וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו אחרי הדיווח על חנינה לנעמה יששכר: "חש שלפוטין יש נכונות להגיע לפתרון"

17.1.2020 / 16:13

על רקע הדיווחים על כוונתו של נשיא רוסיה להעניק חנינה לצעירה הישראלית, ראש הממשלה אמר כי הוא "הרבה יותר אופטימי" אחרי ששוחח עמו. "אני לא יכול לפרט, אבל נמשיך לעשות הכול כדי להביא את נעמה הביתה". בשבוע הבא יגיע פוטין לביקור בארץ

עריכה:שאול אדם

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שישי) כי הוא "הרבה יותר אופטימי" בנוגע לשחרורה של נעמה יששכר, הצעירה הישראלית שמרצה מאסר ברוסיה. נתניהו, ששוחח אמש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אמר כי הוא הרגיש "שיש לו נכונות אמיתית להגיע לפתרון".

"אני לא יכול לפרט, אבל אנחנו נמשיך לעשות הכל כדי להביא את נעמה הביתה. ועד אז, נמשיך לחזק את המשפחה שלה וגם אותה", הוסיף נתניהו. דבריו מגיעים על רקע הדיווח בתקשורת הרוסית על כוונתו של פוטין להעניק חנינה ליששכר כמחווה הומניטרית לקראת ביקורו בארץ.

על פי הדיווח שפורסם אתמול בעיתון "קומרסאנט", גורמים בממשלת רוסיה לא שוללים את האפשרות שיששכר תקבל חנינה ערב ביקורו של פוטין. במקביל לדברים אלה, הגורמים הביעו תרעומת על כך שישראל לא נענתה לבקשתה של רוסיה להסגיר לידיה את ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב, שנעצר בנתב"ג ב-2015.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפרד מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסוצ'י, 12 בספטמבר 2019. עמוס בן גרשום לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
"הרבה יותר אופטימי". נתניהו עם פוטין, ספטמבר/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום לע"מ

בנובמבר האחרון, ישראל הסגירה את בורקוב לידי ארצות הברית, שם הוא מבוקש בגין פשעי סייבר. "הייתי רוצה לראות את זה ככביש דו-סטרי", הסביר אחד מהגורמים. הם לא שללו את האפשרות ששחרורה של יששכר יבוצע משיקולים הומניטריים.

פוטין צפוי להגיע לארץ בשבוע הבא לביקור בן יממה כדי להשתתף בפורום השואה העולמי, שנשיא המדינה ראובן ריבלין יארח בשבוע הבא ביד ושם. אתמול, אחרי ששוחח עמו, נתניהו אמר שהשיחה "חיזקה את האופטימיות" שמתקדמים לפתרון לשחרורה. ההתבטאות הנוספת של נתניהו משקפת את האופטימיות בירושלים, שניתן יהיה להביא לחזרתה של יששכר לארץ בקרוב.

אמש, אמרה האם יפה יששכר: "אני אופטימית כעת ומבקשת בכל ליבי מנשיא רוסיה לפעול כידיד אמיתי של ישראל והעם היהודי וכמנהיג מעצמה עולמית ולשחרר את נעמה שלי חזרה לביתה שבישראל".

נעמה יששכר בדיון בבית משפט במוסקבה, רוסיה, 19 בדצמבר 2019. AFP, GettyImages
ברוסיה דווח על כוונת פוטין לשקול להעניק לה חנינה. נעמה יששכר/GettyImages, AFP

השרה גילה גמליאל, שנמצאת בביקור עבודה במוסקבה בעניין נעמה יששכר, נפגשה אתמול עם סגן שר החוץ הרוסי מיכאל בוגדנוב, הרב הראשי של רוסיה שלמה לאזאר ויפה יששכר והעבירה מסרים דרכם לקרמלין לפעול למתן חנינה ליששכר כמחווה הומניטרית. בוגדנוב והרב לאזאר נחשבים למקורבים לנשיא פוטין, ובירושלים מקווים שיוכלו לתת חוות דעת ועצה חיובית בנושא לנשיא.

יששכר נשפטה ל-7.5 שנות מאסר לאחר שנתפסה עם חשיש בנמל התעופה במוסקבה, ובחודש שעבר נדחה הערעור שהגישה על העונש שניתן לה. ביום שני השבוע, שלח נתניהו מכתב אישי ליששכר שבו כתב בין השאר: "איננו מפקירים אף אדם לגורלו, וכך גם במקרה שלך. מדינת ישראל ואני משקיעים מאמצים בלתי פוסקים להביא לשחרורך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully