וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע כישלון הפסגה: קוריאה הצפונית עזבה את משרד הקישור עם הדרום

22.3.2019 / 12:01

אנשיו של קים יצאו מהמשרד שהוקם במטרה להרגיע את המתיחות בגבול בין שתי המדינות בעקבות "הנחיות מדרג גבוה" לאחר פיצוץ השיחות עם טראמפ והטלת סנקציות חדשות. מדובר במכה לנשיא קוריאה הדרומית שהשקיע מאמצים רבים כדי לשפר את היחסים עם הצפון

אזרחי צפון קוריאה הצביעו בבחירות לפרלמנט המדינה, המנוהל על ידי השליט קים ג'ונג און/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

קוריאה הצפונית עזבה היום (שישי) את משרד הקישור עם קוריאה הדרומית הנמצא בגבול בין שתי המדינות, שהוקם על מנת להרגיע את המתיחות באזור. זאת על רקע כישלון הפסגה המשותפת עם ארצות הברית והטלת סנקציות אמריקניות חדשות. סגן שר האיחוד של קוריאה הדרומית, צ'ון היי סאנג, אמר כי פיונגאינג מסרה את ההודעה על עזיבת המשרד במהלך פגישה שבועית משותפת שהתקיימה הבוקר, בטענה כי מדובר ב"הנחיות מדרג גבוה". המהלך מהווה מכה לנשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה אין, שהשקיע מאמצים רבים לשפר את היחסים עם שכנתו מצפון.

ארצות הברית הטילה אתמול סנקציות על שתי חברות שילוח סיניות, שלטענתה סייעו לקוריאה הצפונית להתחמק מההגבלות על תכנית הגרעין. זהו הצעד הראשון בו נוקטת וושינגטון מאז פיצוץ הפסגה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בחודש שעבר.

כמו כן, משרד האוצר האמריקני פרסם רשימה של 67 כלי שיט שעסקו בהעברות בלתי חוקיות של נפט מזוקק במיכליות צפון קוריאניות, או שנחשדו בייצוא פחם מקוריאה הצפונית. הסנקציות האמריקניות אוסרות על עסקאות מקומיות עם חברות אלו ועל כן הודיעו על הקפאת נכסיהן בארצות הברית.

לקריאה נוספת בנושא
צפון קוריאה מאיימת: נשוב לערוך ניסויים ללא ויתורים מצד ארה"ב
מכירת נשק ופריצה לבנקים: צפון קוריאה מציגה - כך מתחמקים מסנקציות
תמונות לוויין חושפות: ייתכן שצפון קוריאה נערכת לשיגור

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, 2 במרץ 2019. רויטרס
הנחיות מגבוה. קים ג'ונג און/רויטרס

סגנית שר החוץ של קוריאה הצפונית, צ'ו סון הוי, אמרה בשבוע שעבר כי מדינתה שוקלת להשעות את שיחות הגרעין עם ארצות הברית והיא עשויה לחדש את שיגורי הטילים וניסויי הגרעין ללא ויתורים מצד וושינגטון. היא האשימה את שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו ואת היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון בכישלון הפסגה בהאנוי.

"אין לנו כוונה להיכנע לדרישות של ארצות הברית בשום צורה שהיא ואנחנו לא מוכנים לנהל שום משא ומתן מסוג זה", אמרה צ'ו לכתבים בבירה פיונגיאנג. היא אמרה כי פומפאו ובולטון יצרו "אווירה של עוינות וחוסר אמון, ולכן פגעו במאמצי המשא ומתן בין המנהיגים העליונים של קוריאה הצפונית וארצות הברית".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין, 15 במרץ 2019. רויטרס
מכה למאמציו לשיפור היחסים. נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין/רויטרס

מאז פיצוץ הפסגה השנייה בין טראמפ לקים, שהיו חלוקים על סוגיית הסנקציות, דווח בקוריאה הדרומית ובארצות הברית כי קוריאה הצפונית חידשה פעילות בבסיס טילים, וכי ייתכן שהיא נערכת לשיגור בתקופה הקרובה.

בפגישה בבירת וייטנאם, השנייה בין השניים בתוך פחות משנה, הציע קים לפרק את הכור המרכזי ביונגביון תמורת הקלה משמעותית בעיצומים שהוטלו על משטרו בשל פיתוח תכנית הגרעין והטילים. במשלחת האמריקנית סירבו להסרה הדרגתית והתעקשו כי הסנקציות יבוטלו רק אחרי פירוק מלא של תכנית הגרעין - תנאי שלפי סוכנויות הביון האמריקניות לא סביר שיוסכם על קים בשום מצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully