וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפה יששכר שבה מרוסיה: רגע האמת הגיע, השבוע נדע מתי נעמה משתחררת

19.1.2020 / 16:00

אמה של הצעירה הישראלית חזרה ארצה על רקע הדיווחים על כוונתו של פוטין להכריז על חנינה לבתה, המרצה עונש מאסר במוסקבה. יששכר תיארה את הימים המתוחים והדגישה כי "אם יהיו הפתעות אני אלך להביא אותה". בעוד יומיים, נשיא רוסיה יגיע לביקור של בארץ במסגרת פורום השואה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אסף דרורי וטל רזניק

יפה יששכר, אמה של הצעירה הישראלית נעמה יששכר, אמרה היום (ראשון) עם חזרתה לארץ כי "רגע האמת הגיע, השבוע נדע מתי היא משתחררת". עוד הוסיפה האם כי "זה שבוע לא קל, ואם יהיו הפתעות אני אלך להביא אותה". יששכר ביקשה לחזק את ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין וציינה כי היא "מאמינה שהוא יחזיר אותה כמה שיותר מהר".

נשיא רוסיה פוטין צפוי להגיע לביקור בישראל ביום חמישי, ברקע הדיווחים על כוונתו להכריז על חנינה לבתה המרצה עונש של 7.5 שנות מאסר במוסקבה. פוטין יגיע כחלק ממשלחת של עוד עשרות מנהיגים שישתתפו בפורום השואה העולמי, שנשיא המדינה ראובן ריבלין יארח ביד ושם בימים רביעי עד שישי.

אמה של נעמה יששכר יפה נוחתת בישראל, 19 בינואר 2020. צילום מסך
אופטימיות לקראת ביקור פוטין. יששכר עם נחיתתה בישראל/צילום מסך

נתניהו, ששוחח עם פוטין בשבוע שעבר, אמר הבוקר בישיבת הממשלה: "שוחחתי עם הנשיא פוטין גם על עניינה של נעמה יששכר, ואני מקווה שבהזדמנות הזאת של הביקור, נשמע גם בשורות טובות במהרה". התבטאויותיו של נתניהו משקפות את האופטימיות בירושלים, לכך שניתן יהיה להביא לחזרתה של יששכר לארץ בקרוב. גם ביום שישי, נתניהו אמר שהוא "הרבה יותר אופטימי" אחרי שהוא שוחח עם הנשיא הרוסי, ושהוא חש ש"לפוטין יש נכונות אמיתית להגיע לפתרון בנושא".

על פי הדיווח שפורסם בעיתון "קומרסאנט", גורמים בממשלת רוסיה לא שוללים את האפשרות שיששכר תקבל חנינה ערב ביקורו. במקביל לדברים אלה, הגורמים הביעו תרעומת על כך שישראל לא נענתה לבקשתה של רוסיה להסגיר לידיה את ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב, שנעצר בנתב"ג ב-2015. בנובמבר האחרון, ישראל הסגירה את בורקוב לידי ארצות הברית, שם הוא מבוקש בגין פשעי סייבר. "הייתי רוצה לראות את זה ככביש דו-סטרי", הסביר אחד מהגורמים. הם לא שללו את האפשרות ששחרורה של יששכר יבוצע משיקולים הומניטריים.

עוד בוואלה!

חשש משיבושים: כל החסימות לקראת פורום השואה העולמי בירושלים

לכתבה המלאה
נעמה יששכר בדיון בבית משפט במוסקבה, רוסיה, 19 בדצמבר 2019. AP
יששכר בבית המשפט ברוסיה/AP

נעמה יששכר נשפטה ל-7.5 שנות מאסר לאחר שנתפסה עם חשיש בנמל התעופה במוסקבה, ובחודש שעבר נדחה הערעור שהגישה על העונש שניתן לה. בשבוע שעבר, אמרה יפה יששכר: "אני אופטימית כעת ומבקשת בכל ליבי מנשיא רוסיה לפעול כידיד אמיתי של ישראל והעם היהודי וכמנהיג מעצמה עולמית ולשחרר את נעמה שלי חזרה לביתה שבישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully