וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קושנר: "לא חושב שישראל תספח את בקעת הירדן וההתנחלויות ביום ראשון"

טל שלו, שליחת וואלה! NEWS עם פמליית רה"מ בוושינגטון

29.1.2020 / 6:25

למרות הצהרת נתניהו אחרי פרסום עסקת המאה של טראמפ, יועצו של הנשיא אמר בריאיון כי הוא לא חושב שישראל תבצע את המהלך כבר בתחילת השבוע הבא. במקביל, יועצו של ראש הממשלה, יונתן אוריך, מחק ציוץ שהעלה ובו כתב "ריבונות על כל ההתיישבות ביום ראשון"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

יועצו וחתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, אמר הלילה (רביעי) בראיון ל-CNN כי הוא לא חושב שישראל תספח בסוף השבוע הקרוב את בקעת הירדן וההתנחלויות, או לפחות לא ככל הידוע לו. זאת, אף על פי שראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אחרי פרסום עסקת המאה כי הוא מתכוון להביא לאישור הממשלה החלטה על החלת החוק הישראלי בבקעת הירדן ובכל היישובים היהודיים ביהודה שומרון כבר בישיבת הממשלה הקרובה. במקביל, יועצו של נתניהו, יונתן אוריך, מחק ציוץ שהעלה מוקדם יותר היום בו כתב "ריבונות על כל ההתיישבות ביום ראשון".

עם זאת, שר החוץ האמריקני מייק פומפאו אמר בראיון לחדשות 13 כי ארצות הברית תתמוך בסיפוחים שישראל מתכננת ביהודה שומרון "כל עוד הם תואמים את המפות של התוכנית האמריקנית". גם שגריר ארצות הברית בישראל, דיויד פרידמן, הביע תמיכה מלאה בכוונות הסיפוח המיידיות של נתניהו ואמר בתדרוך לכתבים כי "ישראל לא צריכה לחכות, לא צריכה לחכות בכלל. זמן ההמתנה יהיה הזמן שלוקח להם לקבל אישורים פנימיים ולייצר את המיפוי שיאפשר לנו להעריך ולוודא שהוא תואם את המפה שהוצגה בתוכנית".

חתנו ויועצו של נשיא ארצות הברית, ג'ארד קושנר, בבית הלבן ב-11 באוקטובר 2019. רויטרס
"ריבונות על כל ההתיישבות ביום ראשון". יועצו של טראמפ, ג'ארד קושנר/רויטרס

גורמים בליכוד אמרו כי הכוונה של נתניהו היא להעביר את ההחלטה בשבוע הבא, וכי תיתכן דחייה טכנית בלבד של כמה ימים כדי לסגור את פרטי ההחלטה שתובא לממשלה ואת מפת היישובים שבהם יוחל החוק הישראלי.

אתמול הודיע נתניהו כי בישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון יביא את ההחלטה להחיל את החוק הישראלי בהתנחלויות. בתדרוך לכתבים בוושינגטון לאחר הצגת עסקת המאה אמר נתניהו כי יחיל את הריבונות ביישובים ביהודה ושומרון והממשל הצבאי יבוטל.

"תכנית טראמפ היא פריצת דרך היסטורית עם הישגים כבירים שלא קיבלנו אי פעם", אמר. "ישראל מקבלת מיד הכרה אמריקנית של החוק הישראלי על בקעת הירדן וצפון ים המלח, בכל היישובים ביהודה ושומרון ועל שטחים נרחבים ביו"ש שעוטפים את היישובים, לרבות עתודות קרקע שמבטיחות את המשך פיתול היישובים". לדבריו, "צה"ל ימשיך לשלוט ביטחונית בכל השטח ממערב לירדן, כולל בשטחים שמקיפים את כל היישובים וצירי הגישה אליהם". בשעה זו נתניהו נפגש עם ראשי מועצת יש"ע וההתנחלויות שהגיעו לוושינגטון וצפוי לומר להם כי התכנית היא הזדמנות של "פעם במאה שנים ויש לתפוס אותה".

עוד בוואלה!

נתניהו: נעלה בראשון הצבעה בממשלה על החלת ריבונות בשטחים

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו עם הגעתם לבית הלבן לקראת הצגת תוכנית המאה 28 בינואר 2020. AP
יביא לממשלה את ההחלטה בראשון? נתניהו וטראמפ בבית הלבן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully