וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי עשור של עבודות ו-33 דקות נסיעה, קו הרכבת המהיר הגיע לבסוף לי-ם

במוצאי שבת ייפתח רשמית הקו המהיר בין ת"א לבירה, אך הפוליטיקאים לא הצליחו להסתיר ההתרגשות לאחר נסיעת המבחן המוצלחת שהגיעה לתחנת ההגנה. כץ אמר כי מדובר "בנקודה היסטורית", וגם סמוטריץ' נזכר בסבתו בשנות ה-40 של המאה שעברה. עכשיו רק נותר להמתין לנוסעים

צילום: רוני כנפו

כ-17 שנה לאחר שאושרה החלטת הממשלה, כעשור לאחר תחילת העבודות ושנה ושלושה חודשים מאז החל לפעול הקו המהיר בין ירושלים לתחנת ההגנה, נערכה הבוקר (רביעי) נסיעת מבחן בקו המהיר של הרכבת מירושלים לתחנת ההגנה בתל אביב שאמור להתחיל לפעול באופן רשמי במוצאי שבת. "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה", בירך הבוקר שר החוץ ושר התחבורה לשעבר ישראל כ"ץ. "זה יום חג לירושלים ולתל אביב, יום חג למדינת ישראל", אמר שר התחבורה בצלאל סמוטריץ'. בחצי שנה הקרובה, אומרים במשרד כי הקו יושלם בנסיעה עד לתחנת סבידור.

האירוע שאליו הוזמנו עיתונאים נפתח עם כיבוד, תקליטן ודברי פתיחה של שני השרים ומנכ"ל רכבת ישראל בין גרם מדרגות נעות אחד לאחר. "זו נקודה היסטורית, ימים היסטורים של חיבור מלא של קו הרכבת החשמלי מירושלים לתל אביב. קראתי להן מסילות דוד המלך. כי זה מחבר את עיר דוד לשאר חלקי המדינה. זה בעל המשמעות אדירה בחיזוק עיר המדינה ומדינת ישראל", אמר השר כץ וציין כי אם לא היו יוצאים לדרך עם הקו החלקי בשנה שעברה ייתכן כי הקו לא היה מושלם. "אני מכיר המון תכניות בישראל שעל הנייר היו 100% ולא יצאו לדרך", אמר. סמוטריץ' אמר כי יש להשאיר את הציניות בצד ומותר להתרגש, וגם הזכיר את סבתו.

נסיעת הבכורה של הרכבת מירושלים - לת"א בהשתתפות בצלאל  סמוטריץ' וישראל כץ, 18 בדצמבר 2019. רוני כנפו
השרים סמוטריץ' וכץ בננסיעת המבחן, היום/רוני כנפו

לפני 69 שנים וחצי ראש הממשלה דאז דוד בן גוריון קיבל את הרכבת הראשונה שהגיעה לירושלים ופחות מ-70 שנה אחר כך פותחים את הקו המהיר שיחבר את תל אביב לירושלים. "בימים שבהם מדברים על הפער בין ישראל הראשונה לשנייה אין דבר כזה, עכשיו הערים מחוברות". אמר והוסיף: "מנסה לדמיין מה הייתה סבתי חושבת אי שם במחנה הריכוז אם היו אומרים לה שפחות מ-70 שנה אחרי הנכד שלה כשר ויחנוך את הקו המהיר מתל אביב לירושלים עיר הבירה גדולה, המתחדשת והתוססת של מדינת ישראל". מנכ"ל רכבת ישראל, מיכאל מייקסנר התגאה גם הוא. "הישג חשוב לחברה, שמהווה מנוף הן מבחינה שירותית והן בהסתכלות עתידית לתוכנית הפיתוח של הרכבת שכוללת החלפת צי הנייד, המונע דיזל, ברכבות חדישות המונעות באמצעות אנרגיה חשמלית ירוקה".

לדרך יצאנו ב-10:03 והגענו ליעדנו, תחנת ההגנה, בתוך 33 דקות. היום הרכבת עוד עוצרת בתחנת נתב"ג, אך ברכת ישראל אמרו כי בהמשך תגדל התדירות ויהיו גם רכבות ישירות לתל אביב, אז זמן הנסיעה צפוי להתקצר ל-28 דקות בלבד. עדיף מאוחר מאף פעם.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
נסיעת הבכורה של הרכבת מירושלים - לת"א בהשתתפות בצלאל  סמוטריץ' וישראל כץ, 18 בדצמבר 2019. רוני כנפו
נסיעת הבכורה, היום/רוני כנפו
נסיעת הבכורה של הרכבת מירושלים - לת"א בהשתתפות בצלאל  סמוטריץ' וישראל כץ, 18 בדצמבר 2019. רוני כנפו
השרים לפני נסיעת הבכורה, היום/רוני כנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully