וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבלי ליידע את משפחתה: נעמה יששכר הועברה לכלא מרוחק ממוסקבה

31.12.2019 / 20:46

הצעירה הישראלית הכלואה ברוסיה יותר מחצי שנה נשלחה לכלא מעבר, אך הרשויות לא עדכנו את בני משפחתה ואת השגרירות. עורכת דינה נסעה לבקר אותה וגילתה כי נלקחו מיששכר ביגוד חם וספרים. אמה סיפרה לוואלה! NEWS: "זה גרוע ממקודם ואין עם מי לדבר"

עריכה: שאול אדם וליר שפיגלר

נעמה יששכר הועברה בשבוע שעבר לכלא מרוחק ממוסקבה מבלי שיידעו את אמה או עורכי דינה. קונסוליית ישראל ברוסיה איתרה את הצעירה הישראלית בכלא 11, ובעקבות זאת עורכת דינה נסעה לבקר אותה וגילתה כי יששכר ללא ביגוד חם או ספרים שהעבירו לה משפחתה. הרשויות מסרו לעורכת הדין כי הצעירה תועבר בשבוע הבא לכלא אחר, אולם בשלב זה לא ניתן לעדכן באיזה בית כלא מדובר.

יפה יששכר, אמה של נעמה אמרה לוואלה! NEWS כי "הבנו שהיא בכלא זמני שאין שם ביקורים, כי זה כלא מעבר". האם הסבירה כי בתה לא ידעה שיעבירו אותה ולאן תעבור בהמשך. "אין לה בגדים חמים, היא לא ידעה שיעבירו אותה מקום", אמרה. "עורכת הדין אמרה שנעמה די חוששת. שאלתי אותה איך המקום והיא אמרה שהמקום לא משהו. היא הייתה עדינה איתי, זה גרוע ממקודם".

האם מחתה וטענה כי "אין לי קשר עם עם אף אחד". לדבריה, "זה מצב לא נעים ומאוד קשה, אני לא יודעת מה לעשות כי אין עכשיו עם מי לדבר בימים הקרובים".

נעמה יששכר בדיון בבית משפט במוסקבה, רוסיה, 19 בדצמבר 2019. AP
ללא ביגוד חם. יששכר בדיון בבית המשפט, החודש/AP

במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם אחותה של נעמה, ליעד, ודוד שלהן. בפגישה השתתף גם ראש המל"ל מאיר בן שבת. נתניהו עדכן את בני המשפחה על השיחות שערך עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בנושא, חיזק אותם ואמר שימשיך לפעול לשחרורה.

ביום חמישי האחרון שוחח נתניהו עם פוטין, והעלה פעם נוספת את בקשתו להביא לשחרורה של יששכר. ערעורה של הצעירה הישראלית נדחה בשבוע שעבר בבית המשפט, לאחר שנידונה לעונש של שבע שנות מאסר וחצי בגין כמה גרמים של חשיש שנמצאו בתיק שלה בעת ששהתה בשדה התעופה במוסקבה.

נעמה יששכר בכלא הרוסי 23 באוקטובר 2019. אתר רשמי
"זה גרוע ממקודם". יששכר בבית הכלא, אוקטובר/אתר רשמי

משפחתה של הצעירה הודיעה כי בכוונתה לערער על החלטת בית המשפט שלא לשחררה ולפנות במקביל לבית המשפט האירופי לזכויות אדם בשטרסבורג. אמה של יששכר, יפה, כתבה בפוסט שפרסמה ברשתות החברתיות כי ביתה ביקשה להגיש ערעור נוסף על עונשה. "היא סיכמה בזה שהיא רוצה להגיש ערעור לבית משפט גבוה יותר, היא לא מוכנה להאמין שזהו גזר דינה ובצדק, אנחנו לא נפסיק להילחם לשחרורה, וגם לא היא", כתבה.

לאחר הדיון אמרו במשפחת יששכר כי "אנו מצטערים וכועסים". לדבריהם, "כולם ראו את הפארסה שהתנהלה כשנעמה מבודדת בתא זכוכית. נעמה לא צריכה לשאת על הכתפיים שלה את כל האינטרסים והמחלוקות בין ישראל לרוסיה. אנו מבקשים מראש הממשלה, תממש את התחייבותך. אל תאפשר מצב שבו פוטין נוחת בישראל לטקס ממלכתי בלי שנעמה שבה הביתה".

(עדכון ראשון: 19:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully