וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר צפון קוריאה לאו"ם: פירוק מנשק גרעיני אינו על הפרק

קים סונג הכריז כי אין צורך להמשיך בדיאלוג עם ארה"ב על פירוק פיונגיאנג מנשק גרעיני, וטען כי וושינגטון מנסה להרוויח זמן לטובת האינטרסים הפוליטיים שלה. טראמפ הגיב: "נראה לגבי זה"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

שגריר קוריאה הצפונית לאו"ם, קים סונג, הבהיר היום (שבת) כי פירוק מנשק גרעיני אינו על הפרק ואין צורך להמשיך בשיחות עם ארצות הברית. לדברי סונג, "הדיאלוג הממושך והחשוב אליו שואפת ארצות הברית נועד 'למרוח זמן' שיתאים לאג'נדה הפוליטית שלה". נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר בתגובה כי "נראה לגבי זה".

טראמפ אמר כי הוא לא חושב שמנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מעוניין להתערב בבחירות לנשיאות ארצות הברית שייערכו בשנה הבאה, ותיאר כי יהיה מופתע אם פיונגיאנג תפעל בעוינות כלפי וושינגטון. "הוא (קים) יודע שיש לי בחירות בקרוב. אני לא חושב שהוא ירצה להתערב בהן, אבל נראה... אני חושב שהוא ירצה לראות שמשהו יקרה. מערכת היחסים היא טובה מאוד, אבל אין ספק שיש מעט עוינות".

שגריר קוריאה הצפונית באו"ם קים סונג, 7 באוקטובר 2019. רויטרס
טען כי אין צורך להמשיך בדיאלוג עם ארה"ב. קים סונג/רויטרס

בשנתיים האחרונות קים וטראמפ נפגשו שלוש פעמים, אך המשא ומתן על הנשק הגרעיני וארסנל הטילים הבליסטיים של פיונגיאנג נותר תקוע בשל מחלוקות ומתיחות גוברת. השנה שבה קוריאה הצפונית לערוך ניסויים בטילים, אמנם קצרי-טווח, אולם קים מזהיר כי על ארצות הברית לשנות עד סוף השנה את המדיניות שלה, או שהוא יפנה אל "דרך חדשה" שאותה טרם חשף.

טראמפ אמר ביום שלישי בשולי פסגת נאט"ו כי עדיין יש לו אמון במנהיג קוריאה הצפונית, אך ציין כי קים "אוהב לשלוח טילים, בגלל זה אני קורא לו רוקט מן". הוא הוסיף כי וושינגטון עשויה להשתמש בכוח צבאי. "אם נצטרך לעשות זאת, נעשה זאת", הזהיר. זאת אחרי שביום חמישי שעבר שיגרה פיונגיאנג שני טילים קצרי-טווח נוספים, אחרי הפוגה של כחודש.

עוד בוואלה!

טראמפ שוב קרא לקים "איש הטילים", וצפון קוריאה זועמת: "כסיל זקן"

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און, 30 ביוני 2019. רויטרס
"היחסים טובים, אבל אין ספק שיש עוינות". טראמפ וקים, יוני/רויטרס

לפי ההערכות, קוריאה הצפונית עשויה לשגר טיל לטווח ארוך או לערוך ניסוי גרעיני, שמהם נמנעה במשך כמעט שנתיים, לאחר פקיעת המועד. טראמפ, שמתמודד על כהונה שנייה בבחירות שיתקיימו בשנה הבאה, מתאר את השעיית שיגורי הטילים ארוכי-הטווח והניסויים הגרעיניים כהישג משמעותי ליחסיו השנויים במחלוקת עם המשטר הדיקטטורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully