וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש משיבושים: כל החסימות לקראת פורום השואה העולמי בירושלים

לאירוע שיתקיים ביום רביעי בבירה, יגיעו כ-250 אורחים בהם כ-50 משלחות של מנהיגים מהעולם. במהלך הביקור תוסט התנועה בכניסה והיציאה מירושלים לדרכים חלופיות, עלולים להיווצר עומסים על הרכבת הקלה וייסגרו כבישים מרכזיים בעיר. ואיפה תיאסר החנייה? כל הפרטים - בפנים

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

לקראת פורום השואה העולמי שיחל ביום רביעי, בירושלים נערכים לחסימות של כבישים מרכזיים ולשיבושים בקווי התחבורה הציבורית. במשטרה, בחברות התחבורה ובבית הנשיא נערכים לאירוע, "זוכרים את השואה, נלחמים באנטישמיות", שבו ישתתתפו כ-50 משלחות של מנהיגים מהעולם.

הפורום יתקיים בימים רביעי עד שישי, ה-22-24 בינואר, ובמשטרה נעשות ההכנות תחת מבצע בשם "פני עתיד". המבצע ינוהל תוך אבטחת המשלחות על ידי אלפי שוטרים, יחד עם הקמת חפ"ק (חדר פיקוד קדמי) שליטה בבנייני האומה. הכבישים בכניסה וביציאה מהעיר וכן ברחובות הזז, הרצוג ודרך בגין, ייסגרו לסירוגין בזמן מעבר המשלחות. כמו כן, רחוב דוד המלך מרחוב אמיל בוטה ועד מאפו ייסגר החל מיום רביעי בבוקר ועד לשישי בצהריים.

בנוסף אליהם, בחלק משעות היום ברביעי, ייסגרו הרחובות הנשיא, שדרות רבין, רוטשילד ובורג. החנייה ברחובות אגרון, רמב"ן, ז'בוטינסקי, הנשיא ודוד המלך תיאסר מחצות הלילה שבין יום שלישי לרביעי ועד ליום שישי בשעות הצהריים. לתושבים בעלי תו חנייה ברחובות אלה תאפשר העירייה לחנות בחניונים "אגרון" ו"אחד העם פינת סוקולוב" ללא תשלום.

הרכבת הקלה, ירושלים. ראובן קסטרו
הרכבת הקלה בירושלים/ראובן קסטרו

תחבורה ציבורית

במהלך הביקור צפויים שיבושים בקווי התחבורה הציבורית עם דגש על אזורי הכניסה לעיר, מרכז העיר והר הרצל והיא תוסט לדרכים חלופיות. קווי רכבת ישראל יפעלו כסדרם.

הרכבת הקלה צפויה לפעול כרגיל, בהתאם להנחיות גורמי הביטחון, אך בשל העומסים עלולים להיווצר עיכובים ושיבושים בתנועת הרכבות. בנוסף לכך, ביום חמישי ייערך הטקס המרכזי ביד ושם, ובשל כך תפעל הרכבת בין השעות 11:00-18:00 בין תחנת חיל האוויר לתחנת כיכר דניה בלבד.

לצורך עדכונים ובירורים, העירייה תקים מוקד מיוחד שייפתח ביום שלישי, ויפעל עד לעזיבת המשלחות את העיר. במוקד ניתן יהיה להתעדכן על צירי התנועה החסומים ועל בעיות ותקלות. בנוסף, לאורך ימי הביקור, יפורסמו בפייסבוק עדכונים שוטפים בנוגע להסדרי התנועה והנעשה בעיר. הלימודים במוסדות החינוך יתקיימו כרגיל.

ההכנות בבית הנשיא לארוחת הערב ההיסטורית אליה יגיעו למעלה מ-40 ממנהיגי העולם 16 בינואר 2020. עומר מירון, אתר רשמי
ההכנות בבית הנשיא לקראת פורום השואה העולמי/אתר רשמי, עומר מירון

בין המנהיגים שיבקרו בבירה: נשיאי רוסיה, גרמניה וצרפת

האירוע, שיתקיים על רקע העלייה בביטויי השנאה והאלימות האנטישמיים בעולם, ייפתח ביום רביעי עם ארוחת הערב הרשמית בבית הנשיא, וביום חמישי יתכנס הפורום במוזיאון יד ושם.

עשרות מנהיגים בולטים מכל רחבי העולם נענו להזמנתו של נשיא המדינה ראובן ריבלין לאירוע המאורגן על ידי פורום השואה העולמי, בשיתוף עם יד ושם ובחסות הנשיא, בהם סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס, נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר, נשיא צרפת עמנואל מקרון, מלך ספרד פליפה השישי, הנסיך צ'ארלס וגם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שצפוי לחנוך אנדרטה בגן סאקר לזכר ההרוגים במצור על לנינגרד.

ההכנות בבית הנשיא לארוחת הערב ההיסטורית אליה יגיעו למעלה מ-40 ממנהיגי העולם 16 בינואר 2020. עומר מירון, אתר רשמי
האירוע ייפתח בארוחת ערב היסטורית. ההכנות בבית הנשיא/אתר רשמי, עומר מירון

כ-250 אורחים עתידים להגיע לבית הנשיא לקראת ארוחת הערב וכבר נבנו שלושה מתחמי אירוח למוזמנים. בימים האחרונים תורגלה הגעת שיירות הרכבים שיובילו את עשרות המנהיגים, ובשבוע הבא תיערך חזרה גנרלית במהלכה ידמו את המנהיגים עשרות ניצבים, על מנת להבטיח את המהלך התקין של האירוע. במהלך הארוחה יישאו דברים נשיא המדינה, המארח הרשמי של האירועים, מלך ספרד כנציג המנהיגים, וחתן פרס ישראל וחוקר השואה, פרופ' יהודה באואר.

"מעולם לא היה כינוס עולמי גדול כל כך, ומרשים כל כך, בנושא האנטישמיות", אמר ריבלין. "נתאסף יחד כדי לחשוב כיצד ניתן להנחיל את זיכרון השואה לדורות הבאים בעולם ללא ניצולים, ומהם הצעדים הדחופים שבהם יש לנקוט כדי להבטיח את שלומם וביטחונם של יהודים בכל רחבי העולם".

ההכנות בבית הנשיא לארוחת הערב ההיסטורית אליה יגיעו למעלה מ-40 ממנהיגי העולם 16 בינואר 2020. עומר מירון, אתר רשמי
עשרות מנהיגים מרחבי העולם יגיעו לביקור בירושלים. ההכנות בבית הנשיא/אתר רשמי, עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully