וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך הביתה: פוטין אישר את בקשת החנינה של נעמה יששכר

אחרי שפנייתה קיבלה את אישור ועדת החנינות ומושל מוסקבה, נשיא רוסיה העניק חנינה לצעירה הישראלית. היא תשוב לארץ יחד עם אמה במטוס ראש הממשלה, עם שובו מהביקור מוסקבה. האם יפה סיפרה כי זהו רגע שהיא חיכתה לו כמעט שנה: "כל מה שאני רוצה זה לחבק את הבת שלי"

צילום: דנה ירקצי, עריכה: שאול אדם

נעמה יששכר בדרך הביתה - כל העדכונים:

  • פוטין אישר את בקשת החנינה של נעמה יששכר
  • יפה יששכר: "כל מה שאני רוצה זה לחבק את הבת שלי"
  • גורם מדיני: נעמה ואמה ישובו עם נתניהו ממוסקבה במטוס ראש הממשלה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אישר הערב (רביעי) את בקשת החנינה של נעמה יששכר, הצעירה הישראלית המרצה מאסר בארצו. זאת, לאחר שהבקשה עברה את אישור ועדת החנינות ומושל מוסקבה.

ההחלטה התקבלה לקראת ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במדינה, שצפוי לנחות מחר בבוקר כדי להיפגש עם פוטין. נעמה, ואמה יפה יששכר, צפויות לשוב לארץ יחד איתו במטוס ראש הממשלה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה לפוטין ואמר כי הוא "מצפה לפגישתנו מחר בה נשוחח על עסקת המאה ועל ההתפתחויות האחרונות באזור".

יפה יששכר אמרה בתגובה להחלטה כי "זה רגע שחיכיתי לו כמעט שנה". האם, שהגיעה לרוסיה לקראת החלטתו של פוטין, חיכתה מאז הצהריים לטלפון המיוחל. "עברתי מסע ארוך שאני לא מאחלת לאף אחד לעבור. כרגע, כל מה שאני רוצה זה לחבק את הבת שלי נעמה", שיתפה יפה. עוד הוסיפה יפה כי "אני רועדת, מתרגשת וכמובן חושבת על נעמה. אני לא יודע אם היא יודעת ומה אומרים לה. רוצה להודות לעם ישראל, לכם וכמובן לראש הממשלה ולכל מי שפעל, ואני יודעת שהרבה פעלו גם פה וגם שם".

נעמה יששכר בדיון בבית משפט במוסקבה, רוסיה, 19 בדצמבר 2019. AFP, GettyImages
בדרך הביתה. נעמה יששכר/GettyImages, AFP

נשיא המדינה ראובן ריבלין הודה לנשיא פוטין על החמלה והתבונה שהפגין בהחלטתו לאשר את החנינה. "יישר כח לראש הממשלה על כל פועלו החשוב למען שחרורה של נעמה וברכות למשפחת יששכר כולה", אמר הנשיא ריבלין.

מוקדם יותר היום, היום נסעה האם לקונסוליה הישראלית כדי להעביר לנעמה מגזינים ופריטי לבוש חמים. "אני מודה מקרב לב לראש הממשלה בנימין נתניהו על הנחישות מדינית והמאמצים הכבירים מול הממשל הרוסי", הוסיפה יפה יששכר. "אני מבקשת להודות לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין על שגילה חמלה ונענה לבקשת בתי נעמה לחזור לארץ".

גורם מדיני הודיע כי מחר, יפה יששכר תובא לשדה התעופה שממנו ימריא ראש הממשלה בחזרה מביקורו, שם היא תיפגש עם בתה נעמה, שתובא על ידי הרוסים. במקביל, נתניהו שישוב מביקורו בקרמלין, ייפגש איתן קצרות בשדה התעופה, והשתיים יחזרו לארץ יחד איתו במטוס ראש הממשלה.

עוד בוואלה!

גורם ישראלי בכיר על החנינה לנעמה יששכר: לא הייתה עסקה עם רוסיה

לכתבה המלאה
נשיא רוסיה, ולדימר פוטין במהלך פגישתו עם ראש ממשלת בוואריה בקרמלין, מוסקבה 29 בינואר 2020. רויטרס
קיבל את בקשת החנינה. פוטין/רויטרס

שר החוץ ישראל כץ בירך על החלטתו של פוטין וכן על "פעילותו הנמרצת" של נתניהו, זאת לדבריו "תוך ניצול קשריו ההדוקים עם נשיא רוסיה פוטין והיחסים הטובים בין המדינות". כץ, שנפגש עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב והעלה את נושא שחרורה של יששכר, הודה לעובדי משרד החוץ ואמר: "אני כמו כל תושבי ישראל שמחים בשמחתה של האם יפה ומשפחת יששכר על שובה של נעמה הביתה".

"לא הייתה עסקה"

גורם ישראלי בכיר שעסק בקידום החנינה טען מוקדם יותר היום כי לא בוצעה עסקה עם רוסיה, אלא שמדובר ב"מחווה של הנשיא פוטין לנתניהו". לפי הגורם הישראלי הבכיר, "המחוות שישראל נקטה כלפי רוסיה נועדו להדק את הקשרים גם נוכח נושאים נוספים שבין שתי המדינות".

עוד הוא הבהיר כי "המדינה פעלה בעניינה לא רק בגלל הערבות ההדדית, שנכונה גם למקרים נוספים, אלא מתוך רצון לפתור פרשה שיכלה לפגוע ביחסים הרגישים בין ישראל לרוסיה, וכן לאור ההערכה שעמדת המדינה בעניין אחר פעלה לרעת נעמה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשיא רוסיה ולדימר פוטין שרה נתניהו ויפה יששכר במהלך הצרות לתקשורת במעון רה"מ, ירושלים 23 בינואר 2020. אוהד צויגנברג, אתר רשמי
האם יפה יששכר עם ראש הממשלה ונשיא רוסיה בירושלים, בשבוע שעבר/אתר רשמי, אוהד צויגנברג

הקרמלין הודיע שלשום כי פוטין קיבל את בקשת החנינה של יששכר, וכי "מתנהלים ההליכים המשפטיים הנחוצים כדי שבעתיד הקרוב יוכל הנשיא לקבל את החלטתו בנושא זה". צוות ההגנה של הצעירה הישראלית אמר כי "נעמה, משפחתה ועורכי דינה מקווים שנשיא רוסיה, בהתאם לסמכותו החוקתית, יאמץ במהירות החלטה על חנינה ושחרורה". עו"ד אלכסיי קובלנקו אמר כי "אנחנו מקווים שבחינת הגשת החנינה לא תיקח הרבה זמן, והבקשה תתקבל בהקדם האפשרי, כבר בימים הקרובים" והביע תקווה "שנוכל לראות אותה חוזרת הביתה יחד עם אמה ובני משפחתה".

(עדכון ראשון: 18:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully