וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ארה"ב על הסיפוח: צריך לוודא שזה תואם את תכנית השלום

השגריר דיוויד פרידמן אמר בתדרוך לכתבים כי וושינגטון תשאף להקים ועדה משותפת עם ישראל. "נקים את הוועדה בהקדם, נעבוד על זה מיד וננסה לסיים במהירות - אבל איני יודע כמה זמן זה ייקח", הסביר. נתניהו שואף להביא החלטה על סיפוח לאישור הממשלה ביום שלישי

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

שגריר ארה"ב בישראל, דיויד פרידמן, אמר היום (רביעי) בתדרוך לכתבים ‏כי ארצות הברית מעוניינת להקים ועדה בשיתוף עם ישראל שתדון בהחלטה ישראלית על סיפוח תוך תיאום בין המדינות. זאת,
בעוד נתניהו שואף להביא החלטה על סיפוח לישיבת ממשלה שתתכנס ביום שלישי. "זה תהליך. צריך לוודא שהסיפוח תואם את המפה שבתכנית שלנו", אמר פרידמן. "נראה את ההצעה הישראלית ונוודא שהיא עולה בקנה אחד עם התכנית שלנו. נקים את הוועדה בהקדם ונעבוד על זה מיד וננסה לסיים במהירות אבל איני יודע כמה זמן זה ייקח".

"ההסכם עם ראש הממשלה הוא שבתמורה לכך שישראל תסכים להקפיא את הבנייה בשטח המוקצה למדינה הפלסטינית העתידית לפי התוכנית שלנו, אנו ניצור ועדה משותפת שתפרט את המפה הרעיונית לפרטים נוספים כך שניתן יהיה להכיר מיידית (בהחלת החוק הישראלי - ט"ש)", הסביר פרידמן. "תהיה ועדה, היא תעבוד כדי להגיע למקום הנכון, אבל זה תהליך שדורש מאמץ. עלינו לראות את הפירוט כדי לוודא שזה תואם את המפות של התוכנית. ממשלת ישראל תעשה כל מה שהיא צריכה לעשות ואז תקום הוועדה, ההצעה תוצג לנו, נשקול אותה ויקבל החלטה. לא אשער כמה זמן זה ייקח".

הדברים מגיעים לאחר שמוקדם יותר הביע פרידמן תמיכה מלאה בכוונות הסיפוח המיידיות של נתניהו. "ישראל לא צריכה לחכות, לא צריכה לחכות בכלל. זמן ההמתנה יהיה הזמן שלוקח להם לקבל אישורים פנימיים ולייצר את המיפוי שיאפשר לנו להעריך ולוודא שהוא תואם את המפה שהוצגה בתוכנית", אמר בתדרוך קודם לכתבים.

שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן בישיבת ממשלה, יישוב קלע, רמת הגולן, 16 ביוני 2019. ראובן קסטרו
שגריר ארה"ב פרידמן/ראובן קסטרו

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אתמול, אחרי פרסום תוכנית המאה, כי הוא מתכוון להביא לישיבת הממשלה הקרובה החלטה על החלת החוק הישראלי בבקעה וביישובים היהודיים ביהודה ושומרון. עם זאת, הממשל הבהיר ביממה האחרונה כי הנשיא טראמפ מעונין שתקום וועדה שתתאם את הנושא ושהמהלך לא יהיה מיידי, והשר יריב לוין אמר היום כי ההחלטה לא תובא לאישור ביום ראשון הקרוב בשל "קשיים טכניים".

יועצו וחתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, אמר הלילה בראיון ל-CNN כי הוא לא חושב שישראל תספח בסוף השבוע הקרוב את בקעת הירדן וההתנחלויות, או לפחות לא ככל הידוע לו. עם זאת, שר החוץ האמריקני מייק פומפאו אמר בראיון לחדשות 13 כי ארצות הברית תתמוך בסיפוחים שישראל מתכננת ביהודה שומרון, "כל עוד הם תואמים את המפות של התוכנית האמריקנית".

(עדכון ראשון: 16:46)

עוד בוואלה!

בעיות קטנטנות, גניבת דעת גדולה: האמת מאחורי "תכנית השלום ההיסטורית"

לכתבה המלאה
צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי ושאול אדם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully