וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אוטופיה סוציאליסטית": צפון קוריאה חנכה עיר חדשה

3.12.2019 / 13:44

בהשתתפות אלפי אנשים, השיק קים את העיר סמג'יון, שתוארה על ידי כלי התקשורת הרשמיים בתור "התגלמות הציביליזציה המודרנית". היה זה אחד ממיזמי הדגל של הרודן הצפון קוריאני, שהתעכב בשל המשבר הכלכלי שנגרם כתוצאה מהסנקציות

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

קוריאה הצפונית חנכה בחגיגות את אחד ממיזמי הדגל של המנהיג קים ג'ונג און - עיר חדשה שהוקמה ליד הר קדוש שבו לפי האגדה נולדה השושלת השולטת במדינה הקומוניסטית.

כלי התקשורת הרשמיים של המשטר תיארו את העיר החדשה, סמג'יון בתור "התגלמות הציביליזציה המודרנית", והיא מתוארת בתור "אוטופיה סוציאליסטית" הכוללת מבני מגורים, מלונות, אתר סקי ומתקנים מסחריים, תרבותיים ורפואיים. אתמול התקיימו בעיר החדשה חגיגות גדולות, בהשתתפותו של קים, שכללו זיקוקי דינור.

העיר הוקמה למרגלות הר פקטו, וקים תועד חותך סרט אדום בטקס בהשתתפות אלפי אנשים. בטלוויזיה הרשמית נראו מבנים ירוקים וסגולים המכוסים בשלג. "העיר הפכה לדוגמה של עיר הררית מודרנית תחת הסוציאליזם", תיארה סוכנות הידיעות הרשמית, שאמרה כי יתגוררו בעיר 4,000 משפחות. עוד נאמר כי יש בה 380 גושים של מבנים ציבוריים ותעשייתיים.

חגיגות לציון הקמתה של העיר החדשה סמג'יון, קוריאה הצפונית, 3 בדצמבר 2019. רויטרס
זיקוקים בשמי העיר החדשה/רויטרס

העיר היא אחת היוזמות הכלכליות הגדולות ביותר שהשיק קים כחלק ממאמציו לבסס כלכלה עצמאית, לאור הסנקציות האמריקניות שמוטלות על פיונגיאנג שהובילו לעיכוב בהשלמת הפרויקט בעיקר בעקבות מחסור בחומרי בניין וכוח עבודה.

העיכובים הובילו את המשטר לגייס נערים, שלפי עריקים ופעילי זכויות אדם הם מעין "עבדים מכיוון שהם לא מקבלים שכר או מזון ראוי, והם נאלצים לעבוד יותר מ-12 שעות ביממה עד לתקופה של עשר שנים, בתמורה לשיפור סיכוייהם להתקבל לאוניברסיטה או להצטרף למפלגת הפועלים השלטת.

חגיגות לציון הקמתה של העיר החדשה סמג'יון, קוריאה הצפונית, 3 בדצמבר 2019. רויטרס
4,000 משפחות יתגוררו בעיר. טקס הפתיחה של העיר החדשה/רויטרס

כלי התקשורת הרשמיים בקוריאה הצפונית דיווחו במהלך השנה האחרונה על מפעלים, משפחות ואנשים ששלחו מעילי חורף, כלים, נעליים, שמיכות וביסקוויטים לסמג'יון. זאת, לדברי העריקים, כחלק מהקמפיין של המשטר המרושש לאסוף מימון להשלמת הפרויקט מהציבור. בסוכנות הידיעות הרשמית נאמר כי הפרויקט הושלם למרות "הניסויים הגרועים ביותר, מסעות הייסורים והקשיים", מבלי לפרט.

קוריאה הצפונית דורשת שאותן סנקציות מכאיבות שהטילה עליה ארצות הברית בשל תכנית הגרעין והטילים שלה יוסרו בטרם היא תעשה ויתורים נוספים. היא הציבה לוושינגטון אולטימטום לשנות את מדינותיה "העוינת" עד לסוף השנה, או שהיא תפנה לנתיב אחר. לפי ההערכות, מדובר באיום מרומז לחזור לשיגורי הטילים ארוכי הטווח וניסויי הגרעין שמהם נמנעה בשנתיים האחרונות.

חגיגות לציון הקמתה של העיר החדשה סמג'יון, קוריאה הצפונית, 3 בדצמבר 2019. רויטרס
חגיגות לציון הקמתה של העיר החדשה סמג'יון, קוריאה הצפונית, 3 בדצמבר 2019/רויטרס

היום אמר סגן שר החוץ שלה, רי ת'ה סונג, האחראי על המגעים מול ארצות הברית, כי ממשלו של דונלד טראמפ מנסה לגרור את השיחות עד לבחירות בנובמבר. הוא איים עליה שעליה לרכך את דרישותיה.

"הדיאלוג שעליו מדברת ארצות הברית הוא למעשה כלום פרט לטריק טיפשי שנרקם כדי להשאיר את הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה מחויבת לדיאלוג ולנצל זאת לטובת המצב הפוליטי והבחירות בארצות הברית", מסר רי בצהרה שהוקראה על ידי סוכנות הידיעות הרשמית. הוא אמר כי וושינגטון מנסה "להרוויח זמן" והזהיר כי "זה תלוי ארצות הברית לבחור איזו מתנת חג מולד היא תקבל".

רי זעם על הצהרת מחלקת המדינה בעקבות השיגורים האחרונים של קוריאה הצפונית, שבהם נעשה ניסוי נוסף במערכת ארטילרית חדשה לירי טילים קצרי טווח. בארצות הברית מסרבים להתרגש, בשלב זה, מהאולטימטום הצפון קוריאני ומתארים אותו כ"מלאכותי".

חגיגות לציון הקמתה של העיר החדשה סמג'יון, קוריאה הצפונית, 3 בדצמבר 2019. רויטרס
חגיגות לציון הקמתה של העיר החדשה סמג'יון, קוריאה הצפונית, 3 בדצמבר 2019/רויטרס
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און חונך עיר חדשה, 3 בדצמבר 2019. רויטרס
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און חונך עיר חדשה, 3 בדצמבר 2019/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully