וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'וב החדש של המרגלת הרוסיה: מגישת טלוויזיה בערוץ של הקרמלין

18.12.2019 / 5:53

מריה בוטינה, שנכלאה בארה"ב וגורשה למוסקבה אחרי שסיימה לרצות את עונשה, תשמש מגישה ברשת הטלוויזיה הרוסית הממלכתית RT. היא תנחה תכנית הלועגת לאופוזיציה במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

אזרחית רוסיה שהורשעה בארצות הברית בגין עבודתה כסוכנת זרה וגורשה למוסקבה, תשמש כמגישה ברשת הטלוויזיה הרוסית הממלכתית RT. על פי הדיווח בערוץ הבינלאומי הממומן על ידי הקרמלין, מריה בוטינה בת ה-31, שהודתה במעשיה בפני בית משפט בארצות הברית בדצמבר אשתקד, תנחה תכנית הלועגת לאופוזיציה במדינה.

בוטינה נשלחה למאסר בעבור קשירת קשר לביצוע ריגול עבור רוסיה בכך שהצליחה להסתנן לקבוצת תומכי זכויות נשק ולהשפיע על פעילים קונסרבטיבים ורפובליקנים. היא גורשה בחודש אוקטובר לאחר שריצתה את מרבית הזמן מתוך 18 חודשי המאסר שהוטלו עליה, והתקבלה באהדה רבה שוב במוסקבה כשברקע גורמים רוסיים רשמיים טענו לחפותה ואמרו כי נכפה עליה להודות במעשים של ביצעה.

"ובכן, עכשיו אני בבית", אמרה בוטינה בפרומו שצולם לקראת תכניתה שעלתה אתמול (רביעי) לאוויר, תוך שהיא מחויכת ולובשת חולצה ועליה הכיתוב "סוכנת זרה". התכנית קיבלה את השם "רוסיה הנהדרת בלה בלה בלה", מעין משחק מילים הלועג לסיסמה דומה של מבקר הקרמלין אלכסיי נבלני, שבה קורא מתנגדו של נשיא רוסיה "רוסיה הנהדרת של העתיד" לאחר סיום שלטונו של ולדימיר פוטין.

מריה בוטינה, נאסרה בארה"ב ותגיש תכנית טלוויזיה ברוסיה. רויטרס
קבלת פנים חמה במוסקבה. בוטינה/רויטרס

באר-טי אמרו כי בת ה-31 השתתפה באחת מתכניות הערוץ בשבוע שעבר והביעה תמיכה במאסרם של כמה פעילי אופוזיציה שהפגינו נגד הקרמלין מוקדם יותר השנה.

פוטין בירך בעבר באופן גלוי על שובם של אזרחים רוסים שהואשמו כסוכנים זרים מחוץ לרוסיה, וחזור למוסקבה. הוא אמר כי ב-2010 אף בילה בחברת אנה צ'פמן, מרגלת רוסייה שריגלה בארצות הברית עבור רוסיה מטעם שירות הביון הרוסי ושוחררה במסגרת עסקת חילופי עצירים, והשניים אף שרו יחד שירים פטריוטים. צ'פמן עצמה קיבלה מאוחר יותר עבודה כמגישת טלוויזיה בערוץ Ren.

גורמים רשמיים במוסקבה אומרים כי אר-טי, המשדר חדשות באנגלית, ערבית וספרדית, נותן לרוסיה דרך להתחרות בדומיננטיות של חברות מדיה עולמיות שממוקמות בארצות הברית ובריטניה, שלדבריהם מציעות השקפת עולם מוטה. עם זאת, המבקרים טוענים כי הערוץ מתפקד כזרוע תעמולה של רוסיה, טענה אותה דוחים בחברה.

עוד בוואלה!

הבית הלבן: טראמפ הזהיר את רוסיה מלהתערב בבחירות בארה"ב

לכתבה המלאה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, 13 דצמבר 2019. רויטרס
בירך בגלוי על שובם של העצירים. פוטין, השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully