וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המלוכה הבריטי הודיע: הנסיך צ'ארלס יבקר בישראל בסוף ינואר

18.12.2019 / 20:00

הנסיך יגיע לישראל כדי להשתתף בפורום האנטישמיות שיארח הנשיא ריבלין ביד ושם בהשתתפות מנהיגים מהעולם. זהו ביקורו השלישי במדינה אך הפעם הראשונה שבה ינהל לו"ז רשמי שבו יבקר גם ברמאללה וייפגש עם אבו מאזן. עשרות מנהיגים בהם גם סגן נשיא ארה"ב יגיעו לפורום

צילום: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: שניר דבוש

בית המלוכה הבריטי הודיע רשמית כי הנסיך צ'ארלס ישתתף בפורום האנטישמיות הגלובלי שיארחו נשיא המדינה ראובן ריבלין ויד ושם בסוף ינואר בהשתתפות מנהיגים מהעולם. זו הפעם השלישית שצארלס יבקר בישראל - ב-1995 השתתף בהלווייתו של יצחק רבין וב-2016 השתתף בהלוויה של שמעון פרס. זו תהיה הפעם הראשונה שבה צ'ארלס ינהל לוז רשמי. בנוסף לפגישותיו בישראל הנסיך צפוי לבקר ברמאללה ולהיפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. זה הביקור השני של בית המלוכה הבריטי בישראל אחרי ביקורו של הנסיך ויליאם בנו של צ'ארלס בשנה שעברה. גם סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס צפוי להודיע על השתתפותו בפורום.

הנסיך צ'ארלס העביר אגרת העביר אגרת אישית לנשיא ריבלין, בה הודה לו על ההזמנה להשתתף בכנס המנהיגים. הנסיך העלה על נס את מלאכת הזיכרון ביד ושם וציין את שיתוף הפעולה בין ארצו ויד ושם הנמשך במשך שנים רבות, על מנת שהאנושות לעולם לא תשכח את הזוועות שבוצעו כנגד העם היהודי בתקופה האפלה והנוראה ביותר שידעה ההיסטוריה האנושית.

לבד מהנסיך הבריטי, כ-30 ראשי מדינות מכל רחבי העולם נענו להזמנתו של נשיא המדינה וישתתפו בפורום השואה העולמי החמישי, שיתקיים ב-23 בינואר 2020, ביד ושם בירושלים. האירוע הושק רשמית הבוקר, בבית הנשיא בירושלים. האירוע ב"זוכרים את השואה, נלחמים באנטישמיות", מאורגן על ידי פורום השואה העולמי, בשיתוף עם יד ושם ובחסות נשיא מדינת ישראל.

הנסיך צ'ארלס וקמילה מגיעים לחתונה המלכותית, 19 במאי 2018. רויטרס
צפוי לבקר גם ברמאללה ולהיפגש עם אבו מאזן. הנסיך צ'ארלס ורעייתו קמילה, מאי 2019/רויטרס

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נשיא צרפת, עמנואל מקרון, נשיא גרמניה, פרנק-וולטר שטיינמאייר, נשיא איטליה, סרג'יו מטרלה ונשיא אוסטריה, אלכסנדר ון-דר בלן הם רק חלק מהמנהיגים שאישרו עד כה את השתתפותם באירוע. האירוע יתקיים על רקע העלייה בביטויי השנאה והאלימות האנטישמיים בעולם, בעיקר באירופה. מצב מדאיג זה, הופך את האירוע לחיוני ולרלוונטי יותר מתמיד ומחזק את חשיבות המאמצים להתריע וללמד על הסכנות הטמונות באנטישמיות, גזענות ושנאת זרים, ולעודד מחקר והנצחת השואה.

עוד בוואלה!

החרמת דרכונים ותשאולים: עשרות ישראלים עוכבו בנמל התעופה במוסקבה

לכתבה המלאה

"מדובר באירוע יוצא דופן ויחיד מסוגו. מעולם לא היה כינוס בינלאומי גדול כל כך, ומרשים כל כך, בנושא האנטישמיות" אמר הנשיא ריבלין. "נתאסף יחד כדי לחשוב כיצד ניתן להנחיל את זיכרון השואה לדורות הבאים בעולם ללא ניצולים ומהם הצעדים הדחופים שבהם יש לנקוט כדי להבטיח את שלומם וביטחונם של יהודים בכל רחבי העולם".

(עדכון ראשון: 13:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully