וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קים מציב אולטימטום לארה"ב: שנו את המדיניות שלכם עד סוף השנה

13.4.2019 / 22:30

מנהיג קוריאה הצפונית אמר כי הוא יוועד עם טראמפ רק אם ארה"ב רק אם זו "תיפטר מהגישה הנוכחית שלה ותגש אלינו עם אחת חדשה" עד סוף השנה. בתגובה, טראמפ כתב בטוויטר כי תיערך פגישה כאשר המדינות יבינו היכן הן עומדות

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און אמר היום (שבת) כי המבוי הסתום בשיחות עם ארצות הברית העלה את הסיכון בהחזרת המתיחויות, והוא מעוניין להיוועד שוב עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אם וושינגטון תבוא עם "גישה הנכונה" - כך דווח בסוכנות הידיעות הממשלתית של המדינה, KCNA.

עוד נמסר בדיווח כי קים אמר שהוא ימתין "עד סוף השנה הנוכחית" לארצות הברית, כדי שזו תחליט להיות יותר "גמישה". כמו כן, נמסר שבנאום שנערך אתמול, אמר מנהיג קוריאה הצפונית כי על ארצות הברית "להיפתר מהגישה הנוכחית שלה ולגשת אלינו עם אחת חדשה".

בתגובה לדברי קים, טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי לשתי המדינות קיים "פוטנציאל עצום" להצלחה כלכלית משותפת, ברגע שיימצא פתרון לתכנית החימוש של קוריאה הצפונית. עוד כתב טראמפ כי "פסגה שלישית תהיה טובה כאשר נבין לחלוטין היכן אנחנו עומדים". "אני מצפה ליום, שיהיה בקרוב, בו יוסרו נשקים גרעיניים וסנקציות, ואז נצפה בקוריאה הצפונית הופכת לאחת מהאומות המצליחות בעולם", ציין טראמפ.

לקריאה נוספת
ברקע כישלון הפסגה: קוריאה הצפונית עזבה את משרד הקישור עם הדרום
בפיסת נייר: ההצעה שהגיש טראמפ לקים ופוצצה את הפסגה

נשיא ארה"ב טראמפ וקים ג'ון און בהאנוי, ויאטנים 27 בפברואר 2019. רויטרס
טראמפ וקים בהאנוי, בפברואר האחרון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully