וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קושנר: מקווה שבישראל ימתינו עם החלת הריבונות עד אחרי הבחירות

ברקע האפשרות להביא להחלטה בשבוע הבא את סיפוח ההתנחלויות, חתנו של טראמפ הביע תקווה כי האישור יתקבל רק לאחר הקמת ממשלה. לדבריו, "נתחיל לעבוד על הפרטים הטכניים עכשיו, אבל אני חושב שצריך יציבות כדי להתקדם". נתניהו סירב לדון בעיכובים במהלך: "הכול יהיה בסדר"

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי ושאול אדם

ג'ארד קושנר, יועצו חתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הביע הלילה (חמישי) תקווה כי ישראל תחכה עד אחרי הבחירות כדי לאשר את החלת הריבונות על הבקעה ועל היישובים היהודיים ביהודה ושומרון. בריאיון לאתר "GZERO" לאחר פרסום תכנית השלום של הבית הלבן, הסביר קושנר כי "הממשל הסכים עם ישראל על הקמת ועדה טכנית שתתחיל לבחון את המפה הקונספטואלית. למעשה יש לנו סוג של טיוטה ועומדים לרשותנו כמה חודשים כדי להפוך אותה למסמך שהצדדים מרגישים טוב לגביו".

"נתחיל לעבוד על הפרטים הטכניים עכשיו, אבל אני חושב שאנחנו צריכים ממשלה יציבה בישראל כדי להתקדם", הוסיף קושנר. "אבל נראה מה יקרה". אתמול אמר יועצו של הנשיא בריאיון לרשת CNN כי הוא לא חושב שישראל תספח בסוף השבוע הקרוב את בקעת הירדן וההתנחלויות, או לפחות לא ככל הידוע לו.

הרקע להצבעה בממשלה על החלת הריבונות היא הצהרת הממשל האמריקני, במסגרת תכנית השלום, כי יכיר בגושי ההתנחלויות, כולל בקעת הירדן. זאת לצד דרישה מישראל להקפיא את הבנייה בגדה המערבית במשך ארבע שנים במהלכן יתנהל משא ומתן בנושא הקמת מדינה פלסטינית.

ג'ארד קושנר, יועץ הבכיר של נשיא ארה"ב,  דונלד טראמפ במהלך הצגת תוכנית המאה בבית הלבן 30 בינואר 2020. רויטרס
קורא ליישום התכנית עם ממשלה יציבה. קושנר/רויטרס

לפני המראתו מוושינגטון, ראש הממשלה בנימין נתניהו סירב להתייחס לשאלות על העיכובים בהבאת החלטה על החלת ריבונות לממשלה ורק אמר לכתבים: "הכול יהיה בסדר". ראש הממשלה אמר אתמול לכתבים כי ההחלטה לאישור תובא בישיבת הממשלה הקרובה, אך ברקע דרישת הבית הלבן להקים ועדה משותפת שתדון בנושא, מקורביו החלו לתדרך הערב כי עשויים להיות עיכובים "טכניים" בהצבעה בממשלה.

גורם בפמליה אמר אמש כי במשרד ראש הממשלה "עובדים במרץ" על הכנת ההחלטה, שדורשת עבודת מטה שתכלול מפות ותצלומי אוויר. לדבריו, במשרד "מקווים להשלים אותה בהקדם".

עוד בוואלה!

תמורת הסיפוח, נתניהו התחייב לנסיגות עמוקות - והחשבון יוגש ליורשיו

לכתבה המלאה

נתניהו והימין רוצים לאשר רק את החלת הריבונות על הבקעה ועל היישובים היהודיים ביהודה ושומרון, בלי הוויתורים הישראליים, כמו הקמת מדינה פלסטינית עתידית על 70% מהשטח ביהודה ושומרון והעברת שכונות שמחוץ לגדר הביטחון במזרח ירושלים לידי הרשות הפלסטינית. ההצבעה תאלץ את הליכוד וימינה לתמוך הלכה למעשה בהקמת מדינה פלסטינית עתידית, במידה שירצו להביע תמיכה ב"עסקת המאה".

עם זאת, הממשל הבהיר כי הנשיא טראמפ מעוניין שתקום ועדה שתתאם את הנושא ושהמהלך לא יהיה מיידי. השר יריב לוין אמר אתמול בריאיון לרשת ב' כי החלת הריבונות לא תובא לאישור הממשלה ביום ראשון, "מהטעם הפשוט שיש צורך לעשות את עבודת ההכנה". עוד הוסיף כי "גם יש צורך להביא את ההצעה בפני היועץ המשפטי לממשלה ולתת לו לבחון את הדברים. היעד שלנו לעשות את זה בימים הקרובים. אבל ממש ביום ראשון מבחינה טכנית לא נוכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully