וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגות הפלטינה: המלכה אליזבת מציינת 70 שנה על הכס

אליזבת בת ה-95, השליטה הוותיקה ביותר בהיסטוריה הבריטית, מציינת את המאורע במעונה במזרח אנגליה, לפני החגיגות הגדולות שיתקיימו בקיץ. זאת השנה הראשונה למלכותה של אליזבת - שהגיעה לכס רק כי דודה אדוארד ה-8 התחתן עם גרושה האמריקנית - ללא בעלה הנסיך פיליפ

מלכת בריטניה אליזבת חותכת עוגה לרגל ציון 70 שנות מלכותה במעונה בסרנדיגהם, 5 בפברואר 2022. רויטרס
המלכה חוגגת עוגה שהוכנה לכבודה במעונה, אתמול/רויטרס

אליזבת מלכת בריטניה מציינת היום (ראשון) 70 שנה לעלייתה לכס המלכות, שיא עבור מלך בריטי כלשהו. אליזבת, בת 95, הוכתרה כמלכת בריטניה ושל יותר מ-12 מדינות אחרות, בהן קנדה, אוסטרליה וניו זילנד, בעקבות מותו של אביה ג'ורג' השישי ב-6 בפברואר 1952, בזמן שסיירה בקניה.

המלכה, שממעטת להופיע בציבור מאז שחלתה במחלה לא ידועה שבגינה אושפזה למשך לילה באוקטובר ונצטוותה לנוח על ידי הרופאים, הזמינה אתמול קבוצות של קהילות מקומיות למעונה בסנדרינגהאם שבמזרח אנגליה. בין האורחים הייתה אנג'לה ווד, טבחית שהמציאה את מנת "עוף ההכתרה" שהוגשה בחגיגות ההכתרה של המלכה ושעדיין מוגשת כיום. המלכה, שלבשה שמלה כחולה בהירה, חתכה גם עוגה שנאפתה עבורה על ידי אחד התושבים והאזינה לקונצרט.

רויטרס

הארמון פרסם תמונות של המלכה לרגל המאורע, שבהן היא בחנה פריטים מחגיגות מלכותיות קודמות, כולל מניפה שניתנה לסבתא רבתא-רבתא שלה המלכה ויקטוריה לרגל 50 שנות מלכותה ב-1887. זו השנה הראשונה למלכותה של אליזבת שלצדה לא עומד בעלה הנסיך פיליפ, שמת בשנה שעברה בגיל 99.

טקס ההכתרה של אליזבת מלכת בריטניה בווסטמיניסטר, לונדון, 2 ביוני 1953. AP
70 שנות היסטוריה. טקס ההכתרה של אליזבת, יוני 1953/AP

באופן אירוני, אליזבת כלל לא יועדה למלוכה והיא עלתה לכס רק משום שדודה, אדוארד השמיני, עזב את משפחת המלוכה כדי להינשא לאזרחית האמריקנית הגרושה ווליס סימפסון. עם זאת, ב-2015 היא עקפה את ויקטוריה כמונרכית הוותיקה ביותר של בריטניה, בשושלת המגיעה על למלך הנורמני וויליאים הראשון שכבש את אנגליה ב-1066.

האירועים הצנועים בסוף השבוע לציון יובל הפלטיניום של המלכה הם קדימון לחגיגות מפוארות יותר שיתקיימו ביוני. הממשלה החליטה להאריך את החופשה הציבורית המסורתית לסוף שבוע של ארבעה ימים.

מי שבבוא מן הימים יירש את המלכה הוא בנה, הנסיך צ'ארלס, והלילה היא אמרה כי תרצה לראות את רעייתו קמילה מקבלת את התואר מלכה לצדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully