה הבינלאומי, אמר יועצו לענייני מדיניות חוץ, יורי יושקוב, כי הוא ידון עם יפה יששכר בשחרור בתה, שנשלחה ליותר מ-7 שנות מאסר. "במהלך הפגישה הם ידונו בהיבט ההומניטרי של הסוגייה". גם נתניהו ידון עם פוטין בנושא

צילום: לע"מ, עריכה:שאול אדם

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ייפגש מחר (חמישי) עם אמה של נעמה יששכר - כך הודיע יועץ הקרמלין לענייני מדיניות חוץ, יורי יושקוב. הדברים נאמרו לקראת ביקורו של פוטין בישראל במסגרת אירועי פורום השואה הבינלאומי, שנשיא המדינה ראובן ריבלין מארח עם יד ושם לציון 75 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ.

יושקוב אמר בשיחה עם כתבים כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו שאל פעם אחר פעם על שחרורה וריבלין שלח מכתב בנושא. בפגישה הם ידונו בהיבט ההומניטרי של הסוגייה הזאת".

הערב, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב צפוי לנחות בישראל, ומחר פוטין יגיע וייפגש עם נתניהו. בנוסף לכך, פוטין צפוי לחנוך אנדרטה בירושלים, להשתתף בפורום השואה הבינלאומי ולבקר גם ברשות הפלסטינית, שם הוא ייפגש עם יו"ר הרשות אבו מאזן.

נעמה יששכר בדיון בבית משפט במוסקבה, רוסיה, 19 בדצמבר 2019. AFP, GettyImages
נעמה יששכר בזמן משפטה ברוסיה, בחודש שעבר/GettyImages, AFP

בפגישתו עם פוטין, נתניהו צפוי להעלות גם את נושא שחרורה של יששכר. מוקדם יותר השבוע, נתניהו וראש המל"ל מאיר בן שבת נפגשו עם האם, יפה יששכר, שחזרתה לארץ מרוסיה לקראת הכרעתו של הנשיא פוטין. אחרי הפגישה, אמר נתניהו: "חיבקתי אותה בשם כולכם, ואמרתי לה שכפי שהקרמלין פרסם היום, אני צפוי להיפגש עם הנשיא פוטין ביום חמישי ולדון עמו על חנינה לנעמה. אני מקווה כמוכם לבשורות טובות".

נעמה יששכר נשפטה ל-7.5 שנות מאסר לאחר שנתפסה עם חשיש בנמל התעופה במוסקבה, ובחודש שעבר נדחה הערעור שהגישה על העונש שניתן לה. בשבוע שעבר דווח בעיתון "קומרסאנט" כי גורמים בממשלת רוסיה לא שוללים את האפשרות כי יששכר עשויה לקבל חנינה לקראת ביקורו של הנשיא בארץ. אולם, הגורמים הביעו תרעומת על כך שישראל לא נענתה לבקשתה של רוסיה להסגיר לידיה את ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב, שנעצר בנתב"ג ב-2015.

עוד בוואלה!

פורום השואה העולמי יצא לדרך: נתניהו ומקרון נפגשו, ריבלין נועד עם מנהיגים

לכתבה המלאה
נשיא רוסיה פוטין בישיבה של משרד הבטחון במוסקבה, 24 בדצמבר 2019. רויטרס
יום לביקורו בארץ. פוטין/רויטרס

אמה של נעמה שבה לישראל בתחילת השבוע ואמרה כי "רגע האמת הגיע, השבוע נדע מתי היא משתחררת". היא הוסיפה גם כי "זה שבוע לא קל, ואם יהיו הפתעות אני אלך להביא אותה". יששכר ביקשה לחזק את ראש הממשלה ונשיא רוסיה וציינה כי היא "מאמינה שהוא יחזיר אותה כמה שיותר מהר".

השרה גילה גמליאל ביקרה בשבוע שעבר במוסקבה וטענה בראיונות לתקשורת כי העבירה לפוטין "בקשה הומניטרית" לחנינה ליששכר, דרך הרב הראשי ברוסיה ברל לאזאר וסגן שר החוץ הרוסי מיכאל בוגדנוב. אף שהציגה את עצמה כמי שמתואמת עם נתניהו בנושא, בלשכת ראש הממשלה אמרו ביום שני כי גמליאל "אינה בקיאה" והמסרים שלה "לא מתואמים". אתמול, היא נפגשה בתל אביב עם סגן השר בוגדנוב.

(עדכון ראשון: 15:34)

יפה ישככר עם נחיתתה בנתב"ג 19 בינואר 2020. אתר רשמי
תיפגש עם פוטין. יפה יששכר/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully