וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: 5 לוחמי מיליציות פרו-איראניות נהרגו בתקיפות בגבול סוריה-עיראק

25.12.2019 / 22:10

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי כלי טיס בלתי מזוהים תקפו עמדות במזרח סוריה. לפחות חמישה לוחמים נהרגו במתקפות באזור אל-בוכמאל, בו יוחסו לישראל שורת תקיפות בחודשים האחרונים

עריכה: עמית שמחה

כלי טיס בלתי-מזוהים תקפו עמדות של מיליציות שיעיות עיראקיות ושל חיזבאללה במזרח סוריה, סמוך לגבול עם עיראק - כך דיווח הערב (רביעי) הארגון הסורי לזכויות אדם. לפי הדיווח, לפחות חמישה לוחמים משורות המיליציות נהרגו בתקיפות באזור אל-בוכמאל, מוקד לשורת תקיפות שיוחסו לישראל בחודשים האחרונים.

הדיווחים מגיעים לאחר שביום ראשון האחרון כלי תקשורת בסוריה פרסמו כי מערכות ההגנה האווירית יירטו טילים ששיגרה ישראל. סוכנות סאנ"א דיווחה כי אחד מהטילים יורט באזור עקרבא שבפרברי דמשק. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, ישראל תקפה מטרות של משטר נשיא סוריה בשאר אל-אסד ושל המיליציות הפרו-איראניות. הארגון, שמקום מושבו בסוריה, דיווח שלפחות שלושה זרים נהרגו בתקיפה.

דיווח בסוריה על תקיפת חיל האוויר בדמשק, 1 יולי 2019. עיבוד תמונה
עמדות של מיליציות שיעיות עיראקיות וחיזבאללה הותקפו/עיבוד תמונה

בחודשים האחרונים דווח על תקיפות רבות סמוך לגבול עיראק, שהוא חלק מהנתיב היבשתי שמנסה איראן להקים. הרמטכ"ל אביב כוכבי התחייב היום כי צה"ל "לא ייתן לאיראן להתבסס בעיראק". כוכבי הדגיש כי "כל הזירות שמקיפות אותנו במעגל ראשון פעילות. היו שנים רבות בהן סוריה היה קפואה. היא לא העסיקה אותנו. היו שנים רבות שעזה לא העסיקה אותנו וגם לבנון. היום כל הזירות פעילות. בחודשים האחרונים לא הייתה זירה שלא היו בה לפחות שתי התראות. לא רק שכל הזירות פעילות, גם נוספו זירות. עיראק וכוחות קודס הפועלים בה, כשהיא חסרת משילות. האמל"ח מתקדם ועובר שם על בסיס חודשי, אנחנו לא יכולים שהמצב הזה יעבור בלי טיפול. ולכן אם אני צריך לסמן את עניין הזירות הייתי אומר - יותר זירות עם יותר אויבים".

עוד בוואלה!

כוכבי ברקע החקירה בהאג: בזכות העמדה המוסרית, נוכל לפעול במלוא העוצמה

לכתבה המלאה
איתור חפירת מנהרה בבסיס "אימאם עלי", אלבוכמאל, סוריה. (ImageSat International - ISI),, אתר רשמי
תצלום לוויין של מנהרה שנחפרה בגבול סוריה-עיראק/אתר רשמי, (ImageSat International - ISI),

מוקדם יותר החודש פורסמו צילומי לוויין של חברת אימג'סאט אינטרנשיונל (ImageSat International - ISI) מהם עולה כי איראן חופרת מנהרה תת קרקעית בגבול עיראק-סוריה. המנהרה, שאורכה 123 מטרים, ורוחבה המוערך הוא בין 5-4 מטרים, נחפרה בבסיס "אימאם עלי", באזור אל-בוכמאל, משמשת לאחסון טילים ונשק ארוך טווח.

הבסיס הצבאי "אימאם עלי" נבנה בתהליך בנייה מזורז בטווח קצר, תוך השקעה גבוהה במשאבים כספיים ובכוח אדם. הדיווחים השונים בכלי התקשורת על אודותיו קושרים אותו עם כוח קודס האיראני, ומחזקים את הטענה בדבר נסיונותיה של טהראן להקים בסוריה את הבסיס הצבאי החדש לייצר ציר בינה למדינות האזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully