וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנסיך אנדרו והמתלוננת מפרשת ג'פרי אפשטיין הגיעו להסדר

בנה של המלכה אליזבת יעביר "תרומה משמעותית" לקרן הצדה של וירג'יניה ג'ופרה, שתבעה אותו בארה"ב על עבירות מין שביצע בה לכאורה בעת שהייתה קטינה. הוא הביע חרטה על קשריו עם אפשטיין, אך לא הודה במעשיו. למרות סיום הפרשה, הוא לא צפוי למלא שוב תפקיד ציבורי בארמון

וירג'יניה ג'ופרי, שטוענת כי הותקפה בידי הנסיך אנדרו. וירג'יניה רוברטס, אתר רשמי
"הנסיך מעולם לא התכוון להכפיש את דמותה". אנדרו וג'ופרה לצד מקסוול/אתר רשמי, וירג'יניה רוברטס

הנסיך הבריטי אנדרו הגיע להסדר עם המתלוננת האמריקנית שהאשימה אותו בעבירות מין - כך הראו היום (שלישי) מסמכים משפטיים. המתלוננת, וירג'יניה ג'ופרה, הגישה באוגוסט תביעה נגד בנו של המלכה אליזבת בטענה שניצל אותה מינית בשלושה מקרים שונים לפני יותר מ-20 שנה, בעת שהייתה בת 17. מי שלכאורה חיבר ביניהם היה עבריין המין ג'פרי אפשטיין, ששם קץ לחייו ב-2019 בתא המאסר שלו בעודו ממתין למשפט על עבירות מין בקטינות.

אנדרו, שכבר אינו ממלא תפקיד ציבורי בעקבות הפרשה, הכחיש את טענותיה, אולם במסמך שהוגש לבית משפט בארצות הברית נכתב כי הוא הסכים לתת "תרומה משמעותית לקרן של ג'ופרה". בהסדר בין אנדרו בן ה-61 לג'ופרה בת ה-38 לא הייתה הודאה בטענות שלה, אך הנסיך הביע חרטה על קשריו לאפשטיין. "הנסיך אנדרו מעולם לא התכוון להכפיש את דמותה של ג'ופרה, והוא מקבל את העובדה שהיא סבלה הן בתור קורבן והן בשל התקפות ציבוריות לא הוגנות", נכתב במסמך.

אנדרו, הדוכס מיורק, הכחיש שהוא אילץ את ג'ופרה, שגרה כיום באוסטרליה, לקיים עמו יחסי מין בגיל 17, בעת ששהו בביתה של ג'יליין מקסוול, מקורבתו של אפשטיין, בלונדון, באחוזתו של אפשטיין במנהטן ובאי הפרטי של אפשטיין באיי הבתולה.

ללא ההסדר בין הצדדים, התביעה הייתה צפויה להגיע למשפט בהמשך השנה ואנדרו היה נאלץ להעיד תחת שבוע. במסמך שהוגש לבית המשפט נכתב כי הנסיך הבריטי משבח את "אומץ לבן של ג'ופרה" ושל הנערות הרבות שבהן סחר אפשטיין לאורך השנים. "הוא הבטיח להפגין חרטה על קשריו עם אפשטיין באמצעות תמיכה במאבק נגד שדי הסחר במין, ובתמיכה בקורבנותיו".

הנסיך אנדרו מחוץ לכנסייה בטירת וינדזור בתום טקס לזכרו של אביו הנסיך פיליפ, לונדון, בריטניה, 11 באפריל 2021. רויטרס
בארמון סירבו להגיב על ההסדר. הנסיך אנדרו לאחר טקס הלוויית אביו, בשנה שעברה/רויטרס

ההצהרה של אנדרו סותרת את הריאיון שהעניק ב-2019 לרשת BBC, שבמהלכו נכשל בנה השני של המלכה להפגין אמפתיה לקורבנות של אפשטיין וסירב להתנצל על החברות ביניהם. הריאיון עורר סערה, ובעקבותיה פרש אנדרו מהחיים הציבוריים. בחודש שעבר הוא אף איבד את תאריו הצבאיים והמלכותיים, ובארמון הבהירו כי הוא לא יכונה עוד "הוד מעלתו".

אנדרו הגן על עצמו בתביעה בתור אזרח פרטי, והגעתו להסדר עם ג'ופרה מגנה עליו בשלב זה מטענות דומות בארצות הברית. למרות זאת, מומחים למשפחת המלוכה מעריכים כי אנדרו לא צפוי לשוב ולשחק תפקיד ציבורי לאור הכתם שדבק בו.

ארמון בקינגהאם סירב להגיב על ההסדר, ודובר מטעמו של הנסיך סירב להרחיב מעבר למסמכים שהוגשו לבית המשפט. דייוויד בויז, אחד מעורכי דינה של ג'ופרה, אמר: "האירוע הזה מדבר בעד עצמו".

אנדרו לא הואשם בעבירות פלילות, והתביעה שהוגשה נגדו הייתה אזרחית. התביעה בארצות הברית החוקרת את פרשת אפשטיין ראתה באנדרו לכל הפחות עד פוטנציאלי. ואולם, הוא סירב לעבור תשאול על ידי התביעה במנהטן לפני מעצרה של מקסוול ביוני 2020. התביעה לא הגיבה על ההסדר בעניינו.

עוד בוואלה!

חגיגות הפלטינה: המלכה אליזבת מציינת 70 שנה על הכס

לכתבה המלאה

בתביעתה, ג'ופרה טענה שהיא "חוששת ממוות או מפגיעה פיזית בה או באחרות והשלכות אחרות מאי-ציות לאפשטיין, מקסוול והנסיך אנדרו בשל קשריהם החזקים, הונם וסמכותם". היא גם אמרה שבמנהטן, מקסוול הכריחה אותה לשבת על ברכיו של אנדרו כשהוא נגע בה, ואנדרו הכריח אותה לבצע באקטים מיניים בניגוד לרצונה.

השופט לואיס קפלן סירב לדחות את התביעה של ג'ופרה בחודש שעבר, מבלי להכריע אם הוא מקבל אותה. הוא הוסיף שמוקדם מדי להחליט אם ההסדר האזרחי של ג'ופרה עם אפשטיין מ-2009 מגן גם על אנדרו. אפשטיין שילם לג'ופרה חצי מיליון דולר כדי לסיים את תביעתה בפלורידה שבה האשימה אותו בעבירות מין, מבלי שקיבל אחריות.

עורכי הדין של אנדרו טענו שהתביעה של ג'ופרה הייתה "חסרת בסיס" ושהיא מבקשת "תשלום נוסף", לאחר שגם קיבלה "מיליוני דולרים" בפשרה שהושגה ב-2017 בתביעת דיבה נגד מקסוול.

מקסוול בת ה-60 הורשעה בדצמבר בגיוס ובטיפוח של קטינות למטרות מין עבור אפשטיין בין השנים 1994 ו-2004, והיא דורשת לערוך לה משפט חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully