וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיברו על איראן והמצב בסוריה: נתניהו שוחח עם פוטין

26.12.2019 / 17:45

ראש הממשלה שוחח עם נשיא רוסיה על המצב במזרח התיכון, ברקע התבססות איראן בסוריה, ברקע הדיווחים על תקיפות נגד כוחות איראניים בסוריה ועיראק. במהלך השיחה העלה נתניהו פעם נוספת בפני פוטין את בקשתו להביא לשחרורה של נעמה יששכר

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (חמישי) בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. השניים דנו בנושא איראן והמצב בסוריה. השיחה בין השניים מגיעה לאחר שאתמול דווח שכלי טיס בלתי-מזוהים תקפו עמדות של מיליציות שיעיות בעיראק ושל חיזבאללה במזרח סוריה, סמוך לגבול עם עיראק. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי לפחות חמישה לוחמים משורות המיליציות נהרגו בתקיפות באזור אל-בוכמאל.

אתמול התחייב הרמטכ"ל אביב כוכבי כי צה"ל "לא ייתן לאיראן להתבסס בעיראק". הוא אמר כי "כל הזירות שמקיפות אותנו במעגל ראשון של פעילות, היו שנים רבות בהן סוריה היה קפואה. היא לא העסיקה אותנו. היו שנים רבות שעזה לא העסיקה אותנו וגם לבנון. היום כל הזירות פעילות". הוא הוסיף כי "בחודשים האחרונים לא הייתה זירה שלא היו בה לפחות שתי התראות. לא רק שכל הזירות פעילות, גם נוספו זירות. עיראק וכוחות קודס הפועלים בה, כשהיא חסרת משילות. האמל"ח מתקדם ועובר שם על בסיס חודשי, אנחנו לא יכולים שהמצב הזה יעבור בלי טיפול". לדבריו, "אם אני צריך לסמן את עניין הזירות הייתי אומר - יותר זירות עם יותר אויבים".

במהלך השיחה ראש הממשלה העלה פעם נוספת בפני פוטין את בקשתו להביא לשחרורה של נעמה יששכר. ערעורה של הצעירה הישראלית נדחה השבוע בבית המשפט, לאחר שנידונה לעונש של 7.5 שנות מאסר בגין כמה גרמים של חשיש שנמצאו בתיק שלה בעת ששהתה בשדה התעופה במוסקבה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפרד מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסוצ'י, 12 בספטמבר 2019. עמוס בן גרשום לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
פגישת נתניהו ופוטין בסוצ'י, השנה/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום לע"מ

משפחתה של יששכר מתכוונת לערער על החלטת בית המשפט שלא לשחררה - כך מסרו פרקליטיה. לדבריהם, המשפחה מתכוונת לערער לערכאה נוספת ולפנות במקביל לבית המשפט האירופי לזכויות אדם בשטרסבורג.

מעבר לנושאים שעל הפרק בין שתי המדינות, פוטין בירך את נתניהו בברכת חג חנוכה שמח ונתניהו בירך את פוטין לרגל הנובי גוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully