וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ופוטין ייפגשו בחמישי: "נדון על חנינה לנעמה יששכר"

לקראת ביקורו של נשיא רוסיה בישראל, ראש הממשלה הודיע כי הוא ידון עמו בעניינה של הצעירה הישראלית המרצה מאסר בארצו. "מקווה לבשורות טובות", מסר נתניהו, לאחר שנועד עם אמה של נעמה, יפה יששכר. במקביל, גורמים בלשכת נתניהו מתחו ביקורת על גמליאל: "אינה בקיאה"

צילום: לע"מ, עריכה:שאול אדם

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (שני) כי הוא ייפגש ביום חמישי הקרוב עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שמגיע לביקור בישראל במסגרת פורום השואה העולמי, וידון עמו בעניינה של הצעירה הישראלית המרצה מאסר בארצו - נעמה יששכר. בכך, נתניהו אישר את הודעת הקרמלין, שהצהיר כמה שעות קודם לכן כי פוטין ייפגש עם נתניהו וידון עמו בנושא. יחד עם זאת, דובר הקרמלין דמטירי פסקוב סירב למסור פרטים על הסיכויים לשחרורה של יששכר, המרצה עונש של 7.5 שנות מאסר ברוסיה.

מוקדם יותר, נתניהו וראש המל"ל מאיר בן שבת נפגשו עם יפה יששכר, אמה של נעמה, ובני משפחה נוספים. "נפגשתי היום עם יפה, אמה של נעמה יששכר. חיבקתי אותה בשם כולכם, ואמרתי לה שכפי שהקרמלין פרסם היום, אני צפוי להיפגש עם הנשיא פוטין ביום חמישי ולדון עמו על חנינה לנעמה. אני מקווה כמוכם לבשורות טובות", מסר נתניהו.

נעמה יששכר בדיון בבית משפט במוסקבה, רוסיה, 19 בדצמבר 2019. AFP, GettyImages
יששכר בדיון בבית המשפט ברוסיה/GettyImages, AFP

במקביל, גורמים בסביבת נתניהו מתחו היום ביקורת על התנהלותה של השרה לעניינים חברתיים גילה גמליאל, שביקרה במוסקבה בשבוע שעבר וטענה בראיונות לתקשורת בימים האחרונים שהעבירה לנשיא פוטין "בקשה הומניטרית" לחנינה ליששכר, דרך הרב הראשי ברוסיה ברל לאזאר וסגן שר החוץ הרוסי מיכאל בוגדנוב. גמליאל הציגה את עצמה כמי שמתואמת עם נתניהו בנושא, אך בלשכת ראש הממשלה אמרו הערב כי גמליאל "אינה בקיאה" והמסרים שלה "לא מתואמים". לדברי גורמים בסביבת נתניהו, "ראש הממשלה וראש המלל מובילים ומנהלים את המהלך להחזרתה של נעמה עובדים על כך קשה מאוד".

בהמשך לביקור במוסקבה, גמליאל צפויה להיפגש מחר בתל אביב עם סגן השר בוגדנוב, שמגיע לקראת ביקורו של פוטין ביום חמישי, ולקיים לכבודו קבלת פנים במלון דן בתל אביב.

ביום רביעי בערב צפוי לנחות בישראל שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ופוטין ינחת ביום חמישי בבוקר לביקור בן יממה במסגרתו הוא צפוי להיפגש עם נתניהו, לחנוך אנדרטה בירושלים, ולהשתתף בפורום השואה הבינלאומי המתכנס ביד ושם בירושלים. דובר הקרמלין מסר היום כי במהלך ביקורו של פוטין יבקר גם ברשות הפלסטינית וייפגש עם יו"ר הרשות אבו מאזן. שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מלכי אמר כי ברשות ממתינים לפגישה בין שני המנהיגים, שצפויה לעסוק במצב במזרח התיכון.

עוד בוואלה!

חשש משיבושים: כל החסימות לקראת פורום השואה העולמי בירושלים

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסוצ'י, 12 בספטמבר 2019. צילום:עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
צפויים לדון בחנינה השבוע. נתניהו ופוטין, ספטמבר/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום:עמוס בן גרשום

בשבוע שעבר דווח בעיתון "קומרסאנט" כי גורמים בממשלת רוסיה לא שוללים את האפשרות כי יששכר עשויה לקבל חנינה לקראת ביקורו של הנשיא בארץ. הגורמים הביעו תרעומת על כך שישראל לא נענתה לבקשתה של רוסיה להסגיר לידיה את ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב, שנעצר בנתב"ג ב-2015. "הייתי רוצה לראות את זה ככביש דו-סטרי", הסביר אחד מהגורמים.

לאחר הדיווח, שוחח נתניהו עם פוטין והביע אופטימיות. "מרגיש שיש נכונות אמיתית להגיע לפתרון", אמר בפתח ישיבת הממשלה אתמול. עוד הוסיף כי "אני לא יכול לפרט, אבל אנחנו נמשיך לעשות הכל כדי להביא את נעמה הביתה. ועד אז, נמשיך לחזק את המשפחה שלה וגם אותה".

אמה של נעמה שבה אתמול לישראל, ואמרה כי "רגע האמת הגיע, השבוע נדע מתי היא משתחררת". עוד הוסיפה האם כי "זה שבוע לא קל, ואם יהיו הפתעות אני אלך להביא אותה". יששכר ביקשה לחזק את ראש הממשלה ונשיא רוסיה וציינה כי היא "מאמינה שהוא יחזיר אותה כמה שיותר מהר".

(עדכון ראשון: 14:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully