וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית ערכה ניסוי "משמעותי מאוד" נוסף באתר שיגור לוויין

14.12.2019 / 8:49

סוכנות הידיעות הרשמית במדינה דיווחה על ניסוי נוסף שבוצע באתר שיגור הלוויינים בסוהאה. לפי הדיווח, הניסוי בוצע כדי לחזק את ההרתעה הגרעינית האסטרטגית של המדינה עם התקרבות פקיעת האולטימטום שהציבה לארה"ב

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

קוריאה הצפונית ערכה ניסוי "משמעותי מאוד" נוסף באתר שיגור לוויין - כך דווח היום (שבת) בכלי התקשורת במדינה. לפי הדיווח, הניסוי, השני בתוך שבוע, בוצע כדי לחזק את ההרתעה הגרעינית האסטרטגית של המדינה. הניסוי בוצע באתר שיגור הלוויינים בסוהאה, שאותו פירקה חלקית קוריאה הצפונית אחרי הפסגה הראשונה בין מנהיגה קים ג'ונג און לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפני שנה וחצי.

סוכנות הידיעות הרשמית במדינה דיווחה כי היה זה "ניסוי חשוב מאוד", שהוכתר בהצלחה, אך אופי הניסוי לא פורט. בסוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית תיארו את מטרת הניסוי בתור "ריסון והתגברות על האיום הגרעיני" שנשקף מארצות הברית. בהמשך, אמר מפקד הצבא פארק ג'ונג צ'ון כי הניסויים האחרונים נועדו לחזק את יכולות ההגנה של פיונגיאנג באמצעות פיתוח כלי נשק חדשים.

ניסוי הטילים קצרי הטווח שערכה קוריאה הצפונית במחוז דרום פיונגיאנג - ה-10 בספטמבר 2019. רויטרס
ניסוי בשיגור טילים קצרי טווח שערכה קוריאה הצפונית בספטמבר/רויטרס

בתחילת השבוע ביצעה קוריאה הצפונית ניסוי דומה באתר השיגור הלווייני בסוהאה, צפונית לבירה פיונגיאנג. גם בדיווח הקודם לא צוין מה נבדק, אך נאמר כי תוצאות הניסוי ישמשו לשדרוג מעמדה האסטרטגי של המדינה. משרד ההגנה של קוריאה הדרומית מסר כי הם משתפים פעולה יחד עם ארצות הברית במעקב אחר הפעילויות באתרים בקוריאה הצפונית.

מומחים סבורים שהניסויים עשויים לאפשר לקוריאה הצפונית לייצר טילים בליסטיים בין-יבשתיים אמינים יותר, שאותם היא עשויה לשוב ולשגר בתום השנה הנוכחית, אחרי הפוגה של שנתיים. מחר יגיע לסיאול השליח האמריקני המיוחד לקוריאה הצפונית, סטיבן ביגן, וייפגש עם גורמים מקומיים.

סדרת הניסויים הזו מגיעה רגע לפני תאריך פקיעת האולטימטום שהציבה קוריאה הצפונית בפני ארצות הברית לסוף השנה הנוכחית. בפיונגיאנג הזהירו כי הם עלולים לנקוט ב"דרך חדשה", אם ארצות הברית לא תשנה את דרישתה לפירוז חד-צדדי מנשק גרעיני. קים אמר שהוא ימתין "עד סוף השנה הנוכחית" לארצות הברית, כדי שזו תחליט להיות יותר "גמישה". כמו כן, אמר מנהיג קוריאה הצפונית כי על ארצות הברית "להיפתר מהגישה הנוכחית שלה ולגשת אלינו עם אחת חדשה".

עוד בוואלה!

קים מציב אולטימטום לארה"ב: שנו את המדיניות שלכם עד סוף השנה

לכתבה המלאה
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און צופה בשיגור טילים, 28 בנובמבר 2019. רויטרס
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און צופה בשיגור טילים/רויטרס

שר ההגנה של ארצות הברית מארק אספר אמר ביום שישי האחרון כי ארצות הברית "תיבחן בקרוב" את החזרת צפון קוריאה לשולחן המשא ומתן. "הם (צפון קוריאה) עדיין עושים אימונים. הם מבצעים בדיקות לטילים בליסטיים לטווח קצר שאנחנו גם דואגים מהן". הוא הבהיר שארצות הברית עוקבת יחד עם דרום קוריאה ויפן אחר ההתפתחויות. "משרד החוץ מנסה להביא אותם לשולחן, מכיוון שהדרך היחידה להתקדם היא באמצעות הסכם דיפלומטי ופוליטי", הוסיף אספר.

מומחי טילים סבורים כי ככל הנראה מדובר בניסוי במנוע רקטי ולא בשיגור טיל, שבדרך כלל מאותר די בקלות על ידי השכנות קוריאה הדרומית ויפן. נשיא ארצות הברית אמר לאחר הניסוי הקודם כי למנהיג קוריאה הצפונית יש יותר מדי מה להפסיד, הכל בעצם, אם הוא יתנהג בצורה עוינת. "הוא לא רוצה לבטל את מערכת היחסים המיוחדת שלו עם נשיא ארצות הברית או להפריע לבחירות לנשיאות בנובמבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully