וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שוחח עם פוטין על נעמה יששכר: אופטימי בעניין שחרורה

ראש הממשלה שוחח עם נשיא רוסיה על שחרור הישראלית שיושבת בכלא הרוסי על החזקת חשיש ונשפטה לשבע וחצי שנות מאסר. לדבריו, השיחה הייתה עניינית ושחרורה מתקדם לקראת פתרון. יפה יששכר: "אופטימית ומבקשת מפוטין לשחררה". הנשיא הרוסי צפוי להגיע בשבוע הבא לביקור בישראל

עריכה: שאול אדם וליר שפיגלר

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח היום (חמישי) בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על ההתפתחויות באזור ועל עניינה של נעמה יששכר. נתניהו אמר לאחר מכן כי השיחה הייתה חמה ועניינית. ובנוסף חיזקה את האופטימיות של ראש הממשלה שעניין שחרורה של נעמה יששכר מתקדם לקראת פתרון.

אין זו הפעם הראשונה שהשניים משוחחים בנושא שחרור יששכר ושיחה בין המנהיגים אודות הישראלית התקיימה גם לפני כשבועיים. השיחה היום מתקיימת ברקע הגעתו הצפויה של פוטין לישראל בשבוע הבא במסגרת פורום השואה שמארח ביד ושם נשיא המדינה ראובן ריבלין.

יפה יששכר, אמה של נעמה אמרה על השיחה בין נתניהו לפוטין כי היא אופטימית ומאמינה שראש הממשלה פועל לשחרור ביתה. "ראש הממשלה אמר לי שעליי מוטלת האחריות לשמור על חוסנה הנפשי של נעמה כל עוד היא בכלא הרוסי ולהיות חזקה ואופטימית כי כראש ממשלת ישראל הוא מחויב לשחרר את נעמה". לדבריה, "אני אופטימית כעת ומבקשת בכל ליבי מנשיא רוסיה לפעול כידיד אמיתי של ישראל והעם היהודי וכמנהיג מעצמה עולמית ולשחרר את נעמה שלי חזרה לביתה שבישראל".

נעמה יששכר בדיון בבית משפט במוסקבה, רוסיה, 19 בדצמבר 2019. AFP, GettyImages
אופטימיות לגבי שחרורה/GettyImages, AFP

רק לפני יומיים הצהיר סגן שר החוץ הרוסי, יבגני איבנוב כי מוסקבה לא בוחנת אפשרות של חילופי אסירים לשחרורה של יששכר. סגן השר שלל את האפשרות לשחרר את הצעירה הישראלית, שנשפטה ל-7.5 שנות מאסר ברוסיה לאחר שנתפסה עם סמים בנמל התעופה בבירה. "ככל הידוע לי, לא נשקלת אופציה של חילופי אסירים", הוא אמר לפי סוכנות הידיעות הרוסית טאס"ס שציטטה אותו.

איבנוב הוסיף כי "היא הורשעה בעבירות פליליות. בכל הנוגע לתלונותיה של יששכר לבית הדין האירופי לזכויות האדם, זו העבודה של עורכי הדין שלה. אנחנו לא יכולים לייעץ בנוגע לכך. זוהי זכותה". בדבריו, התייחס איבנוב להצהרתה של משפחת יששכר, כי בכוונתה לפנות לבית המשפט האירופי לזכויות אדם בשטרסבורג. זאת, לאחר שבית המשפט במוסקבה דחה את ערעורה של נעמה וקבע כי העונש שניתן לה - יישאר על כנו.

עוד בוואלה!

פוטין סלל את הדרך לשלטונו לכל החיים, השאלה היא רק איך

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסוצ'י, 12 בספטמבר 2019. צילום:עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"לקראת פתרון". נתניהו ופוטין/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום:עמוס בן גרשום

אתמול, השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל המריאה לביקור ברוסיה, שבמהלכו נפגשה עם סגן שר החוץ הרוסי האחראי על הקשר עם המזרח התיכון, מיכאל בוגדנוב, עם הרב הראשי של רוסיה שלמה לאזאר ואמה של נעמה יששכר, יפה. גמליאל אמרה ליששכר כי היא תמשיך לפעול בנושא, ותבקש מחווה הומניטרית ממקורביו של הנשיא פוטין לאפשרות מתן חנינה לנעמה יששכר.

ביום שני השבוע שלח נתניהו מכתב אישי ליששכר שבו כתב בין השאר: "איננו מפקירים אף אדם לגורלו, וכך גם במקרה שלך. מדינת ישראל ואני משקיעים מאמצים בלתי פוסקים להביא לשחרורך".

(עדכון ראשון: 12:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully