וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר לוין: החלת הריבונות לא תאושר בממשלה ביום ראשון

שר התיירות שהתלווה לביקורו של נתניהו בוושינגטון הוסיף כי המהלך "מצריך זמן והיערכות". זאת בעקבות כוונתו של רה"מ להביא להצבעה בישיבת הממשלה שבפתח השבוע את ההחלטה להחיל את החוק הישראלי על שטחים ביו"ש, במסגרת תכנית השלום של הממשל האמריקני

עריכה: אסף דרורי

שר התיירות יריב לוין יריב לוין אמר הבוקר (רביעי) כי החלת הריבונות על שטחי יהודה ושומרון לא תובא לאישור הממשלה ביום ראשון. "להערכתי, זה לא יגיע ביום ראשון מהטעם הפשוט שיש צורך לעשות את עבודת ההכנה", אמר לוין בריאיון לרשת ב'.

דבריו של לוין מגיעים לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש כי יביא להצבעה ביום ראשון בישיבת הממשלה את ההחלטה להחיל את החוק הישראלי על שטחים ביהודה ושומרון, במסגרת תכנית השלום של הממשל האמריקני שפרטיה פורסמו אמש בהצהרה חגיגית בבית הלבן.

"גם יש צורך להביא את ההצעה בפני היועץ המשפטי לממשלה ולתת לו לבחון את הדברים. היעד שלנו לעשות את זה בימים הקרובים. אבל ממש ביום ראשון מבחינה טכנית לא נוכל", הוסיף לוין. הרקע להצבעה בממשלה על החלת הריבונות היא הצהרת הממשל האמריקני אמש, במסגרת תכנית השלום, כי יכיר בגושי ההתנחלויות, כולל בקעת הירדן. זאת לצד דרישה מישראל להקפיא את הבנייה בגדה המערבית במשך ארבע שנים במהלכן יתנהל משא ומתן בנושא הקמת מדינה פלסטינית.

השרים זאב אלקין ויריב לוין, 27 בספטמבר 2019. רוני כנפו
"הריבונות דורשת היערכות". השרים לוין ואלקין/רוני כנפו

בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב התייחס אמש היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לסוגיית סיפוח השטחים מיהודה ושומרון מזוויתו כמי שאמור לאשר את המהלך המדיני לכשיגיע אליו. בהתייחס לאפשרות לספח שטחים בזמן ממשלת מעבר אמר מנדלבליט: "נבחן את הדברים, אני לא שולל כלום".

שר הביטחון נפתלי בנט, שהשתתף היום בכנס המכון, הודיע כי במערכת הביטחון יוקם צוות מיוחד להחלת הריבונות. "כדי לא להחמיץ את ההזדמנות ההיסטורית, אני לא רק מציע, אלא גם פועל. לכן, אני מודיע כאן הבוקר, שהוריתי על הקמת צוות מיוחד ליישום וביצוע החלת החוק והריבונות הישראלית על כל ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון ועל בקעת הירדן ובמלון ים המלח", אמר בנט.

בתדרוך לכתבים בוושינגטון לאחר הצגת עסקת המאה אמר נתניהו כי יחיל את הריבונות ביישובים ביהודה ושומרון והממשל הצבאי יבוטל. "תכנית טראמפ היא פריצת דרך היסטורית עם הישגים כבירים שלא קיבלנו אי פעם", אמר. "ישראל מקבלת מיד הכרה אמריקנית של החוק הישראלי על בקעת הירדן וצפון ים המלח, בכל היישובים ביהודה ושומרון ועל שטחים נרחבים ביו"ש שעוטפים את היישובים, לרבות עתודות קרקע שמבטיחות את המשך פיתול היישובים".

עוד בוואלה!

תכנית שלום ולא להתראות: עסקת טראמפ ונתניהו נועדה להנציח את הסכסוך

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך הצגת תוכנית המאה 28 בינואר 2020. רויטרס
"ישראל מקבלת מיד הכרה אמריקנית". נתניהו וטראמפ, אתמול/רויטרס

לדבריו, "צה"ל ימשיך לשלוט ביטחונית בכל השטח ממערב לירדן, כולל בשטחים שמקיפים את כל היישובים וצירי הגישה אליהם". בשעה זו נתניהו נפגש עם ראשי מועצת יש"ע וההתנחלויות שהגיעו לוושינגטון וצפוי לומר להם כי התכנית היא הזדמנות של "פעם במאה שנים ויש לתפוס אותה".

ראש הממשלה הורה כבר בשבוע שעבר לראשי מערכת הביטחון להיערך להחלת ריבונות בבקעת הירדן, צפון ים המלח וביישובים היהודיים ביהודה ושומרון. בפגישה שנתניהו כינס עם ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש המוסד יוסי כהן והרמטכ"ל אביב כוכבי הוא הנחה אותם להיערך לתרחיש של הסלמה ביטחונית אחרי העברת ההחלטה בממשלה.

השר לוין אמר לאחר הצגת עסקת המאה כי פדואל ובית אל הם חלק בלתי נפרד מישראל. "זה יום היסטורי. יום של ניצחון ענק לדרך שלנו, יום של ניצחון עצום למדיניות שהוביל ראש הממשלה נתניהו", אמר השר לוין. "אנו נחיל את הריבונות על חלקי המולדת שלנו. אנחנו נמשיך לבנות ולחזק את ההתיישבות, ואני משוכנע שהדרך שפרצנו היום רק תלך ותעצים את מפעל ההתיישבות ואת אחיזתנו בארץ ישראל".

(עדכון ראשון: 08:40)

מפות המדינה הפלסטינית וישראל במסגרת תוכנית המאה. ללא, אתר רשמי
מפות המדינה הפלסטינית וישראל במסגרת תוכנית המאה/אתר רשמי, ללא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully