וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היום זה יקרה": עד המדינה חשף את ההכנות לחיסול במסעדה בנתניה

6.1.2020 / 16:33

עד המדינה בפרשת רצח דבורה הירש, טל קורקוס ואלישע סבח בה נאשם העבריין יניב זגורי, סיפר כיצד השתבשו שני ניסיונות החיסול שקדמו לרצח סבח ב-2017 שהוזמן לדבריו על ידו. העד, שזהותו נאסרה לפרסום, חשף בבית המשפט כיצד היתל בחוקרים כדי לברר מה הם יודעים על מהלכיו

צילום: יניב זוהר, עריכה: שאול אדם

בבית המשפט המחוזי בבאר שבע נמשכה היום (שני) עדותו של עד המדינה בפרשת רצח דבורה הירש, טל קורקוס ואלישע סבח. אחרי שבחלקה הראשון של העדות בפרשה, בה נאשמים העבריין יניב זגורי ועבריינים נוספים, אמר העד שזהותו נאסרה לפרסום כי מי ששלח אותו לפגוע בסבח הוא זגורי ב-2017, היום פירט באריכות את השתלשלות האירועים והניסיונות שקדמו לחיסולו.

"ניבי לא רצה לחזור לארץ כי הוא חשב שיש עד מדינה בתיק של דבורה (הירש)", סיפר העד על דוכן העדים. לדבריו, לרצח סבח קדמו שני ניסיונות כושלים. הניסיון הראשון נפל לטענתו בשל נוכחות שוטרים בזירה. "אריק (איטל) ירד עם אקדח מהרכב ובדיוק עבר אופנוע של שוטרים במקרה", שחזר. "מיד הזהרתי אותו והוא חזר לאוטו". בסיבוב השני, סיפר העד כי חיברו לבנת חבלה צה"לית לרכבו של סבח. "הגענו ליד המסעדה שלו בנתניה כדי לראות איפה להניח את המטען, אריק ירד מהרכב והניח אותו מתחת לרכב שלו".

יניב זגורי. רפרודוקציה, יהודה לחיאני, מעריב, מערכת וואלה! NEWS
"הצעתי את עצמי". העבריין יניב זגורי/מערכת וואלה! NEWS, רפרודוקציה, יהודה לחיאני, מעריב

במהלך הניסיון השני, חש העד כי משהו עתיד להשתבש. "חששתי בגלל הזמן שחלף וגם כי סוללת השלט להפעלת המטען עלולה להיגמר", טען בבית המשפט. "כשאלישע יצא מהמסעדה לרכב עקבנו אחריו. ניסיתי ללחוץ בנסיעה כמה פעמים על הכפתור שמפעיל את המטען אבל זה לא עבד. בסוף - אחרי שהבנתי שזה לא עובד - הורדתי את המטען מהרכב והחבאנו אותו. רק בפעם השלישית הצלחנו".

במהלך עדותו, ציין העד כי לא הכיר את סבח טרם חיסולו. "אריק אמר לי שהרצח שלו היה סגור כבר לפני שנה עם ניבי, אבל לא היה לו עם מי ללכת", סיפר. "הוא לא סמך על האנשים מבאר שבע. אני פניתי לניבי והצעתי את עצמי, נעניתי לבקשתו. אריק הסביר לי ש'אלישע הוא בן זונה' ושהוא העליל על אח שלו אדם איטל בפרשה אחרת, ושהוא הביא עד מהשטחים שיעיד נגד אחי".

עוד בוואלה!

דם, חיסולים, מוות - שקט: קריסת ארגוני הפשע ששלטו בדרום

לכתבה המלאה

"המצאתי שם לחוקרים"

בהמשך הדיון סיפר על הרקע לחיסול שצלח, ופירט שורה של מהלכים שביצע, בין השאר מול המשטרה, כדי להבין מה ידוע לחוקרים על ניסיונות החיסול וכדי להוציא תכניות דומות לפועל. הוא העיד כי בעברו החזיק תחת ידיו מטעני חבלה רבים. "היו לי כמה סכסוכים בצפון ורציתי לפגוע באנשים האלה", שחזר. "אמרתי שאני אעשה את זה מתחת לאף של המשטרה. הרדמתי את המשטרה. רציתי לפגוע במישהי ספציפית ומיכאל מור מנע ממני. אדם אחר שרציתי לפגוע בו - נכנס לכלא".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חיכינו ליד המסעדה שלו בנתניה". זירת הרצח ב-2017/מערכת וואלה!, צילום מסך

באשר לחיסולו של סבח, טען עד המדינה כי העביר את המידע על המטען שהוחבא לידי המשטרה, כדי להבין אם הם יודעים דבר מה על הניסיון לחסל את סבח. "מסרתי מידע למשטרה על המטען כי רציתי להבין אם הם יודעים משהו", אמר. "הם אמרו לי 'תן לנו שם, מי הביא את המטען'. לא רציתי לתת להם שם, אז הם לא לקחו את המטען. רק אחרי שהם התעקשו המצאתי שם, שיקרתי להם. רציתי שלא יקשרו אותנו למטען הזה".

ביום החיסול, כך לדברי עד המדינה, הוא הבטיח לזגורי כי רצח סבח יושלם. "באותו יום יצאתי מאשקלון לשדה דב, טסתי לאילת, נפגשתי שם עם אנשים", סיפר. "חזרתי לשדה דב ונסעתי לבית של מיכאל מור. שם דיברתי עם ניבי בשיחת וידאו ואמרתי לו שהיום זה יקרה".

לאחר השיחה, סיפר עד המדינה כי נסע לנתניה לבית העסק של סבח. "נסעתי עם אריק לנתניה ורואים שהוא (סבח) שם", שחזר. "קבעתי איתו שאני אוסף אותו ממקום מסיום אחרי הרצח, נסעתי לראות את הרצח ולא הספקתי". את הירי הוא שמע מרכבו. "כשהוא חזר אמר לי שהוא קיבל חמישה כדורים בחזה... מרגע שהגענו ועד שעזבנו עברו 50 דקות".

"נפטרנו מהבגדים ומהמספרים של הרכב המזויפים", המשיך. "אריק מוריד אותי על דרך נמיר, אני מחייג לניבי וסימנתי לי עם היד שהוא הלך. הוא שמח, ושלח לי כתבות על רצח. חייגתי אחר כך למיכאל מור שיבוא לקחת אותי, והלכנו אליו הביתה". לדברי העד, זגורי אמר לו כי "את הרצח של אלישע (סבח) עשיתי בשביל אריק שיהיה שמח, בגלל אח שלו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זגורי אמר לי שהוא שם 2.5 קילו מתחת לרכב של דבורה, שהיו שם ילדים". הירש/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר הרצח של סבח, העד סיפר כי נפגש עם איטל שהתבקש על ידי זגורי "לפרק את טל (קורקוס) ואת לירז תשובה ולשמור את הגופה". לדבריו, "אחר כך ניבי שלח לי הודעות ונתן לי את הטלפון של מ' ואמר שהוא ייתן לי מפה, כלומר מודיעין על קורקוס. נפגשתי עם מ' שאמר לי שקורקוס הולך לבית העלמין כל שישי, לקבר של דבורה".

העד אמר כי חשבו לרצוח את קורקוס באמצעות מטען חבלה בבית הקברות, אך הם חזרו בהם לאחר שלא מצאו מקום טוב להניח את המטען. "מ' לא רצה לעזור, הוא דחה אותי. ציפיתי שיביא את טל לכיפה אדומה אבל הוא לא הסכים", אמר. בשלב מוקדם יותר, העד טען כי "זגורי אמר לי שהוא שם 2.5 קילו מתחת לרכב של דבורה, שהיו שם ילדים, אבל המטען לא עבד".

"ניבי היה פרנואיד"

בחלקו הראשון של הדיון בשבוע שעבר, נקב העד בשמו של זגורי כמי שזימן את הרצח. "ניבי היה פרנואיד", סיפר. "כל הזמן השתמש במילות קוד: למיכאל מור קרא שמן ולרציחות קרא פרנסות, הוא אמר לי פעם אחת בשיחות שיש לי שלוש פרנסות שצריך לטפל בהן, הוא התכוון לטל קורקוס, אלירז תשובה ואלישע סבח". במהלך הדיון זגורי צעק לעבר העד: "רוצח", והעד ענה לו "רצחתי בשבילך".

העבריין טל קורקוס. חדשות 10, צילום מסך
נרצח בהוראת זגורי. קורקוס/צילום מסך, חדשות 10

כתב האישום מייחס לנאשמים עבירות של רצח, ניסיון רצח, הריגה, קשירת קשר לפשע, עבירות בנשק, שיבוש מהלכי משפט ועבירות נוספות. במשך שנים נחשב זגורי לראש ארגון הפשע הגדול בדרום, כשיד ימינו היה קורקוס. זגורי נתן אמון מלא בקורקוס עד שהאחרון נעצר ופתח את הפה נגד "הבוס" שנשלח ב-2009 לשבע שנות מאסר בעקבות העדות. ב-2016, כחצי שנה לפני שחוסל קורקוס, בזמן שהוא שהה במעצר על עבירות אלימות נגד גרושתו דבורה הירש, האחרונה נורתה למוות לעיני ילדיה בבאר שבע. על פי החשד, הירש נרצחה כנקמה על הפללתו של זגורי על ידי קורקוס.

ביוני 2017, לפי החשד, נרצח קורקוס, ששימש אז כעד מדינה, בהוראתו של זגורי כנקמה על כך שהפליל אותו בעבר. כמה חודשים לאחר מכן חוסל סבח, האיש שהביא להרשעתו של אדם איטל, "הרוצח השכיר" של זגורי. בעקבות עדותו של סבח נשלח איטל לכלא. במהלך חקירת הפרשה הנוכחית, מקורב לזגורי גויס כעד מדינה והפליל לכאורה את ראשי הארגון לאחר שהיה נוכח בזירות הרצח וידע על התכנון שקדם להם.

(עדכון ראשון: 13:02)

אינפו - שני ראשי ארגוני פשע חשודים ברצח עד המדינה טל קורקוס. -, מערכת וואלה! NEWS
אינפו - שני ראשי ארגוני פשע חשודים ברצח עד המדינה טל קורקוס/מערכת וואלה! NEWS, -
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully