וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעמה יששכר הוחזרה לכלא במוסקבה שממנו הועברה במפתיע

1.1.2020 / 16:13

קונסולית ישראל עדכנה את אמה של הצעירה הישראלית המרצה מאסר ברוסיה כי היא הוחזרה לכלא איקשה, שבו שהתה עד לדיון האחרון בעניינה. זאת, לאחר שנודע כי יששכר הועברה לכלא מרוחק בתנאים ירודים, מבלי ליידע את משפחתה או עורכי דינה

עריכה: שאול אדם וליר שפיגלר

נעמה יששכר הוחזרה לבית הכלא איקשה שבמוסקבה - כך עודכנה היום (רביעי) אמה, יפה, על ידי קונסולית ישראל במוסקבה יפה אילוצבקי, זאת לאחר שהצעירה הישראלית המרצה מאסר ברוסיה הועברה לבית כלא מרוחק מעיר הבירה, בתנאים ירודים. בכלא איקשה שהתה יששכר עד למועד הדיון בערעור שהתקיים לפני כשבועיים בבית המשפט המחוזי במוסקבה.

אתמול, נודע כי יששכר הועברה לכלא 11 - מבלי שהרשויות יידעו את משפחתה או את עורכי דינה. עורכת דינה נסעה לבקר אותה וגילתה כי היא ללא ביגוד חם או ספרים שהעבירו לה בני משפחתה. הרשויות מסרו לעורכת הדין כי הצעירה תועבר לכלא אחר, אולם לא היה ברור באיזה כלא מדובר.

"הבנו שהיא בכלא זמני שאין שם ביקורים, כי זה כלא מעבר", אמרה אתמול יפה יששכר לוואלה! NEWS. האם הסבירה כי בתה לא ידעה שיעבירו אותה ולאן תעבור בהמשך. "אין לה בגדים חמים, היא לא ידעה שיעבירו אותה מקום", אמרה. "עורכת הדין אמרה שנעמה די חוששת. שאלתי אותה איך המקום והיא אמרה שהמקום לא משהו. היא הייתה עדינה איתי, זה גרוע ממקודם".

נעמה יששכר בדיון בבית משפט במוסקבה, רוסיה, 19 בדצמבר 2019. AFP, GettyImages
נעמה יששכר בדיון בבית המשפט במוסקבה/GettyImages, AFP

האם מחתה וטענה כי "אין לי קשר עם עם אף אחד. זה מצב לא נעים ומאוד קשה, אני לא יודעת מה לעשות כי אין עכשיו עם מי לדבר בימים הקרובים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אתמול עם אחותה של נעמה, ליעד, ודוד שלהן. בפגישה השתתף גם ראש המל"ל מאיר בן שבת. נתניהו עדכן את בני המשפחה על השיחות שערך עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בנושא, חיזק אותם ואמר שימשיך לפעול לשחרורה.

יששכר נידונה לעונש של שבע שנות מאסר וחצי בגין כמה גרמים של חשיש שנמצאו בתיק שלה בעת ששהתה בשדה התעופה במוסקבה. לפני כשבועיים, בית המשפט במסקבה דחה את ערעורה וקבע כי העונש שניתן לה יישאר על כנו. לאחר מכן, משפחתה הודיעה כי בכוונתה לערער על החלטת בית המשפט שלא לשחררה ולפנות במקביל לבית המשפט האירופי לזכויות אדם בשטרסבורג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully