וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן שר החוץ הרוסי: לא שוקלים חילופי אסירים עם נעמה יששכר

לפי סוכנות הידיעות טאס"ס, סגן השר יבגני איבנוב שלל את האפשרות לשחרר את הישראלית שנשפטה לשבע וחצי שנות מאסר במוסקבה, ואמר שככל הידוע לו מדובר באופציה שלא נשקלת. בנוגע לפנייתה לבית הדין האירופי לזכויות אדם אמר: "היא הורשעה בעבירות פליליות, זוהי זכותה"

עריכה: שאול אדם וליר שפיגלר

מוסקבה לא בוחנת אפשרות של חילופי אסירים לשחרור נעמה יששכר - כך הצהיר הערב (שלישי) סגן שר החוץ הרוסי, יבגני איבנוב. סגן השר שלל את האפשרות לשחרר את הצעירה הישראלית, שנשפטה ל-7.5 שנות מאסר ברוסיה לאחר שנתפסה עם סמים בנמל התעופה בבירה. "ככל נידוע לי, לא נשקלת אופציה של חילופי אסירים", הוא אמר לפי סוכנות הידיעות הרוסית טאס"ס שציטטה אותו.

איבנוב הוסיף כי "היא הורשעה בעבירות פליליות. בכל הנוגע לתלונותיה של יששכר לבית הדין האירופי לזכויות האדם, זו העבודה של עורכי הדין שלה. אנחנו לא יכולים לייעץ בנוגע לכך. זוהי זכותה".

נעמה יששכר בדיון בבית משפט במוסקבה, רוסיה, 19 בדצמבר 2019. AFP, GettyImages
נעמה יששכר בבית המשפט במוסקבה/GettyImages, AFP

בדבריו, התייחס איבנוב להצהרתה של משפחת יששכר, כי בכוונתה לפנות לבית המשפט האירופי לזכויות אדם בשטרסבורג. זאת, לאחר שבית המשפט במוסקבה דחה את ערעורה של נעמה וקבע כי העונש שניתן לה - יישאר על כנו.

לפני כשבועיים, נודע לעורכי דינה של יששכר כי היא הועברה לבית כלא המרוחק מעיר הבירה, בתנאים ירודים, ומבלי לידע את משפחתה. למחרת, קונסולית ישראל במוסקבה עדכנה את אמה, יפה, כי נעמה הוחזרה לבית הכלא איקשה שבמוסקבה שבו שהתה עד כה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בנושא עם המשפחה ועדכן בשיחתו בנושא עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שיגיע החודש לביקור בישראל במסגרת פורום השואה שמארח נשיא המדינה, ראובן ריבלין ביד ושם.

עוד בוואלה!

"לא נפסיק להילחם": משפחתה של נעמה יששכר מתכוננת להמשך המאבק

לכתבה המלאה
אמה ואחותה של נעמה יששכר בדיון בבית משפט במוסקבה, רוסיה, 19 בדצמבר 2019. AFP, GettyImages
יפה וליעד יששכר/GettyImages, AFP

אתמול פורסם כי נתניהו שלח מכתב אישי ליששכר שבו כתב בין השאר: "איננו מפקירים אף אדם לגורלו, וכך גם במקרה שלך. מדינת ישראל ואני משקיעים מאמצים בלתי פוסקים להביא לשחרורך".

יפה יששכר אמא של הישראלית ספרה כי נעמה מאוד התרגשה לקבל את המכתב ואף קראה אותו מספר פעמים. "נעמה מאד התרגשה לקבל את המכתב וקראה את המכתב שוב ושוב מס רב של פעמים. נעמה אמרה שהמכתב מראש הממשלה ורעייתו מהווה עבורה קרן אור בתקופה הזו. נעמה ביקשה וקיבלה אישור מהסוהרים להשאיר את המכתב בידיה ולהודות באופן אישי לראש הממשלה ורעייתו במכתב משלה מהכלא הרוסי.

לאחר קבלת המכתב, ביקשה יפה לשוחח עם ראש הממשלה. "אדוני ראש הממשלה, מזה חודשים רבים שנעמה לא העלתה חיוך על פניה והיום אני יודעת שהיא חייכה ושמחה כשקיבלה את המכתב של רעייתך ושלך. אין לי ספק שהמכתב מחזק אותה בימים אלה ומעניק לה תקווה מחודשת לאחר תקופה קשה שבה הערעור נדחה עי בית המשפט הרוסי ולאחר שהועברה לשלושה בתי כלא שונים בחודשיים האחרונים. אני מודה לך אדוני ראש הממשלה על המאמצים שאתה עושה למען חזרתה של בתי נעמה לישראל ומבקשת בכל לשון של בקשה שנעמה תשוב לביתה עוד לפני הגעתו של נשיא רוסיה לישראל בעוד כעשרה ימים", אמרה בשיחה עמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully