וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ שוב קרא לקים "איש הטילים", וצפון קוריאה זועמת: "כסיל זקן"

6.12.2019 / 15:42

אחרי נשיא ארה"ב השתמש לראשונה זה כשנתיים בכינוי שהרתיח את הרודן, דיפלומטית בכירה בפיונגיאנג עלבה בו חזרה. היא איימה כי דבריו האחרונים של טראמפ מהווים "אתגר מסוכן מאוד" אם הם נועדו להתגרות בפיונגיאנג לקראת האולטימטום של סוף השנה

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

דיפלומטית בכירה בקוריאה הצפונית הזהירה אתמול (חמישי) כי איומו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להשתמש בכוח צבאי, והשימוש שעשה שוב בכינוי "איש הטילים" בתוארו את המנהיג קים ג'ונג און, הם "אתגר מסוכן מאוד" - אם הם נועדו להתגרות בפיונגיאנג.

סגנית שר החוץ, צ'ו סון הוי, כינתה את טראמפ "כסיל זקן", כפי שעלב בו קים ב-2017, בזמן שהמתיחות בין האויבות הוותיקות הייתה בשיאה. צ'ו הזהירה כי דבריו של טראמפ עלולים להשיב את המצב כפי שהיה לפני שנתיים, אז החליפו המנהיגים עלבונות.

מאז הם נפגשו שלוש פעמים, אך המשא ומתן על הנשק הגרעיני וארסנל הטילים הבליסטיים של פיונגיאנג נותר תקוע בשל מחלוקות ומתיחות גוברת. השנה שבה קוריאה הצפונית לערוך ניסויים בטילים, אמנם קצרי-טווח, אולם קים מזהיר כי על ארצות הברית לשנות עד סוף השנה את המדיניות שלה, או שהוא יפנה אל "דרך חדשה" שאותה טרם חשף.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און, 30 ביוני 2019. רויטרס
יחזרו לאיומים? טראמפ וקים, יוני/רויטרס

צ'ו אמרה כי חוסר האמפתיה כלפי קים "מלבה גלי השנאה של עמנו נגד ארצות הברית ואמריקנים, והם הולכים ומתגברים". לדבריה, "יהיה זה עדיף אם דבריו של טראמפ היו פשוט פליטת פה, אך זה יהיה עניין שונה אם היו אלו פרובוקציות מתוכננות שכוונו אלינו". הבכירה הוסיפה כי פיונגיאנג צופה מקרוב כדי לראות אם טראמפ יחזור על דבריו. "אם יעשה שוב שימוש בשפה או בביטויים היוצרים אווירה של עימות, ברגע מכריע כמו עכשיו, יש לאבחן זאת כחזרה של הטיפשות של הכסיל הזקן".

טראמפ אמר ביום שלישי בשולי פסגת נאט"ו כי עדיין יש לו אמון במנהיג קוריאה הצפונית, אך ציין כי קים "אוהב לשלוח טילים, בגלל זה אני קורא לו רוקט מן". הוא הוסיף כי וושינגטון עשויה להשתמש בכוח צבאי. "אם נצטרך לעשות זאת, נעשה זאת", הזהיר. זאת אחרי שביום חמישי שעבר שיגרה פיונגיאנג שני טילים קצרי-טווח נוספים, אחרי הפוגה של כחודש.

ביום רביעי אמר מפקד צבא קוריאה הצפונית כי הוא מאוכזב מהאיום של טראמפ להשתמש בכוח צבאי נגד פיונגיאנג, והזהיר כי כל מתקפה תיענה ב"תגובה מידית". בסימנים נוספים לכך שקוריאה הצפונית מתכננת לעשות תפנית באסטרטגיה שלה, ביום רביעי יצא קים למסע רכיבה על סוס בפעם השנייה בתוך חודשיים, כשבמקביל הוכרז על כינוס חריג של הנהגת מפלגת השלטון.

עוד בוואלה!

רכיבה על סוס וכינוס המפלגה: קים שולח מסר מאיים

לכתבה המלאה

לפי ההערכות, קוריאה הצפונית עשויה לשגר טיל לטווח ארוך או לערוך ניסוי גרעיני, שמהם נמנעה במשך כמעט שנתיים, לאחר פקיעת המועד. טראמפ, שמתמודד על כהונה שנייה בבחירות שיתקיימו בשנה הבאה, מתאר את השעיית שיגורי הטילים ארוכי-הטווח והניסויים הגרעיניים כהישג משמעותי ליחסיו השנויים במחלוקת עם המשטר הדיקטטורי.

קוריאה הצפונית טוענת כי הטילים שלה הכרחיים להגנה מפני מטוסי קרב וכלי נשק שנרכשו לאחרונה על ידי הדרום, כולל מטוסי חמקן מתקדמים מדגם F-35. פיונגיאנג גם מאשימה את ארצות הברית ואת הדרום בהמשך המדיניות העוינת נגדה, הכוללת תרגילים משותפים, אף שאחד מהם הוקפא לאחרונה בניסיון של וושינגטון וסיאול לחדש את המשא ומתן. פיונגיאנג דורשת את הסרת הסנקציות הבינלאומית עליה בתמורה לוויתורים בתכנית הגרעין והטילים שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully