וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת פקיעת הדד-ליין: קים ג'ונג און כינס ישיבה של בכירי המפלגה

29.12.2019 / 4:44

הישיבה מגיעה כשבוע לאחר ישיבה נוספת שקיים קים עם בכירי בצבא במדינה, שלושה ימים בלבד לפני המועד האחרון למו"מ שהציבה פיונגיאנג לארה"ב בסוגיית התפרקותה מנשק גרעיני

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, כינס הלילה (ראשון) ישיבה של בכירי מפלגת השלטון בכדי לדון ב"נושאי מדיניות חשובים" - כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית במדינה. לקראת פקיעת הדד ליין שהציב קים לארצות הברית על המשא ומתן על התפרקותה מאנרגיה גרעינית.

קים, יו"ר המפלגה מפלגת הפועלים של קוריאה השלטת במדינה, הוביל את היום הראשון של הפגישות כדי לדון "בעניינים חשובים הקשורים לבניין המפלגה ולפעילויות לחיזוק המדינה".

"העמדה העדכנית בדבר הקשיים של מפלגת הפועלים ושל המדינה, וכן סוגיות מדיניות חשובות הקשורות לניצחונות חדשים של המהפכה שלנו במצב הנוכחי, הועלו כנושאים מרכזיים בכינוס", נמסר מפי הסוכנות. עם זאת, לא נמסרו פרטים נוספים על הכינוס, מלבד שהוא צפוי להיערך פעם נוספת.

קים בכינוס בכירי המפלגה (19\12\28). רויטרס
מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און בכינוס/רויטרס

הכינוס מגיע כשבוע לאחר כינוס מיוחד של בכירי הצבא שערך קים, בו דנו הצפון קוריאנים באפשרויות לחיזוק יכולתה הצבאית של המדינה.

פיונגיאנג ביקשה פעמים רבות מוושינגטון לעמוד בדד ליין שהציבה לה ולהציע הצעה חדשה לגבי אי ההסכמות בין המדינות על תכנית הגרעין של קוריאה הצפונית. ולמרות זאת, בשיאו של המתח בין המדינות, ביצעה קוריאה הצפונית החודש שני נסויים חשובים באתר שיגור הלוויין בכדי לחזק את הרתעתה הגרעינית.

בתגובה לפעולותיה של קוריאה הצפונית, ענה בשבוע שעבר נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כי מדינתו ערוכה לכל "מתנת חג מולד צפון קוריאנית", בהתייחסו לחשש האמריקני כי פיונגיאנג מתכוננת לניסויים בטילים ארוכי טווח.

עוד בוואלה!

חרדת "מתנת חג המולד": בהלה בבסיס אמריקני בדרום קוריאה בשל אזעקת שווא

לכתבה המלאה
כינוס בכירי המפלגה בקוריאה הצפונית (19\12\28). רויטרס
כינוס בכירי המפלגה בקוריאה הצפונית אמש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully