וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושל מוסקבה חתם על בקשת החנינה של נעמה יששכר; נתניהו יטוס מחר לרוסיה

סוכנויות הידיעות וטל שלו

28.1.2020 / 14:23

אחרי שוועדת החנינות אישרה את בקשתה הרשמית של הישראלית הכלואה ברוסיה, חתם גם המושל על הבקשה. כעת על הנשיא פוטין לתחום על הבקשה על מנת שהיא תאושר באופן סופי. מסתמן: ברקע ההתפתחויות, נתניהו ימריא מחר למוסקבה

צילום: באדיבות תאגיד כאן, עריכה: עמית שמחה

בדרך לחנינה: מושל מוסקבה חתם הבוקר (שלישי) על בקשת החנינה של נעמה יששכר, במסגרת השלב השני של ההליך. אתמול חתמה ועדת החנינות הרוסית על הבקשה שהוגשה רשמית ביום ראשון, וכעת עוברת ההכרעה בנושא לשלב השלישי בהליך: חתימה מאת הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין על בקשת החנינה, שתוביל לשחרורה של הישראלית הכלואה.

ברקע התפתחות זאת, מסתמן כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יטוס מחר מוושינגטון למוסקבה. זאת, כדי לעדכן את הנשיא פוטין בההתפתחויות המדיניות ובתכנית המאה.

הקרמלין הודיע אתמול כי פוטין קיבל את בקשת החנינה של יששכר, וכי "מתנהלים ההליכים המשפטיים הנחוצים כדי שבעתיד הקרוב יוכל הנשיא לקבל את החלטתו בנושא זה". על פי ההערכות, ההחלטה תתקבל לקראת חזרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, השוהה בוושינגטון.

נעמה יששכר בדיון בבית משפט במוסקבה, רוסיה, 19 בדצמבר 2019. AP
ההליך מתקדם. יששכר/AP

"נעמה, משפחתה ועורכי דינה מקווים שנשיא רוסיה, בהתאם לסמכותו החוקתית, יאמץ במהירות החלטה על חנינה ושחרורה", מסרו בצוות ההגנה הרוסי של יששכר בראשות עו"ד ואדים קלוגבנט. עו"ד אלכסיי קובלנקו מצוות ההגנה הישראלי אמר שלשום כי "אנחנו מקווים שבחינת הגשת החנינה לא תיקח הרבה זמן, והבקשה תתקבל בהקדם האפשרי, כבר בימים הקרובים" והביע תקווה "שנוכל לראות אותה חוזרת הביתה יחד עם אמה ובני משפחתה".

בהודעת הקרמלין ביום שישי האחרון נמסר כי שחרורה האפשרי של יששכר, שנידונה לשבע וחצי שנות מאסר ברוסיה לאחר שהורשעה בהברחת סמים, מושהה, מאחר ועדיין לא הגישה בקשת חנינה רשמית. יום קודם לכן נועד נשיא רוסיה פוטין עם יפה יששכר במהלך ביקורו בישראל. "אמרתי לאמה של נעמה, ואגיד עוד פעם, שהכול יהיה בסדר", אמר פוטין בהצהרה משותפת לאחר פגישתם. "ברור שנעמה יוצאת ממשפחה מאוד טובה. ידועה לי עמדתו של ראש הממשלה ונחליט בצורה נבונה. כל זה נלקח בחשבון בזמן קבלת ההחלטה".

בריאיון שהעניקה בשבוע שעבר הצעירה הישראלית לתקשורת הרוסית, היא הביעה אופטימיות לגבי שחרורה בהקדם מהכלא. יששכר סיפרה כי צפתה בפגישה של אמה עם פוטין במהלך ביקורו בישראל. "כשראיתי את אימא בטלוויזיה עם אנשים כאלה חשובים מאוד התרגשתי", תיארה. "הוא (פוטין) אמר שהכול יהיה בסדר עם המשפחה המקסימה שלי. אני אמנם עדיין כאן אבל אני מאמינה למה שהוא אמר, אם הוא אמר שיהיה בסדר זה אומר שיהיה בסדר".

(עדכון ראשון: 09:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully