וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ישראלי בכיר על החנינה לנעמה יששכר: לא הייתה עסקה עם רוסיה

לקראת קבלת החנינה לצעירה הישראלית וביקורו הצפוי של ראש הממשלה, גורם ישראלי בכיר טען כי שחרורה נעשה כמחווה של פוטין לנתניהו. הוא הוסיף כי "המדינה פעלה לא רק בגלל ערבות הדדית, אלא מתוך רצון לפתור פרשה שיכלה לפגוע ביחסים הרגישים בין ישראל לרוסיה"

עריכה: אסף דרורי

לקראת שחרורה הצפוי של נעמה יששכר והחזרתה לארץ, גורם ישראלי בכיר שעסק בקידום החנינה לצעירה הישראלית טען היום (רביעי) כי לא בוצעה עסקה עם רוסיה. לטענתו, השחרור נעשה כ"מחווה" של הנשיא ולדימיר פוטין לראש הממשלה בנימין נתניהו. לדבריו, "המחוות שישראל נקטה כלפי רוסיה נועדו להדק את הקשרים גם נוכח נושאים נוספים שבין שתי המדינות".

הטיפול במקרה בוצע על ידי צוות בין-משרדי שכלל את ראש המל"ל מאיר בן שבת, השר זאב אלקין, משרד החוץ, משרד המשפטים והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, והסוגיות הובאו להכרעת השרים הרלוונטיים וראש הממשלה. הגורם הישראלי הבכיר הבהיר כי "המדינה פעלה בעניינה לא רק בגלל הערבות ההדדית, שנכונה גם למקרים נוספים, אלא מתוך רצון לפתור פרשה שיכלה לפגוע ביחסים הרגישים בין ישראל לרוסיה, וכן לאור ההערכה שעמדת המדינה בעניין אחר פעלה לרעת נעמה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימר פוטין בפתח פגישתם במעון רה"מ, ירושלים 23 בינואר 2020. רויטרס
"לא הייתה עסקה". נתניהו עם פוטין/רויטרס

בקשת החנינה של יששכר נמצאת על שולחנו של הנשיא פוטין, אחרי שאושרה מוקדם יותר על ידי ועדת החנינות ועל ידי מושל מסוקבה. במקביל, נתניהו עושה את דרכו לרוסיה בתום ביקורו בוושינגטון, שם הוא יעדכן את הנשיא פוטין בהתפתחויות המדיניות של הימים האחונים וב"עסקת המאה". שלשום, הודיע הקרמלין כי פוטין קיבל את בקשת החנינה, ו"מתנהלים ההליכים המשפטיים הנחוצים כדי שבעתיד הקרוב יוכל הנשיא לקבל את החלטתו בנושא זה".

הבוקר, אמה של נעמה אמרה לוואלה! NEWS כי היא עדיין נמצאת באי-ודאות. "אני לא יכולה לשמוח כל עוד לא אראה את נעמה יוצאת ואחזיק לה את היד מחוץ לכותלי בית הכלא", אמרה יפה יששכר. היא הוסיפה כי היא "אופטימית" והודתה לראש הממשלה על המאמצים שעשה. "עכשיו נראה מה יקרה. אני ממש במתח, מתרגשת, זה ערבוב של הרבה תחושות. הרגע שכל כך חיכיתי לו עשרה חודשים מגיע. לא יודעת אם זה יקרה היום או מחר".

עוד בוואלה!

יפה יששכר לוואלה! NEWS: "לא יכולה לשמוח עד שלא אראה את נעמה"

לכתבה המלאה
נציבת זכויות האדם של רוסיה ביקרה את נעמה יששכר בכלא, 23 בינואר 2020. אתר רשמי
נעמה ישכר בכלא, לצד נציבת זכויות האדם של רוסיה/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully