וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נפסיק להילחם": משפחתה של נעמה יששכר מתכוננת להמשך המאבק

24.12.2019 / 17:27

המשפחה וצוות ההגנה של הצעירה הישראלית שנשפטה ל-7.5 שנות מאסר בכלא ברוסיה, מתכוונים לערער לערכאה נוספת ולפנות במקביל לבית המשפט האירופי לזכויות אדם בשטרסבורג. "בית המשפט לא נימק את החלטתו ובכך פגע בזכויותיה הדיוניות וחוקתיות ברוסיה", אמר פרקליטה

עריכה: שאול אדם וליר שפיגלר

משפחתה של נעמה יששכר מתכוונת לערער על החלטת בית המשפט שלא לשחררה, כך מסרו היום (שלישי) פרקליטיה. לדבריהם, המשפחה מתכוונת לערער לערכאה נוספת ולפנות במקביל לבית המשפט האירופי לזכויות אדם בשטרסבורג.

מחר צפויה להתקיים פגישה בין אמה של נעמה יששכר, יפה, לעו"ד ואדים קלוגבנט לגבי המשך הצעדים המשפטים ברוסיה ובאירופה. עו"ד הישראלי של נעמה בארץ, אלכסיי קולבנקו אמר לוואלה! NEWS כי "המשפחה מתכוונת לפנות לבית המשפט האירופי לזכויות אדם מכיוון שבמהלך ההליך נפגעו זכויותיה של נעמה באופן מהותי".

לטענתו, "מתחילת ההליך היא לא הייתה מיוצגת, עורכי דינה של נעמה הוכיחו במהלך המשפט שלא נעברה שום עבירה ברוסיה, היא לא החזיקה ולא הבריחה את הסם לשטח רוסיה". עו"ד קולבנקו הוסיף כי "בית המשפט לא נימק את החלטתו ובכך פגע בזכויותיה הדיוניות וחוקתיות ברוסיה".

נעמה יששכר בדיון בבית משפט במוסקבה, רוסיה, 19 בדצמבר 2019. AFP, GettyImages
נעמה יששכר בדיון בבית משפט במוסקבה, רוסיה, 19 בדצמבר 2019/GettyImages, AFP

אמה של נעמה יששכר, יפה, כתבה בפוסט שפרסמה ברשתות החברתיות כי ביתה ביקשה להגיש ערעטור נוסף על עונשה. "היא סיכמה בזה שהיא רוצה להגיש ערעור לבית משפט גבוה יותר, היא לא מוכנה להאמין שזהו גזר דינה ובצדק, אנחנו לא נפסיק להילחם לשחרורה, וגם לא היא".

האם הוסיפה כי "היא סיפרה לי שבזמן שהייתה בתוך תא הזכוכית ועינייה הצטלבו עם כל מי שהיה באולם, כתבים זרים, עיתונאים ישראלים, היא הרגישה את האהבה שלהם. הם חייכו אליה בעיניים חמות ומאירות וזה סיפק לה נחמה קטנה לרגעים הקשים של אחרי המשפט".

עוד בוואלה!

השופטים המנומנמים וההחלטה החפוזה: תיאטרון האבסורד במשפט של נעמה

לכתבה המלאה

ההחלטה להמשיך בהליכים המשפטיים מגיעה לאחר שבמשפחה ובצוות ההגנה של הצעירה הישראלית קיבלו באכזבה את החלטת בית המשפט במוסקבה לדחות את ערעורה, ולהותיר את העונש שניתן לה על כנו. "אנו מצטערים וכועסים", אמרו במשפחתה לאחר הערעור. "כולם ראו את הפארסה שהתנהלה כשנעמה מבודדת בתא זכוכית. נעמה לא צריכה לשאת על הכתפיים שלה את כל האינטרסים והמחלוקות בין ישראל לרוסיה. אנו מבקשים מראש הממשלה, תממש את התחייבותך. אל תאפשר מצב שבו פוטין נוחת בישראל לטקס ממלכתי בלי שנעמה שבה הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully