וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב ודרום קוריאה דימו לקיחה בשבי של בכירים צפון קוריאנים

23.12.2019 / 16:29

בתרגיל שנערך לאחרונה, ברקע המתיחות הגואה עם פיונגיאנג, פשטו כוחות מיוחדים על מתקן שדמה בסיס אויב. בעבר הקימה סיאול יחידה שנועדה לחסל את בכירי המשטר הקומוניסטי בתרחיש של מלחמה

צילום: רויטרס

כוחות מיוחדים של קוריאה הדרומית וארצות הברית ערכו לאחרונה תרגיל המדמה חדירה לבסיס אויב - כך עולה מתמונות של צבא ארצות הברית שהגיעו היום (שני) לידי רויטרס, בצל המתיחות עם קוריאה הצפונית הצפויה לאמץ מדיניות תקיפה יותר לקראת תום הדד-ליין שהציבה לוושינגטון כדי שזו תשנה את עמדותיה - עד סוף השנה הנוכחית.

הכוחות פשטו על המתקן והובילו אדם שידיו קשורות מאחורי הגב במהלך התרגיל, שתואר כאימון קרב משותף ושגרתי. הוא התקיים בחודש שעבר בבסיס צבאי אמריקני בעיר גונסאן שבדרום-מערב קוריאה הדרומית. גורם בסיאול אמר כי התרגיל דימה פעולה לחילוץ בני ערובה כחלק מתרגיל לוחמה בטרור שנערך על ידי שתי בעלות הברית מדי רבעון. הכוחות האמריקניים בקוריאה הדרומית לא הגיבו בנושא.
התמונות, ששוחררו באופן נדיר על ידי שירות המידע הוויזואלי של צבא ארצות הברית, עשויות להגביר הזעם של פיונגיאנג. השירות מופעל על ידי זרוע של הפנטגון.

בעיתון צ'וסון אילבו הדרום קוריאני, שדיווח לראשונה על התרגיל, נכתב כי התרגיל נועד לדמות לקיחה בשבי של בכירים צפון קוריאנים. לפי העיתון, צילומי מסך מהסרטון, שנמחק כעת משירותי הפנטגון, נראה אדם הלבוש במדים הדומים לאלו של קוריאה הצפונית קורס אחרי ירי של אחד הלוחמים המיוחדים.

תרגיל של צבא ארה"ב וצבא קוריאה הדרומית המדמה פשיטה על מתקן אויב, 11 בנובמבר 2019. רויטרס
פשטו על המתקן. התרגיל של צבאות ארה"ב ודרום קוריאה/רויטרס

פיונגיאנג האשימה בעבר את ארצות הברית וקוריאה הדרומית בכך שהן זוממות להפיל את המשטר הקומוניסטי, כשהיא מתארת את התרגילים הצבאיים המשותפים שלהן כתכניות "לעריפת ראשם" של מנהיגיה וחזרה למלחמה. הממשל הקודם בסיאול הרכיב יחידה מיוחדת שעליה הוטלה משימה "לחסל או לשתק" את הפיקוד הבכיר של קוריאה הצפונית במקרה של מלחמה.

בשבועות האחרונים ערכה קוריאה הצפונית סדרת שיגורי טילים וניסויים והטיחה עלבונות בנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, כדי להגביר את הלחץ לקראת סוף השנה. מוקדם יותר החודש אמר טראמפ שארצות הברית שומרת לעצמה את הזכות להשתמש בכוח צבאי נגד קוריאה הצפונית.

עוד בוואלה!

ארה"ב ודרום קוריאה הקפיאו תרגיל צבאי למען המו"מ עם הצפון

לכתבה המלאה
תרגיל של צבא ארה"ב וצבא קוריאה הדרומית המדמה פשיטה על מתקן אויב, 11 בנובמבר 2019. רויטרס
תרגיל של צבא ארה"ב וצבא קוריאה הדרומית המדמה פשיטה על מתקן אויב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully