וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המתיחות: תצלומי לוויין מציגים הרחבת מפעל ייצור טילים בקוריאה הצפונית

צילומים ממפעל ששימש לשיגור טילים ארוכי-טווח חושפים בניית מבנה חדש במתחם. זאת, ברקע החשש כי פיונגיאנג תשגר טיל או רקטה בימים הקרובים. היועץ לביטחון לאומי לשעבר של ארה"ב הזהיר: "הסיכון לכוחות האמריקניים ולבעלות בריתנו גדל"

צילום: רויטרס

תצלומי לוויין של מפעל בקוריאה הצפונית המייצר ציוד צבאי ושימש בעבר לשיגור טילים ארוכי-טווח חושפים בנייה של מבנה חדש. פרסום הצילומים של חברת "Planet Labs" מגיע בעת החשש בעולם כי פיונגיאנג תשגר רקטה או טיל כחלק ממדיניות הגברת הלחץ על ארצות הברית. קוריאה הצפונית הזהירה כי "מתנת חג המולד" שתעניק לארצות הברית תלויה בפעולות בהן תחליט וושינגטון לנקוט.

אחד התצלומים מה-19 בדצמבר מציג את סיום בנייתו של מבנה חדש במפעל "מרץ 16" הסמוך לפיונגיאנג. על פי ההערכות, שם מפתחת ומייצרת המדינה כלי רכב המשמשים ככלי שיגור ניידים לטילים בליסטיים ארוכי-טווח.

תצלום לוויין של מפעל בצפון קוריאה בו מייצרים ציוד צבאי המשמש לשיגור טילים 19 בדצמבר 2019. AP
תצלום הלוויין מהמפעל סמוך לפיונגיאנג/AP

ברקע המתיחות, היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית לשעבר ג'ון בולטון מתח הלילה (שלישי) ביקורת חריפה על המדיניות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כלפי קוריאה הצפונית. הוא הזהיר כי המדינה מהווה איום "ממשמש ובא". בולטון, שהודח בספטמבר לאחר מחלוקות הולכות וגוברות עם טראמפ, במיוחד ביחס למדיניותו כלפי פיונגיאנג, צייץ בטוויטר כי "הסיכון לכוחות האמריקניים ולבעלות בריתנו גדל". הוא הוסיף כי "מדיניות אפקטיבית יותר נדרשת לפני שקוריאה הצפונית תמצא את הטכנולוגיה לאיים על המולדת האמריקנית".

היועץ לביטחון לאומי לשעבר, שהוביל קו נצי ביחס לקוריאה הצפונית, היה סקפטי באופן גלוי במהלך פסגת 2018 בין טראמפ למנהיג קים ג'ונג און, ועודד את נשיא ארצות הברית להיות זהיר. תהליך פירוק הנשק הגרעיני של פיונגיאנג הוקפא מאז קריסת הפסגה השנייה בין שני המנהיגים שנערכה בהאנוי בתחילת השנה.

עוד בוואלה!

ארה"ב ודרום קוריאה דימו לקיחה בשבי של בכירים צפון קוריאנים

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און, 30 ביוני 2019. רויטרס
"איום ממשמש ובא". נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און/רויטרס

בראיון לאתר אקסיוס אמר יועצו של טראמפ לשעבר כי הוא חושב שממשלו אינו מתכוון למנוע מקוריאה הצפונית להפוך לכוח גרעיני שביכולתו לשגר טילים אל עבר מדינות אחרות. לטענתו, אם היה מתכוון לכך, "הוא היה בוחר בכיוון אחר". בולטון הוסיף כי "המחשבה שאנחנו מפעילים לחץ בצורה מקסימלית על קוריאה הצפונית היא שגויה".

בולטון התייחס לאפשרות לפיה קוריאה הצפונית תערוך מבחן גדול או פרובוקציה משמעותית אחרת לאחר תום האולטימטום, ואמר כי הוא מקווה שוושינגטון תכיר בטעותה ותגיד "ניסינו. המדיניות נכשלה". בשלב זה, לדברי בולטון, ארצות הברית צריכה לעבוד עם בעלות בריתה כדי להראות ש"כשאנחנו אומרים שזה לא מקובל, אנחנו הולכים להפגין שלא נקבל את זה".

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ון בולטון במסיבת העיתונאים בנמל התעופה הבינלאומי ג'ינגיס חאן במונגוליה ב-1 ביולי 2019. AP
"הסיכון לכוחות האמריקניים ולבעלות בריתנו גדל". בולטון/AP

"אנחנו כמעט שלוש שנים בממשל ללא התקדמות נראית לעבר הבאת קוריאה הצפונית לקבל את ההחלטה האסטרטגית להפסיק לרדוף אחר נשק גרעיני", הדגיש בולטון. "הזמן נמצא בצד של המפץ".

(עדכון ראשון: 06:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully