וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח ברוסיה: ייתכן שפוטין יעניק חנינה לנעמה יששכר לקראת ביקורו

סוכנויות הידיעות וטל שלו

16.1.2020 / 19:54

בעיתון "קומרסאנט" צוטטו גורמים בממשל שטענו כי הם לא שוללים את האפשרות שפוטין יודיע על חנינה לצעירה הישראלית ערב ביקורו בארץ, שייערך בשבוע הבא. זאת, בהמשך לשיחה שקיים עמו נתניהו בנושא. הם הביעו כעס על ההחלטה שלא להסגיר למוסקבה את ההאקר אלכסיי בורקוב

עריכה: שאול אדם וליר שפיגלר

גורמים בממשלת רוסיה לא שוללים את האפשרות שנעמה יששכר, הצעירה הישראלית שמרצה מאסר במוסקבה, עשויה לקבל חנינה לקראת ביקורו של הנשיא ולדימיר פוטין בארץ - כך דווח הערב (חמישי) בעיתון "קומרסאנט".

במקביל לדברים אלה, הגורמים הביעו תרעומת על כך שישראל לא נענתה לבקשתה של רוסיה להסגיר לידיה את ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב, שנעצר בנתב"ג ב-2015. בנובמבר האחרון, ישראל הסגירה את בורקוב לידי ארצות הברית, שם הוא מבוקש בגין פשעי סייבר. "הייתי רוצה לראות את זה ככביש דו-סטרי", הסביר אחד מהגורמים. הם לא שללו את האפשרות ששחרורה של יששכר יבוצע משיקולים הומניטריים.

נשיא רוסיה, ולדימר פוטין במהלך נאומו במוסקבה בפני האסיפה הפדרלית 14 בינואר 2019. רויטרס
מגיע לביקור בארץ. פוטין/רויטרס

הדיווח מגיע בהמשך להודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו היום, על השיחה שקיים עם הנשיא פוטין על יששכר. בסופה, נתניהו אמר שהיא "חיזקה את האופטימיות" שמתקדמים לפתרון לשחרורה. פוטין צפוי להגיע לארץ בשבוע הבא לביקור בן יממה כדי להשתתף בפורום השואה העולמי, שנשיא המדינה ראובן ריבלין יארח בשבוע הבא ביד ושם.

אין זו הפעם הראשונה שהשניים משוחחים בנושא שחרור יששכר, ושיחה בין המנהיגים על אודות הישראלית התקיימה גם לפני כשבועיים. מוקדם יותר, אמרה האם יפה יששכר כי "אני אופטימית כעת ומבקשת בכל ליבי מנשיא רוסיה לפעול כידיד אמיתי של ישראל והעם היהודי וכמנהיג מעצמה עולמית ולשחרר את נעמה שלי חזרה לביתה שבישראל".

עוד בוואלה!

נעמה יששכר הוחזרה לכלא במוסקבה שממנו הועברה במפתיע

לכתבה המלאה
נעמה יששכר בדיון בבית משפט במוסקבה, רוסיה, 19 בדצמבר 2019. AFP, GettyImages
"פוטין לא שולל להעניק לה חנינה". נעמה יששכר/GettyImages, AFP

השרה גילה גמליאל, שנמצאת בביקור עבודה במוסקבה בעניין נעמה יששכר, נפגשה היום עם סגן שר החוץ הרוסי מיכאל בוגדנוב, הרב הראשי של רוסיה שלמה לאזאר ואמה של נעמה, יפה יששכר, והעבירה מסרים דרכם לקרמלין לפעול למתן חנינה ליששכר כמחווה הומניטרית. בוגדנוב והרב לאזאר נחשבים למקורבים לנשיא פוטין, ובירושלים מקווים שיוכלו לתת חוות דעת ועצה חיובית בנושא לנשיא.

יששכר נשפטה ל-7.5 שנות מאסר לאחר שנתפסה עם חשיש בנמל התעופה במוסקבה, ובחודש שעבר נדחה הערעור שהגישה על העונש שניתן לה. ביום שני השבוע, שלח נתניהו מכתב אישי ליששכר שבו כתב בין השאר: "איננו מפקירים אף אדם לגורלו, וכך גם במקרה שלך. מדינת ישראל ואני משקיעים מאמצים בלתי פוסקים להביא לשחרורך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully