וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרמת דרכונים ותשאולים: עשרות ישראלים עוכבו בנמל התעופה במוסקבה

18.12.2019 / 17:59

40 ישראלים עוכבו בשדה התעופה דמודובו ברוסיה ושוחררו כעבור שעות. במשרד החוץ אמרו כי לאחרונה חל שינוי במדיניות השלטונות ברוסיה מול נוסעים מישראל. שגרירות רוסיה: "5,771 תיירים רוסים לא הורשו להיכנס לישראל". אחד הנוסעים לוואלה! NEWS: "אין לנו אוכל ומים"

צילום: דנה ירקצי, עריכה: עמית שמחה

עיכוב הישראלים ברוסיה - עדכונים אחרונים

  • 40 ישראלים עוכבו בנמל התעופה במוסקבה ושוחררו כעבור שעות
  • משרד החוץ: לאחרונה חל שינוי במדיניות השלטונות מול נוסעים מישראל
  • שגרירות רוסיה: "5,771 תיירים רוסים לא הורשו להיכנס לישראל"
  • נוסע: "לא נותנים לנו לזוז מהמקום, שעות ללא מים וללא אוכל"

40 ישראלים עוכבו היום (רביעי) בנמל התעופה דמודובו במוסקבה, ושוחררו כעבור שעות. דרכוניהם של האזרחים נלקחו ונעשים תשאולים פרטניים לכל אחד מהנוסעים. לטענתם, הם נלקחו גם למתן טביעות אצבעות וצילומי פנים.

במשרד החוץ אומרים כי לאחרונה חל שינוי במדיניות הרוסים אל מול נוסעים מישראל המגיעים למדינה. בנוסף, במשרד החוץ אמרו כי עובדים מול משרד החוץ הרוסי כדי לברר את הסוגיה, ברור שהאינטרס של שתי המדינות שהכניסה של האזרחים משתי המדינות תישאר על כנה. עוד נמסר כי משרד החוץ פועל על מנת שתיירים ואנשי עסקים ישראלים יוכלו להמשיך ולהיכנס לרוסיה, כפי שהיה עד כה. זאת במיוחד כאשר ברור שלשתי המדינות אינטרס משותף בעידוד התיירות ההדדית וקשרי הסחר הבילטראליים.

משגרירות רוסיה נמסר כי "על פי הנתונים שיש בשגרירות הרוסית, נכון ל-1 בדצמבר, 5,771 תיירים רוסים לא הורשו להכנס לישראל. רק באוקטובר 2019 לא נכנסו לישראל 568 תיירים רוסים, בנובמבר 2019 - 569. כל יום כ-20 תיירים שמגיעים לישראל עם כסף וטיול מאורגן מעוכבים ונשלחים בחזרה לרוסיה. הצד הרוסי לא נותן תגובה להחלטות של רשויות ישראליות רלבנטיות".

נמל התעופה דומודדובו, רוסיה, 6 באפריל 2006. AP
דרכוני הנוסעים נלקחו. שדה התעופה/AP

הנוסעים סיפרו כי הטלפון הנייד של אחד מהם נלקח. דניאל, אחד הנוסעים שעוכב בשדה התעופה סיפר לוואלה! NEWS כי כרגע נשארו עוד שמונה מתוך 46 הנוסעים שעוכבו. "אני עדיין ממתין ומידי פעם מגיע שוטר ולוקח נוסע אחד לחדר התשאול וממשיך לשאול אותו שאלות. יש מישהי צעירה שהתפרצה כלפי השוטרים ואמרה להם שמה שהם עושים לנו זה אנטישמי. מעבר לכך לא נותנים לנו לזוז ממקומנו המתוחם. חמש שעות ללא מים וללא אוכל".

לדבריו, "יש כאן זוג ישראלי. בן הזוג כבר יותר משעה בחדר התשאול ואין לה מושג איפה הוא ומה קורה איתו בזמן הזה כשאנחנו מתוחמים, עוברים על פנינו מאות הנוסעים שנחתו במוסקבה ממדינות שונות. מסתכלים עלינו וממשיכים לביקורת הדרכונים כרגיל".

עוד בוואלה!

הג'וב החדש של המרגלת הרוסיה: מגישת טלוויזיה בערוץ של הקרמלין

לכתבה המלאה

ישראלים שטסים למוסקבה: "מקווים שלא יעשו בעיות"

מיכאל גוטמן, שנוסע עם אשתו מישראל למוסקבה, סיפר כי "אנחנו סתם נוסעים לנופש, רוצה לראות את אווירת חג המולד". עם זאת, הוא לא הביע חשש מהאפשרות כי יעוכב. "עוד פעם יכניסו, לא יכניסו, תרופות שביקשו ממני להביא הוצאתי, לכי תדעי יגידו סמים לא סמים. מקסימום זה לא ילך איך שתכננו, נחזור הביתה. כמה ימים בלי הילדים בשדה תעופה זה גם נופש".

עוד הוסיף כי "זה ממש מוזר למה הרוסים נזכרו עכשיו לעכב נוסעים. כולי צער על נעמה, לא היה לה מזל באמת. נקווה לראות אותה בבית".

מיכל, שנמצאת גם היא בנתב"ג לקראת טיסתה למוסקבה, אמרה כי שמעה על עיכוב הישראלית. "זה מכוון כנראה, אולי זה תרגיל שרוצים לעשות לנו בחזרה", אמרה. היא טענה כי איננה חוששת לטוס לרוסיה והוסיפה כי "אולי הסיפור לא קשור ישירות לנעמה יששכר, אלא למתח סביב הנושא".

מיכאל גוטמן, בשדה התעופה לקראת המראתו למוסקבה 18 בדצמבר 2019. דנה ירקצי
"מקסימום לא ילך, נחזור הביתה". גוטמן/דנה ירקצי

ויטלי מפתח תקווה, שצפוי אף הוא לטוס לבירת רוסיה, סבר כי הסיבה לעיכוב היא "בגלל שלא מכניסים לישראל בצורה מסודרת. זה סיוט, אח שלי חיכה פה שבע שעות עד שהכניסו אותו למרות שהכניסה בלי ויזה. זה לא קשור לנעמה יששכר, היא לא רלוונטית ליחסים הבינלאומיים של ישראל ורוסיה, אין לה השפעה. זה קשור לעובדה שאין סדר להכנסה של תיירים לישראל. אני בא לטייל לא לעבוד, באנו כל המשפחה אני אנסה לשכנע אותם, מקסימום לא יעבוד ניסע הביתה".

"בוודאי שאני חוששת", סיפרה אלה מחיפה, שנוסעת עם משפחתה לחופשה במוסקבה. "מקווה שלא יעשו לנו בעיות". לדבריה, "זה בטח לא קשור למשפט של נעמה, המשפט שלה לא מעניין אף אחד ברוסיה".

(עדכון ראשון: 14:03)

אלה, בשדה התעופה לקראת המראתה למוסקבה 18 בדצמבר 2019. דנה ירקצי
"מקווה שלא יעשו לנו בעיות". אלה בנתב"ג/דנה ירקצי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully