וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל האיומים על ארה"ב: צפון קוריאה שיגרה שני טילים קצרי-טווח לים

31.10.2019 / 18:54

בסיאול אמרו כי הם עוקבים אחרי ההתפתחויות מקרוב אחרי ניסוי נוסף של המדינה הקומוניסטית שבמהלכו עברו הטילים 370 ק"מ עד שנחתו לחופי יפן. בוושינגטון אמרו כי הם "ממשיכים לעקוב אחרי המצב", אך המשטר של קים הציב לממשל טראמפ אולטימטום לשנות גישה עד סוף השנה

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

קוריאה הצפונית שיגרה שני טילים בליסטיים קצרי-טווח לכיוון חופה המזרחי שבין חצי האי הקוריאני ליפן - כך אמרו היום (חמישי) גורמים בקוריאה הדרומית וביפן. השיגורים מגיעים בזמן של מבוי סתום בשיחות הגרעין בין קוריאה הצפונית לארצות הברית.

לפי הצבא הדרום קוריאני, השיגורים היו בשעות אחר הצהריים, לפי שעון מקומי, מדרום מחוז פיונגאן, שבמרכז המדינה. הטילים עברו מרחק של כ-370 ק"מ והגיע לגובה של 90 ק"מ, מה שהופך אותם לקצרי-טווח. הצבא הדרום קוריאני קרא לצפון לחדול מהשיגורים משום שהם "לא עוזרים" בהפחתת המתיחות בחצי האי. בהמשך היום התכנסה המועצה לביטחון לאומי של קוריאה הדרומית, והביעה דאגה מהשיגורים.

לפי משמר החופים היפני, ככל הנראה היו אלו שני טילים, שנחתו מחוץ לאזור הכלכלי האקסקלוסיבי של יפן, שמגיע למרחק של כ-370 ק"מ מהחוף.

עצמים, שככל הנראה היו טילים בליסטיים, שוגרו מקוריאה הצפונית", מסר משרד ההגנה של יפן בהצהרה. "הם לא נחתו בשטחנו". בבסיס חיל האוויר האמריקני במיסוואה, ששוכן כ-1,130 ק"מ מצפון לטוקיו, הייתה אזעקת אמת בעת השיגורים והנוכחים במקום התבקשו להיכנס למקום מבטחים, לפני הסרת ההרתעה.

אנשים צופים במסכי הטלוויזיה במהלך שיגור טילים מצפון קוריאה, סיאול, דרום קוריאה 31 באוקטובר 2019. AP
אנשים צופים במסכי טלוויזיה בסיאול בדיווח על השיגורים, היום/AP

שעת השיגור היום הייתה חריגה ביחס לשורת הניסויים שהתקיימו השנה, שרובם היו בשעות הבוקר המוקדמות. השיגור האחרון של פיונגיאנג היה בתחילת החודש, כשהיא הודיעה שהיא ערכה ניסוי מוצלח בטיל בליסטי ששוגר מצוללת מתוך המים, כדי להכיל את האיומים עליה ולחזק את יכולות ההגנה העצמית שלה.

השיגורים היו באותו היום שבו נשיא הדרום מון ג'ה-אין השתתף בהלוויית אמו, שמתה ביום שלישי. לשכתו של מון אמרה היום כי מנהיג הצפון קים ג'ונג און הביע את "תנחומיו העמוקים" על אובדנו של הנשיא.

אתמול דיווחה סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית יונהאפ, שציטטה גורמי צבא, כי זוהו תנועת משגרים ניידים המשמשים לשיגור טילים בשטח הצפון. "הצבא שלנו שומר על כוננות ועוקב אחרי ההתפתחויות הקשורות בהכנה לשיגור נוסף", נמסר מצבא הדרום היום.

קים דיונג-יופ, קצין בצי לשעבר המרצה באוניברסיטה בסיאול, אמר כי השיגורים עשויים להיות "מבחן אש" למערכת שיגור רב-קנית שפותחה לאחרונה כדי לעשות שיפורים אחרונים לקראת יצור מלא שלה.

עוד בוואלה!

תיעוד: צוללת רוסית משגרת טיל למרחק של אלפי קילומטרים

לכתבה המלאה
קים ג'ונג און הורה על הרס שמורה הגובלת בקוריאה הדרומית ועל בנייתה מחדש בצד הצפוני. 23 באוקטובר 2019. רויטרס
עשוי לחדש בקרוב את השיגורים לטווח רחוק. מנהיג הצפון קים ג'ונג און/רויטרס

היחסים בין שתי הקוריאות הצטננו אחרי כמה פסגות בין מון לקים בשנה שעברה, והמשא מתן בין פיונגיאנג לוושינגטון תקוע. ביום ראשון אמרה קוריאה הצפונית כי אין התקדמות ביחסים, וקים הציב לממשל האמריקני תאריך יעד של עד סוף השנה. בכיר צפון קוריאני אמר ביום ראשון כי תהיה זו טעות מבחינת ארצות הברית להתעלם מהדד-ליין הזה.

קוריאה הצפונית טוענת כי הטילים שלה הכרחיים להגנה מפני מטוסי קרב וכלי נשק שנרכשו לאחרונה על ידי הדרום, כולל מטוסי חמקן מתקדמים מדגם F-35. פיונגיאנג גם מאשימה את ארצות הברית ואת הדרום בהמשך המדיניות העוינת נגדה, הכוללת תרגילים משותפים. עם זאת, גורמים אמריקניים, ובראשם הנשיא דונלד טראמפ, לא התרגשו מהשיגורים האחרונים ואמרו כי מדובר בטילים קצרי-טווח.

לפי ההערכות, קוריאה הצפונית עשויה לשגר בקרוב טיל לטווח ארוך או לערוך ניסוי גרעיני, שמהם נמנעה במשך כמעט שנתיים שבמהלכם נפגש קים עם טראמפ בשלושה מפגשים ראשונים אי-פעם בין מנהיגי המדינות שעוד נמצאות מבחינה טכנית במלחמה.

(עדכון ראשון: 10:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully